De Tesla thread

Eindelijk eens reddit beginnen browsen om wat ervaringen te lezen wat betreft tesla.
Die lijken toch grotendeels niet zo positief.
https://www.reddit.com/r/RealTesla/
Is het nu omdat iedereen op reddit blijkbaar elon musk haat of zijn er toch wel gebreken aan die wagens?
RealTesla is gewoon anti-Musk en anti-tesla. Daar ga je niks positief vinden.
Mijn advies is om eens een testrit te boeken en er minimaal 1u mee rond te rijden.
En lees het model 3/y topic op Tweakers. Daar worden zowel de negatieve als positieve punten van de wagen besproken, want op Reddit heb ik nog veel zinvolle info gevonden. /model3 staat vol foto’s en sentry video’s van mensen die schade hebben opgelopen (niks met tesla te maken) en /RealTesla is gewoon hatespeech.

Ik heb mijn wagen nu bijna 2 maand in bezet en ben er tevreden over. Rijdt gewoon goed, zeer zuinig en de afwerking is best ok.
Ieder van mijn vrienden die al ingestapt is, zegt amai, dat is proper afgewerkt. Veel beter als ik voor ogen had. En das was ook mijn indruk toen ik mijn testrit deed. Je moet het wel niet vergelijken met BMW, maar het is zeker even goed als Volkswagen.
Mijn grootste gemis is een resume functie voor de cruisecontrol en dat het geen 5 deurs koffer is.
Maar ik heb lang gezocht en voor die prijs kon ik niks beter vinden. En als je dan onderhoud, taks, verzekering etc bekijkt, is het helemaal een no-brainer in vergelijking met een ICE uit dezelfde categorie.

RealTesla is gewoon anti-Musk en anti-tesla. Daar ga je niks positief vinden.
Mijn advies is om eens een testrit te boeken en er minimaal 1u mee rond te rijden.
En lees het model 3/y topic op Tweakers. Daar worden zowel de negatieve als positieve punten van de wagen besproken, want op Reddit heb ik nog veel zinvolle info gevonden. /model3 staat vol foto’s en sentry video’s van mensen die schade hebben opgelopen (niks met tesla te maken) en /RealTesla is gewoon hatespeech.

Ik heb mijn wagen nu bijna 2 maand in bezet en ben er tevreden over. Rijdt gewoon goed, zeer zuinig en de afwerking is best ok.
Ieder van mijn vrienden die al ingestapt is, zegt amai, dat is proper afgewerkt. Veel beter als ik voor ogen had. En das was ook mijn indruk toen ik mijn testrit deed. Je moet het wel niet vergelijken met BMW, maar het is zeker even goed als Volkswagen.
Mijn grootste gemis is een resume functie voor de cruisecontrol en dat het geen 5 deurs koffer is.
Maar ik heb lang gezocht en voor die prijs kon ik niks beter vinden. En als je dan onderhoud, taks, verzekering etc bekijkt, is het helemaal een no-brainer in vergelijking met een ICE uit dezelfde categorie.
Mja ik had het al int snotje dat het een hatespeech kanaal is maar als je dan die foto ziet van dat afbladderend stuur in een auto van 100k. 😕 Of hoe een klein ongeval al een pert total veroorzaakt. De wagen zou privé aangekocht worden dus dan speelt zo iets toch wel mee in de beslissing

Eindelijk eens reddit beginnen browsen om wat ervaringen te lezen wat betreft tesla.
Is het nu omdat iedereen op reddit blijkbaar elon musk haat of zijn er toch wel gebreken aan die wagens?

Moest ge ne Tesla aankopen en ge hebt nog geen referral link laat gerust iets weten.
500euro korting op de Model Y, S of X.

Op de nieuwe 3 helaas niet geldig.

En zou ook zeggen: doe een testrit die lang genoeg duurt.
Ikzelf heb de Model Y sinds 30juni en ben er super tevreden van.
Qua afwerking zeker niet slechter dan mijn vorige Tiguans maar kan niet vergelijken met bvb BMW/Mercedes.

Het topic van Tweakers forum is inderdaad een goede tip van MorGo7h en op Facebook zijn er ook wel enkele Tesla groepen te vinden waar ge zowel goede als slechte ervaringen kunt zien :).

Sowieso is het altijd een beetje geluk hebben met nen auto.
Wij reden vroeger in de familie allemaal met Toyota.
Nooit problemen gehad.
Broer kocht nieuwe Toyota en had er constant miserie mee…

Tesla heeft zeker heel wat voordelen en /r/realTesla is te negatief. Ik heb er zelf geen maar wel testritten mee gedaan. Het blijft altijd interessant om te bekijken maar imo niet meer zo een no-brainer als vroeger.

Buiten de harde veringen is er niets mis met deze wagen. Rij gewoon eens op een slechte baan met Putten en bulten en maak voor jezelf uit of je daarmee kunt leven. Voor de rest top wagen.

Buiten de harde veringen is er niets mis met deze wagen. Rij gewoon eens op een slechte baan met Putten en bulten en maak voor jezelf uit of je daarmee kunt leven. Voor de rest top wagen.
Idd dit is wel een aanrader om te testen. Op slechte wegen vind ik de auto wel nog meevallen. Het ergste vind ik op de autostrade wanneer het daar hobbelig is. Bijvoorbeeld het linkse rijvak op de E17 richting Antwerpen in het begin van de trajectcontrole.

kga wachten tot dat highlandmodel kan getest worden (eind oktober hoop ik). Allezins bedankt voor de tips.
Ben nu wel benieuwd hoe die gaat rijden tov de ID4 (zeker draaicirkel etc)

Mja ik had het al int snotje dat het een hatespeech kanaal is maar als je dan die foto ziet van dat afbladderend stuur in een auto van 100k. 😕 Of hoe een klein ongeval al een pert total veroorzaakt. De wagen zou privé aangekocht worden dus dan speelt zo iets toch wel mee in de beslissing
Dat van die sturen heb ik ook al een keer paar gezien. Wel meestal door mensen die in Amerikaanse staten wonen waar het in de zomer 40°C wordt.
Total loss zou ik ook met een korrel zout nemen. Het zijn vooral Redditers die de wagen total loss verklaren. Er zijn er maar weinig die nog het resultaat van de verzekering posten.
En los daarvan, liever een nieuwe dan een slecht herstelde imo. Ik vermoed dat je op zo'n dure wagen wel een omnium zult nemen?

Draaicirkel zal sowieso tegenvallen als je vergelijkt met de ID4. De ID4 staat bekend om zijn heel korte draaicirkel.

Ik heb met de 2020 gereden en heb zelf de 2023 met de nieuwe ophanging. De 2023 is al een stuk comfortabeler, maar toch nog sportief in vergelijking met mijn A4 met normale ophanging. Op mijn A3 had ik sportophanging en de model 3 komt daar goed mee overeen.

De highland refresh zijn ophanging is terug aangepast en zou een stuk comfortabeler zijn. Daar zijn al enkele filmpjes van te vinden waarbij het effectief getest is met een gyroscoop en dat zag er beter uit.

Draaicirkel zal sowieso tegenvallen als je vergelijkt met de ID4. De ID4 staat bekend om zijn heel korte draaicirkel.
Geen probleem. Tis mijn madam dat er mee ga bollen :devilish:
Mijn id4 staat nu al maand en half in de garage met nog geen idee wanneer hij zou gerepareerd geraken. 'zeker oktober meneer' :cry2:

Dat was iets met de accu zeker? Een nieuwe accu is geen oplossing of hebben ze geen voorraad?
Blijkbaar 1 celpakket kapot. Dat stukje batterij is besteld maar komt niet toe. Ondertussen kan ik niet meer met de wagen rijden :(
Mijn grootste angst is dat de resterende 11(?) accupakketen ook binnenkort hetzelfde gedrag gaan vertonen. Serieus aant twijfelen om mij zo een obd scanner te kopen en die app op de gsm te nemen.

Dat van die sturen heb ik ook al een keer paar gezien. Wel meestal door mensen die in Amerikaanse staten wonen waar het in de zomer 40°C wordt.
Hier heb ik op de interieur temperatuur ook wel al eens 70 graden gezien. Dus ik denk niet dat het echt aan de temperatuur ligt.
Maar de Fremont modellen zijn wel altijd minder goed afgewerkt geweest dan de Chinese en Duitse modellen.
Ik ben die afbladderende stuur iig nog niet tegengekomen sinds ik in tesla topics gedoken ben.

Hier heb ik op de interieur temperatuur ook wel al eens 70 graden gezien. Dus ik denk niet dat het echt aan de temperatuur ligt.
Maar de Fremont modellen zijn wel altijd minder goed afgewerkt geweest dan de Chinese en Duitse modellen.
Ik ben die afbladderende stuur iig nog niet tegengekomen sinds ik in tesla topics gedoken ben.
de toeleveranciers van rubberafdichtingen en het stuur en godweet welke componenten, zijn die dezelfde over die shangai en fremont fabriek?

Terug
Bovenaan