De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Bounida is nu "gepromoveerd " naar Ajax 1. In die zin dat hij bij de selectie hoort, maar wel nog grotendeels met jong Ajax meedoet en dat ik combinatie met de Youth League. Om te wennen aan een drukker schema zoals bij Ajax 1. Al blijft wel de vraag of Bounida voor België of voor Marokko gaat kiezen, als het zover komt, want ik denk dat hij daar nog nooit echt uitgesproken over is geweest.

Dat is niet per se het verwijt van Godts. Hij heeft gewoon een enorme terugval gehad sinds nieuwjaar. En dan bedoel ik echt gigantisch. Komt geen man meer voorbij. Vorig jaar, toen hij in vorm was, was hij exact wat wij als fans graag willen zien bij Ajax. Lef, arrogant (branie) en technisch verfijnt. Daar blijft op dit moment helaas weinig van over. Ik hoop dat het zeker nog eens terugkomt.

Maar ik zet mijn geld op Mokio. Is nog jong en nog helemaal klaar om een basisplek te veroveren, maar tegen volgend seizoen zie ik dat wel gebeuren. Heeft echt belachelijk veel talent.
Godts heeft nog een paar flitsen laten zien imo. Maar niet meer met het plots draaien edm, meer met de traptechniek op zich. Die twee opeenvolgende blessures hebben hem wat genekt.

Ik ben misschien niet objectief als Ajacied, maar je kunt toch moeilijk zeggen dat een Godts of Bounida te vroeg zijn weggegaan als ze naar een ploeg als Ajax gaan he? Dat is sportief gezien voor een jonge speler nog altijd een uitstekende keuze voor je ontwikkeling.

Als totaal objectieve Genk-fan vond ik dat Godts te vroeg is vertrokken!

Bounida en Butera zijn ondertussen toch al 19 en zitten nog steeds bij Jong Ajax, terwijl Godts op dit moment 2de keus is op zijn positie en volgens mij ook niet echt in de bovenste schuif ligt bij de fans (lees = het is allemaal niet technisch en mooi genoeg voor de gemiddelde Ajax fan).

Bij Bounida wist iedereen dat dat fysiek een laatbloeier ging zijn. Heeft daar het laatste jaar toch een serieuze stap in gezet. Begon ook veelbelovend dit seizoen bij Jong Ajax.
Godts was een jaar geleden zowat 1 van de fan favorites. Was ook het truitje dat in de vitrine hing van de Ajax shop. Enige reden dat het enthousiasme is gaan liggen is dat hij zich blesseerde, en daar minder goed van terug kwam. Vind nu persoonlijk Godts echt geen lelijke speler.

Butera komt voorlopig niet bovendrijven. Ook wat klein voor zijn positie. Die speelt straks voor Zulte Waregem ofzo.

Heeft in 3 seizoenen misschien een match of 5 gespeeld. En dat in cruciale jaren in zijn ontwikkeling. Zie dat ook niet meer goedkomen.
Echt zonde, want liet echt veelbelovende zaken zien in de jeugd en zijn eerste maanden bij de Futures.

Laatst bewerkt:
Ik ben misschien niet objectief als Ajacied, maar je kunt toch moeilijk zeggen dat een Godts of Bounida te vroeg zijn weggegaan als ze naar een ploeg als Ajax gaan he? Dat is sportief gezien voor een jonge speler nog altijd een uitstekende keuze voor je ontwikkeling.
Te vroeg vanuit het perspectief van een Anderlechtsupporter. ;)

Sinds mijn peptalk van na Liechtenstein, 3 goals en 3 assists. Zie je, soms moet je die gasten gewoon eens een stamp onder hun gat geven, en dan komen ze er wel!

Als het over "op termijn" gaat, is Smets nog steeds het profiel. Die sukkelt momenteel gewoon dankzij onze vorm en dankzij Genk die gewoon blijft weigeren een ervaren CV te halen zodat de jonkies kunnen groeien. Maar zijn talent blijft enkel groot. Die wordt sowieso vast kern-lid.

Terug
Bovenaan