De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Ik vind het wel wat snel om Garcia buiten te roepen. Hij creëert echt een hele goede sfeer.
Dat hoor je van alle Rode Duivels, en dat is echt al heel veel waard op zo'n groot toernooi.
Kijk naar wat er gebeurde onder Tedesco.

Tactische genieën heb je niet nodig om succesvolle nationale teams op een wereldkampioenschap te coachen. Kijk naar de écht succesvolle coaches met verschillende teams, de Guus Hiddinks van deze wereld, dat waren geen Guardiola's. Daarom denk ik dat een Ancelotti bijvoorbeeld waarschijnlijk een veel betere keuze is als manager voor een land dan pakweg Guardiola.

Dat gezegd hebbende, vind ik zijn opstelling ook wel niet geweldig. Ik persoonlijk zou met een 4-2-3-1 spelen. Met Pardo in de spits. Want CDK heeft hard gewerkt, maar gewoon geen rendement als diepe spits.

Daarachter zou ik Doku, Vanaken en Kevin de Bruyne zetten.
Ja, met KDB rechts, wat hij ook kan. En dan Vanaken in het midden, Doku op zijn linker flank, en die drie kunnen dan vrij door elkaar bewegen. Daar kunnen afspraken over gemaakt worden.

Daarachter kun je dan kiezen. Ik zou waarschijnlijk vandaag met Raskin en Tielemans spelen. Maar wil je meer gestalte, dan kun je natuurlijk weer naar Onana gaan.

Centraal in de verdediging zou ik gewoon Ngoy en Mechele laten staan.
Die deden het echt stukken beter dan de andere duos die wij daar al geprobeerd hebben.

De flanken, ik denk echt dat De Cuyper op links moet kunnen. En dan kun je Castagne rechts zetten.
Die kan dan gewoon altijd van achter blijven.

En omdat De Cuyper-Doku zeer aanvallend is, zeg je dan aan Raskin of een andere verdedigende middenvelder om vooral die linkerkant defensief te gaan versterken.

Ik denk gewoon dat dat een veel beter voetballende ploeg zou geven, met toch nog voldoende defensieve stabiliteit.

Zeker tegen Iran en Nieuw-Zeeland kun je dan op die manier de bal echt gaan monopoliseren.
En dan heb je meer dan voldoende spelers die je van op afstand kunnen trappen, infiltreren, en doorsteekpasses geven, wat allemaal nodig zal zijn om de dubbele gordel van die landen te breken.

Blijkbaar zou de opvolger van García al klaarstaan.

Hopen voor Mannaert dat we niet stommelings de finale halen. :biglaugh:
Stijnen had na Egypte (denk ik) in Ongefilterd er al op gewezen dat HLN Garcia aan het buiten schrijven was. Dat volgens hem de beslissing binnen de bond al was genomen.

Stijnen had na Egypte (denk ik) in Ongefilterd er al op gewezen dat HLN Garcia aan het buiten schrijven was. Dat volgens hem de beslissing binnen de bond al was genomen.
Benieuwd wie het wordt. Blijkbaar iemand die al lang op het verlanglijstje stond.

Clement? Hein? Een buitenlander?

Het wordt Pep Guardiola!

Is het al beslist dat Rudi vertrekt? want ik lees dat nergens.
Want de kwartfinale bereiken is toch eerder een reden om hem aan te houden.

Terug
Bovenaan