De Tesla thread

Zo eindelijk eens wat tijd gemaakt om mijn Y Performance onder handen te nemen met een speciaal wrapke :D

Tesla Model Y - Avery SWF Solar Dawn (1).jpg

Tesla Model Y - Avery SWF Solar Dawn (3).jpg

Tesla Model Y - Avery SWF Solar Dawn (7).jpg

Tesla Model Y - Avery SWF Solar Dawn (8).jpg

Tesla Model Y - Avery SWF Solar Dawn (9).jpg

Recent ontdekt dat je op een Tesla Y de automatische ruitenwissers niét kan uitschakelen als je op autopilot werkt.

Anders gezegd - wanneer de ruitenwissers in auto stand tilt slaan (dat gebeurt helaas vrij vaak) kan je ze niet uitschakelen, hoogstens op een lagere stand zetten terwijl je op cruise control rijdt.

Recent ontdekt dat je op een Tesla Y de automatische ruitenwissers niét kan uitschakelen als je op autopilot werkt.

Anders gezegd - wanneer de ruitenwissers in auto stand tilt slaan (dat gebeurt helaas vrij vaak) kan je ze niet uitschakelen, hoogstens op een lagere stand zetten terwijl je op cruise control rijdt.
In de meeste gevallen helpt het om eens te sproeien. De ruit is wss vuil en het algoritme denk dat dit regen is.

Niet ideaal maar helpt meestal wel goed.

Als de camera's vuil detecteren op de ruit, gaan de ruitenwissers af. Ik heb dit probleem nog niet gehad, maar ik zorg altijd dat de ruit ter hoogte van de camera's goed proper is als ik hem was.
Maar het is iets wat vaak terug komt als je de Tesla fora leest en men zou bezig zijn om dat beter te laten werken.

Klopt, rete irritant.

Nu het zo koud is 's ochtends, merk ik wel dat mijn verbruik stijgt. Deze ochtend 15min voor vertrek hem laten preconditionen met de stekker er in en mijn verbruik was direct wat lager dan de andere dagen. Dus als je ver moet rijden, kan je zo wel range winnen in de winter.

Nu het zo koud is 's ochtends, merk ik wel dat mijn verbruik stijgt. Deze ochtend 15min voor vertrek hem laten preconditionen met de stekker er in en mijn verbruik was direct wat lager dan de andere dagen. Dus als je ver moet rijden, kan je zo wel range winnen in de winter.
Je wint inderdaad range. Maar preconditionen kost wel gigantisch veel energie.
Dus als je totaalverbruik gaat uitrekenen ben je een stuk slechter af met voorverwarmen.

Ik denk dat er iets niet klopt aan je berekening. Het is zuiniger om niet voor te verwarmen. En jouw cijfers laten het lijken alsof je minder energie kwijt zou zijn met voorverwarmen.
Ik zal volgende week nog eens hetzelfde doen. Ik was deze ochtend maar 1% meer kwijt als in de zomer. Terwijl ik dinsdag meer verbruik had.

Misschien omdat regen al wat hoger was vanaf het begin dat ik vertrok? Moet eerst wat kleine baantjes doen en daar gebruik ik vaak m’n rem als de batterij koud is.

In ieder geval als je verder moet en je hebt de volledige capaciteit nodig, is het wel de moeite denk ik.

Kan je voor de TEslasupercharger laadbeurten een BTW-factuur krijgen? Nu pakken ze dat gewoon via domicilie van mijn rekening af, maar ik heb nergens een betalingsbewijs

Kan je voor de TEslasupercharger laadbeurten een BTW-factuur krijgen? Nu pakken ze dat gewoon via domicilie van mijn rekening af, maar ik heb nergens een betalingsbewijs
In de app onder Account > Charging > Manage Payment > Billing Address je bedrijfsgegevens invullen
Daarna kan je onder Account > Charging > History rechtboven op download klikken, periode invullen en worden alle laadfacturen per pdf doorgemailed.

Maar het is iets wat vaak terug komt als je de Tesla fora leest en men zou bezig zijn om dat beter te laten werken.
:rofl: :rofl: :rofl:
Al vier jaar. Maar het lukt niet echt goed,
Elon Musk wil geen patentrechten betalen aan de uitvinder van de automatische ruitenwisser en ontwijkt dat patent door geen breedhoeklens te gebruiken maar wel een telelens (die ook gebruikt wordt voor autopilot) om de regendruppels op te sporen. Die lens kijkt op een te klein stukje ruit om een juist oordeel te kunnen velgen.

Ik heb ook een uitnodiging gehad om een testrit ermee te gaan doen. Momenteel niet meer in de markt voor een auto maar ergens ben ik wel benieuwd naar de veranderingen. Betere zetels, minder lawaai en blijkbaar ook comfortabel rijgevoel. Ik was niet voor of tegen het minimalistische interieur dus de aanpassingen daaraan doen me niks.

Ik heb een tijdje terug met de Model S van iemand mogen rijden om het gebrek aan poken te ervaren en dat vond ik toch echt wel erg vervelend op die korte tijd. Volgens hem went dat maar ik had hier een paar ronde punten achter elkaar gedaan en moest telkens weer kijken waar die knopjes zaten. Lijkt me iets waar ik me op lange termijn misschien aan zou blijven storen, net zoals bv. Tesla Vision om te parkeren of de ruitenwissers op Autopilot.

Op 2:40 zie je een goed voorbeeld hoe kut die pinkers op het stuur zijn.

Iemand hier al ervaring mee? Op een S of zo?

Terug
Bovenaan