De Tesla thread

Klopt, zelfde hier maar zeker geen 7,5m.
Ik vind die wel heel kort, ik moet opletten hoe ik me parkeer want regelmatig is de kabel te kort. Bij andere merken krijg je doorgaans langere kabels merk ik.

Onderzoek van een 4000- tal model Y in de VS geeft aan dat er geen statistisch verschil meer bestaat tussen de degradatie van de accu tussen wagens die > 90% snelladen en wagens die < 10% snelladen.

Hmmm, ik had niet gezien dat die in verschillende lengtes bestond. Zou het eens moeten nameten. Hij is allesinds vrij lang vind ik. Nog nooit de volledige lengte nodig gehad omdat ik mijn gat al altijd tegen de laadpaal heb kunnen zetten.

Ikh eb nog nooit het gevoel gehad dat die kabel te kort was. Blijven altijd nog zeker 3 krullen op de grond liggen, ook al parkeer ik met de butthole weg van de paal.

Ikh eb nog nooit het gevoel gehad dat die kabel te kort was. Blijven altijd nog zeker 3 krullen op de grond liggen, ook al parkeer ik met de butthole weg van de paal.
Aan de parking van 't zand mij al eens in achteruit moeten parkeren met m'n 3 omdat ik er net niet geraak met m'n mennekens kabel van 2019.
3m versie denk ik.

Aan de parking van 't zand mij al eens in achteruit moeten parkeren met m'n 3 omdat ik er net niet geraak met m'n mennekens kabel van 2019.
3m versie denk ik.

Ahzo ja ik parkeer mij altijd wel achterruit zeker als ik moet laden.
Maar sowieso eigenlijk, zonder de parkeersensoren is het makkelijker achteruit inrijden dan vooruit...

Ik zou eens moeten meten maar ik denk dat het bij mij ook +-3m zal zijn.
Op kantoor bv parkeer ik achterwaarts met de laadpoort dus links en de laadpaal net achter het rechter-achterwiel. Ik moet dus gewoon de breedte van de wagen overbruggen en dat is net haalbaar, de kabel is volledig uitgerold en zweeft zelfs al boven de grond.
Als ik bv de lengte van de auto moet overbruggen kan ik het vergeten, dat lukt niet.

Ik heb de mijne nu ook eens afgerold en gemeten zodat ik dat nu ook eens weet.
Totale lengte is 4m inclusief de stekkers die elk ook al 20cm zijn, dus bruikbare kabellengte is een goeie 3,5m.
En dat is te kort wat mij betreft.
Ohja, thuis heb ik ene van 10m, die van ons is daar uiteraard content mee.
Had die speciaal besteld omdat ik 2 à 2,5m over het voetpad moet en dan nog eens de breedte van de wagen naar de laadpoort. Maar soms kan er nog een auto tussen zitten van de buren of parkeer ik me op de baan en dan kan ik die extra lengte wel goed gebruiken. Uiteraard met zo'n gele kabel beschermer erbovenop waar het voetpad is. De rest ligt op 't eigendom.

Was toen al toch redelijk duur maar een must. In het begin wel schrik gehad dat die gestolen ging worden want ja, in 2019 was ik 1 van de eerste met een model 3 en massaal mensen die keken naar m'n laadpaaltje.

Gelukkig heeft Wallbox intussen al een poosje de mogelijkheid om de kabel permanent te locken via hun app.

Enige nadeel is dat ik nog wat moet vinden om het kabeluiteinde beter te beschermen want er komt af en toe water door ondanks de wartel goed aangespannen is, als ik 'm niet met z'n connector naar boven oprol. Als ik niet oplet bij regen en het kapje eraf haal z'n m'n schoenen en broek soms natgespoten... Een jaar geleden wel eens wat roest en slecht contact gehad, en de kabel een beetje ingekort en de connector er opnieuw op gemonteerd.

Nee hoor, parkeersensoren hebben we nie nodig :p tesla vision is top 😵

Ik sta op 30cm van het paaltje… achteruitrijden en vooruit rijden helpt niets, de tesla ziet het paaltje blijkbaar niet.

Vraag me af als je de auto nu zou summonen en hij rijdt zichzelf in friet als Tesla tussenkomt…

IMG_4098.jpeg

Nee hoor, parkeersensoren hebben we nie nodig :p tesla vision is top 😵

Ik sta op 30cm van het paaltje… achteruitrijden en vooruit rijden helpt niets, de tesla ziet het paaltje blijkbaar niet.

Vraag me af als je de auto nu zou summonen en hij rijdt zichzelf in friet als Tesla tussenkomt…

Bekijk bijlage 23354

Maar je helpt wel de community zo. Als jij die paal raakt zal Tesla Vision die paal delen met alle andere Tesla's en zien zij hem wel. #addpoi of zo.

Komaan, take one for the team!

:p

Terug
Bovenaan