De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Eén van de redenen daarvoor is dat Belgische spelers in die tijd, de tijd dat onze nationale ploeg barrages moest spelen om erbij te zijn en ergens schipperden tussen plaats 30 en 70 op de FIFA ranglijst, niet hoog aangeschreven stonden in Europa. Er gingen toen zelden spelers naar het buitenland, laat staan naar de echte topclubs daar. Het is pas sinds Kompany, Vertonghen, Vermaelen en die generatie dat men in Europa is beginnen zien en beseffen dat er wel wat talent rondloopt in België.

Nu kijken ze al een tijd naar België, sinds de "gouden generatie", en durven ze te investeren in onze talenten. In de jaren 90 en 00 was dat amper zo.
Is misschien 1 van de redenen, maar die spelers hadden ook gewoon een pak minder talent toch? Die die naar het buitenland trokken braken er ook niet heel veel potten. Nu wordt er ook gewoon veel beter gewerkt met jonge spelers, waardoor veel meer potentieel benut wordt.

Is misschien 1 van de redenen, maar die spelers hadden ook gewoon een pak minder talent toch? Die die naar het buitenland trokken braken er ook niet heel veel potten. Nu wordt er ook gewoon veel beter gewerkt met jonge spelers, waardoor veel meer potentieel benut wordt.

Goh ja, een pak minder talent, ik weet het niet. Ik denk dan toch eerder dat het ook aan opleidingsniveau en dergelijke zal liggen.

Uiteraard hebben we een uitzonderlijke lichting gehad hé, als je die namen ziet van de ploeg in 2018, dat is om van te duizelen. Een deel daarvan is toeval en wellicht te wijten aan puur talent, maar een deel toch ook aan het opleidingsniveau, de budgetten, investeringen, geloof in de talenten, organisatie,...

Had pakweg Luc Nilis nu doorgebroken bij Anderlecht, hij ging voor 50 miljoen naar Engeland of een andere topcompetitie na 1 goed seizoen.

Goh ja, een pak minder talent, ik weet het niet. Ik denk dan toch eerder dat het ook aan opleidingsniveau en dergelijke zal liggen.

Uiteraard hebben we een uitzonderlijke lichting gehad hé, als je die namen ziet van de ploeg in 2018, dat is om van te duizelen. Een deel daarvan is toeval en wellicht te wijten aan puur talent, maar een deel toch ook aan het opleidingsniveau, de budgetten, investeringen, geloof in de talenten, organisatie,...

Had pakweg Luc Nilis nu doorgebroken bij Anderlecht, hij ging voor 50 miljoen naar Engeland of een andere topcompetitie na 1 goed seizoen.
Nilis :love2:
Wat een speler.

En nog eens herhalen: Lukaku zijn goals/match ratio ligt hoger dan Ronaldo en Messi. Speelden nochtans even vaak tegen jannekes en miekes als wij (Messi misschien zelfs nog meer gezien de concurrentie in CONMEBOL toch minder is dan in UEFA), en je kan niet zeggen dat die twee minder goed bediend werden dan Lukaku of dat er minder in functie van hen werd gespeeld. Natuurlijk geen diepe spitsen, dus niet helemaal vergelijkbaar, maar toch.

Je kan beter vergelijken met een Kane. Zelfde positie, zelfde niveau van ploeg, zelfde competitie en daar zit hij ook nog altijd boven. Zowel qua totaal aantal goals als qua goals/match.
De CONMEBOL minder :biglaugh:. Daar hebben ze geen kutlandjes gelijk San Marino of Liechtenstein.

Terug
Bovenaan