De tafel van vier

Hoe groot is de kans dat NVA en Groen een regering zouden vormen?

Jeremie: 5-10%.
BDW: alleszins kleiner dan het toekomstig verkiezingsresultaat van Groen.

Het zijn vooral die oneliners die het hem doen bij BDW.
Ad captandum vulgus.
 
Tafel van vier was tof vandaag. Opgenomen en naar het begin gekeken:
- kinderen geboren met 2 geslachten
- besparingtips
- hoogspanning kabels boven de grond
- nog een saai onderwerp

Wis opname
Bent u zeker?
Ja
 
Tafel van vier was tof vandaag. Opgenomen en naar het begin gekeken:
- kinderen geboren met 2 geslachten
- besparingtips
- hoogspanning kabels boven de grond
- nog een saai onderwerp

Wis opname
Bent u zeker?
Ja

Net zoals de andere dagen dus...

Enige boeiende dat ik nog zag passeren was de ontdekking van de tombe van Toetanchamon die 100 jaar geleden was. Maar dat was maar kort vond ik. Leek nochtans een interessante onderzoeker.
 
Het programma in dagelijks format werkt niet echt. Het mag niet te intellectueel zijn maar moet actueel zijn dus dan krijg je een paar zoutloze onderwerpen. Af en toe krijgen ze de micro onder iemand die iets "spannends" eruit floept en zo de kranten haalt (maar die mensen kijken dan niet naar het programma dus het proevertje vervliegt).

Het komt soms over als een compilatie van "wat heeft de nonkel weer in de gazet gelezen en leg het eens uit".
 
En zelfs de gasten beginnen te klagen over dit programma....

Marnix Peeters:
Gert vergat het thema waar ik het over zou hebben aan te snijden, en dus zat ik er een beetje voor spek en bonen bij. Ik denk dat het zijn bedoeling was, ofwel interesseerde het hem écht niet. Gert is zeer oprecht in zijn ongeïnteresseerdheid. Ze spreekt uit zijn blik, zijn taal, zijn houding. Na de uitzending gaf hij mij zichtbaar geen hand, alvorens in de donkere doeken van het decor te verdwijnen.
Ik vind het wel raar dat iemand zijn werk duidelijk niet voorbereidt, de titel van een boek niet kan uitspreken, niet weet wie Beëlzebub is, zich laatdunkend uitlaat over lezen, vergeet het te hebben over het afgesproken thema en totaal niet geïnteresseerd is in wat de vier mensen aan zijn tafel daar komen doen. Dan denk ik: stop met rommelpraatshows uit te zenden, Vlaanderen verdient beter.

Kaat Bollen:
De bedoeling was dat ik kwam vertellen over ons boek ‘Eerste hulp bij ontrouw'. Maar blijkbaar was het nogal moeilijk om in de diepte te gaan. Het gesprek bleef oppervlakkig en verzandde in wat mopjes. Oké als het om mij als persoon gaat, maar de pijn van onze mensen (Bollen noemt haar cliënten steevast ‘onze mensen', red.) niet serieus nemen, daar heb ik het moeilijk mee. Het bleek voor Gert moeilijk om hier ruimte voor te maken. Was het thema te gevoelig? Bij deze bieden we Gert gratis (relatie)therapie aan. Lachen helpt, maar praten nog meer.
 
Terug
Bovenaan