De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Aster is erg, maar die "analisten" na de match zijn nie beter hoor

Goal afgekeurd nja terecht want hij lijkt er toch wel over
De 4-3 van Kev was ook ongeldig want het was geen hoekschop. W-t-f?!

Nee chapeau dat hij lukebakio er terug afhaalt om doku terug op rechts te zetten. Ook debast en Koni wisselen werkte
Lukebakio is op links ingevallen voor Trossard.. daar kreeg Dodi ook zen grote kans

Hij heeft die positie zelf gewisseld hè
Never chance a winning team? Hij moet n hele hele goeie uitleg hebben voor die dubbele wissel aan de rust

Uiteindelijk kunnen we toch niet echt tevreden zijn over deze 2 matchen. Een draw in Macedonië en met de hakken over de sloot tegen Wales. En vreemde wissels.

Tegen Kazachstan en Liechtenstein wel een 6punter erbij normaal. Maar het spel zal toch nog een stuk beter moeten. Benieuwd wat het geeft tegen betere ploegen.

Jawadde ! 3-0 voor staan na een halfuur om dan uiteindelijk nog met de hakken over de sloot te winnen met 4-3, en daar was veel voor nodig. Eigenlijk toch weer triestig dat het nog zover is moeten komen. Maar ja, we weten ondertussen dat de verdediging de zeef der zeven is..

En ik ga akkoord met Vertonghen en Alderweireld als analistenduo.

Als Trossard effectief goed gespeeld heb zou ik die daar laten staan en dan heb je eigenlijk enkel je rechtsback & 2 centrale verdedigers nog. Castagne zal wel gewoon starten op rechts als hij terug is. Dat geef je nog een jaar om je centrale duo te vinden en automatisme te bouwen.

1x, Vertonghen heeft er 2 en Alderweireld zelfs 3x... Dat is consistent bij de allerbesten in de sterkste liga. Bij Spurs dus geen prijzen natuurlijk maar die hadden gerust meegekund bij Bayern, United, Chelsea, ... Alleen eens je bij Spurs komt geraak je er niet emer weg natuurlijk.

Maar goed, agree to disagree. :)
euh Alderweireld toch maar 1x of heb ik zo miskeken. Dat was ook de reden waarom ik sommige anderen erbij heb gezet.

euh Alderweireld toch maar 1x of heb ik zo miskeken. Dat was ook de reden waarom ik sommige anderen erbij heb gezet.
Dat zijn enkel de basiself telkens, die krijgen de prijs. Maar de votes gaan iets verder en dan heb je ook 'wisselspelers' erbij en daar zit Alderweireld nog 2x tussen.

Die basiself geven een beetje een vertekend beeld want supporters van Spurs zouden volgens mij zeggen dat Toby de betere was bijvoorbeeld, maar Jantje staat vaker in de baiself. Vergeet ook niet dat je daar sowieso tegen de England bias vocht als buitenlander.

Het is hier vooral Garcia die voor de tweede match op rij serieuze punten verliest. Het duo Faes - Debast werkte weliswaar beter met Debast op rechts, maar Faes moet echt uit die basiself. De Winter toont helaas ook nog te groen achter de oren, zeker op de rechtsback. Laat ons hopen dat Seys en Castagne tegen de volgende interlands terug zijn, want Meunier en De Winter wil ik daar eigenlijk niet meer zien.

De wissel de Cuyper - Theate was ook echt idioot. Ik stel de vraag nog eens: waarom naturaliseer je Moreira als je Theate op de rechtsback zet? Dat is zijn positie niet. Ja, hij speelt er bij Frankfurt ook af en toe, maar je verliest de cohesie vooral doordat je geen back meer hebt die aanvallend iets bijdraagt. Terwijl dat net is waarom je Moreira bij de ploeg hebt gehaald. Ik snap daar echt geen kloten van.
Ik snap sowieso niet waarom onze bondscoaches altijd centrale verdedigers op de backs zetten. Vroeger hadden we geen backs en stonden Alderwereild en Vertonghen of Vermaelen op de backs, dat viel nog te verantwoorden. En nu hebben we eigenlijk een overvloed aan degelijke tot goeie backs en worden matige centrale verdedigers op de backs gezet waar ze nog matiger zijn. Ok Seys en Castagne zijn geblesseerd, ga dan voor Sabbe, Siquet, Castro-Montes, en inderdaad Moreira gewoon gebruiken als je hem oproept. Je gaat me niet zeggen dat die slechter zijn dan Debast of Dewinter op die positie. Tedesco durfde op het EK Decuyper niet gebruiken en zette Carrasco dan maar op linksachter, dat was nog een gradatie erger.
Ik kan alleen maar bedenken dat de coach denkt dat door er een centrale verdediger te zetten met ietwat ervaring dat het verdedigend stabiel blijft maar doordat die zich aanvallend zo weinig uitleven roep je de druk eigenlijk op je af want in balbezit is het dan gene vette meer. En op verdedigend vlak qua positiespel en wendbaarheid/snelheid ben je toch ook meer met een echte back. Oa Dewinter zag er bij die 3-2 echt niet goed uit

Theate en De Winter spelen bij hun clubs af en toe ook wel op die positie, maar je ziet gewoon meteen dat het hun beste positie niet is. Dat zag je indertijd bij Vertonghen en Alderweireld ook, maar daar zie je dan weer het grote kwaliteitsverschil tussen hen en de huidige lichting.

Blij dat ze uiteindelijk nog gewonnen zijn, maar echt een goeie start kan je deze eerste 4 wedstrijden toch niet noemen. Aanvankelijk had ik goede hoop bij de aanstelling van de Rudi, maar hij heeft ons toch met veel vraagtekens achtergelaten.

Dat wisselen van die kapiteinsband. Waarom?

Veel proberen en wisselen van spelers en posities. Vorige wedstrijd dan starten met Raskin en Vanaken, nu opeens terug met Tielemans en Onana. De verdediging die hij toch niet helemaal goed gezet krijgt. Meer centrale spelers op de flanken zetten, terwijl je ook nog échte backs bij hebt. Enz...

En dan de wissels... toch ook zeer bedenkelijk. Ook spelers als CDK die precies niet snel een kans zullen krijgen.

Hij heeft deze 4 wedstrijden toch een aantal zaken uitgeprobeerd. Ik hoop dat hij de komende maanden toch goed analyseert van wat er goed en slecht gegaan is. We kunnen alleen maar hopen dat hij de juiste conclusies trekt. In september volgt het makkelijkste 2-luik van de campagne. Dat moeten gewoon 2 wedstrijden worden waarin ze 90 minuten lang de volledige controle hebben, minder is echt niet goed genoeg.

Ik vraag me ook af wat spelers als Lukaku en De Bruyne nu echt denken na deze wedstrijden. Op het einde van Tedesco waren ze toch niet bijster positief. Benieuwd of ze zelf nog de volle 100% vertrouwen hebben in Garcia.

Met hun snelle, degelijke wingers deed Wales ons gewoon heel veel pijn op de plekken waar we het zwakst waren.
Theate op LB, De Winter op RB - dat werkt niet. Vroeger kwamen we daar nog mee weg omdat er 2 heel goede centrale verdedigers stonden, maar nu dus niet meer. De 2 tegengoals vallen omdat er aan de tweede paal telkens een mannetje moederziel alleen stond - 2 keer op onze rechterflank dus.

Garcia moet echt uitzoeken wie de back-up is van De Cuyper (wat mij betreft nr. 1 op LB nu), en wat de opties op RB zijn (niet De Winter, en ook niet Debast aub). Je moet daar gewoon een echte RB en LB hebben staan, al is het iemand die bij een minder grote club speelt.
Dat probleem hebben we al jarenlang bij de rode duivels natuurlijk, en het lijkt alsof elke coach dezelfde fouten blijft maken door daar koppig een CV te willen zetten.

Ik vraag me ook echt af waarom De Cuyper gewisseld werd tijdens de rust.

Onana dikke match, Doku dikke match.

Lukebakio dramatisch slechte invalbeurt. Die kans moet je afmaken, daarna lukte er niks meer, en hij verdedigde ook niet mee op rechts om De Winter te steunen.

Ik zat weer in het stadion (zoals meestal). Wel leuke matchen de laatste tijd. :)

Tja, de wissels in het middenveld vooraf draaiden toch goed uit? Tielemans/Onana werkte gewoon heel erg goed. En Doku op rechts en tandem De Cuyper/Trossard op links ook. Voor de rust was België gewoon erg goed en had Wales ook maar 1 goede kans (goeie redding Sels) tot de ietwat domme penaltyfout nadat ze zich wat in slaap hadden laten wiegen.

Wissels aan de rust draaiden dan weer helemaal verkeerd uit. Ik snap de wissels op zich door de gele kaarten (dat was volgens de coach de reden) maar Theate is aanvallend (in tegenstelling tot De Cuyper) drie keer niks. Breng dan Moreira (die aanvallend beter zou zijn naar het schijnt). Lukebakio was een ramp, eerst die gigantische misser en verloor nadien zowat elke bal verloren. Zijn wissel out was uiteindelijk tactisch (en niet positie voor positie) dus geen man overboord daar denk ik. En het ging daarna effectief weer veel beter dus goeie, gedurfde zet op zich om Raskin te brengen.

3-0 naar 3-3 kan natuurlijk niet, maar toch ook vooral een gebrek aan efficiëntie aan de oorzaak. Kansen van Trossard, KDB en zeker Lukebakio moesten er eigenlijk een tweetal van zitten. Als het gewoon 4-1 wordt net na rust is de match natuurlijk helemaal gedaan. Toch mooi teruggeknokt na de 3-3 op een moment dat je dacht dat Wales er nog over ging gaan zelfs. Eigenlijk scoren ze zelfs nog 2x (snap niet dat ze de goal afkeuren; is niet waar te nemen of een verticale lijn de bal nog zou aanraken naar boven toe) en kreeg Wales eigenlijk geen enkele kans meer na de 3-3.

Was erg te spreken over Tielemans, Onana, De Cuyper, KDB en Lukaku. Deden het gewoon allen heel goed. En Doku als grootste uitschieter natuurlijk. Als hij zoals gisteren speelt, is hij gewoon een flank van absolute wereldklasse. Totaal onhoudbaar en deze keer geregeld met betere afloop. Ook erg nuttig in het bijhouden van de bal/wegdraaien met de bal (beetje op z'n Hazard's vroeger).

Gisteren voor het eerst eens gaan kijken in het stadion. Qua sfeer is dat toch een heel triestige bedoening. Wij zaten naast die van Wales. Als je ziet welke decibels zij produceren. Dringend een nieuw stadion nodig, ZONDER atletiek piste.

Qua toekomst is het te hopen dat de verdediging terug beter wordt. Dan is er zeker nog vanalles moois mogelijk met deze ploeg want voorin/middenveld is er klasse genoeg.

Speel aub met echte backs. De Cuyper lijkt een no-brainer te worden (ook voor de coach), en laten we hopen dat op rechts Seys/Sabbe zich volledig kunnen doorzetten. En misschien op links dan eerder Moreira dan Theate als back-up.

De CVs, tja, is eigenlijk echt niet goed genoeg gewoon dus daar is het misschien hopen op betere jongere spelers (Smets?). Misschien nu zelfs gewoon beter met Mechele en Koni (of toch Debast) centraal spelen. De eerste was gewoon heel goed bij Club dit jaar, ook op CL niveau, en die 2e toch basisspeler bij Genua. De RB liever niet meer voor Koni... Heb de indruk dat het vooral voor Faes toch te hoog gegrepen is.

Laatst bewerkt:
Gisteren voor het eerst eens gaan kijken in het stadion. Qua sfeer is dat toch een heel triestige bedoening. Wij zaten naast die van Wales. Als je ziet welke decibels zij produceren. Dringend een nieuw stadion nodig, ZONDER atletiek piste.
Hangt er vanaf waar je zit toch. Ik zit ongeveer ter hoogte van de cornervlag naast onze spionkop en daar hoor je ons ook wel degelijk "hard". Dat gezegd zijnde, was de sfeer gisteren minder dan in het verleden. Veel minder gezangen dan anders.

Wales had natuurlijk gewoon een grotere spionkop dan de België uiteindelijk die allemaal samen zitten (op zich atypisch voor een thuismatch van België) dus niet zo onlogisch dat die soms serieus konden uitpakken met gezangen.

En inderdaad, dat stadion is een ramp natuurlijk. Nu ook weer gemerkt dat je bv. het schreeuwen van de doelpuntenmakers, dat in het stadion echt gigantisch luid klinkt omdat dan echt iedereen meedoet, echt amper hoort op tv. Zo jammer dat er geen echt voetbalstadion is gekomen voor België... Ik ken zelfs mensen die lange tijd zijn gaan kijken (pakweg 2012-2016) en gewoon gestopt zijn vooral door dat stadion (dus zelfs nog tijdens de hoogdagen dus geen successupporters).

Edit: denk dat normaal de matchen tegen Liechtenstein, Kazachtstan en wellicht ook Noord-Macedonië zullen plaatsvinden in kleinere stadions. Heel blij om. Doe maar Genk, Standard en Anderlecht of Gent. 100x leuker.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan