De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is erg om te zeggen, maar het beste wat hen (zowel de ploeg als Hazard zelf) kan overkomen, is dat Hazard in de komende dagen geblesseerd uitvalt. Hij gaat geen goede prestaties neerzetten, daar vrezen we allemaal voor. Gaat vooral Martinez veel kritiek kosten natuurlijk, maar ook de supporters hun beeld van Hazard gaat er niet op verbeteren. Dat lijkt mij gewoon een afscheid in mineur te gaan worden.

Ik snap ergens wel dat hij hem nog gaat meenemen, maar een basisplaats geven is compleet ridicuul. In de groepsfase kom je daar misschien nog mee weg (alhoewel), maar in de rondes daarna loopt dat verkeerd af (als we dus al zover geraken).

Idem met een Mertens eigenlijk. Zijn tijd is geweest, vrees ik. Al zal hij wel geen basisspeler meer zijn.

Op zich ook eens leuk dat we (of ik toch) zonder verwachtingen aan het WK starten. Het wordt in ieder geval het laatste grote toernooi voor een hoop spelers die jarenlang basisspeler waren. Ik hoop stiekem nog een beetje dat die net daarom nog eens boven zichzelf zouden kunnen uitstijgen... maar ik verwacht van niet :unsure:

Ergste is nog dat die de kapiteinsband draagt tbh. KDB gaat zijn beste jaren in zonder die band. Crazy.

Al goed dat KDB niet teveel last heeft van een groot ego ofzo. Denk dat die totaal niet geïnteresseerd is in wie de aanvoerder is (en eigenlijk maakt dat ook geen reet uit). Hazard is ook nooit een 'kapiteinstype' geweest naar mijn mening.

Maar ja, het is nu zeker en vast te laat om nog van aanvoerder te wisselen. Kan alleen maar leiden tot een polemiek, en dat wil je niet zo net voor het WK.

Op zich ook eens leuk dat we (of ik toch) zonder verwachtingen aan het WK starten. Het wordt in ieder geval het laatste grote toernooi voor een hoop spelers die jarenlang basisspeler waren. Ik hoop stiekem nog een beetje dat die net daarom nog eens boven zichzelf zouden kunnen uitstijgen... maar ik verwacht van niet :unsure:

Al goed dat KDB niet teveel last heeft van een groot ego ofzo. Denk dat die totaal niet geïnteresseerd is in wie de aanvoerder is (en eigenlijk maakt dat ook geen reet uit). Hazard is ook nooit een 'kapiteinstype' geweest naar mijn mening.

Maar ja, het is nu zeker en vast te laat om nog van aanvoerder te wisselen. Kan alleen maar leiden tot een polemiek, en dat wil je niet zo net voor het WK.
Het maakt inderdaad op zich geen reet uit maar het is gewoon vreemd dat iemand die slecht Engels, geen Nederlands en Frans spreekt dan een groep zou moeten coachen/toespreken. Het is niet dat zijn prestaties zorgen voor authoriteit.

Iets wat KDB wel heeft, maar bon. Hopelijk draagt hij gewoon de band omdat Eden op de bank zit :unsure:

Het kan op zich wel dat ze boven zichzelf uitstijgen op het WK, ik heb alleen de oprechte vrees dat "boven zichzelf uitstijgen" dit jaar ongeveer overeen komt met "een matige match spelen" 4 jaar geleden.

Moest Bobby met zijn beste elf spelen zie ik ons nog wel ergens geraken maar dat gaat echt het geval niet zijn.
Bvb Vertonghen bij Anderlecht, Boyata bij Club Brugge. Soms is dat echt huilen met de pet op he. De eerste heeft zijn leeftijd niet meer mee en de andere is gewoon niet goed genoeg. Toby laat bij Antwerp ook soms steken vallen. Mertens, Hazard, een geblesseerde Lukaku, Witsel, Carrasco. Die gaan allemaal spelen en die spelen tot nu toe allemaal een teleurstellend seizoen. Meunier is ook terug out.

Trossard, KDB, Courtois, Onana zijn zo wat de enige echt in vorm zeker?

Het maakt inderdaad op zich geen reet uit maar het is gewoon vreemd dat iemand die slecht Engels, geen Nederlands en Frans spreekt dan een groep zou moeten coachen/toespreken. Het is niet dat zijn prestaties zorgen voor authoriteit.

Iets wat KDB wel heeft, maar bon. Hopelijk draagt hij gewoon de band omdat Eden op de bank zit :unsure:
Daar hebben we 4 jaar geleden heel veel last van gehad ja :sarcastic:

Ik vind Hazard absoluut geen kapitein, maar die rol wordt toch wat overschat. De leiders in de ploeg nemen die taak toch op zich, met of zonder band. Een KDB of Vertonghen gaan echt niet in hun schelp kruipen omdat ze geen band om hebben.

Laatst bewerkt:
Ik vind Hazard absoluut geen kapitein, maar die rol wordt toch wat overschat. De leiders in de ploeg nemen die taal toch op zich, met of zonder band. Een KDB of Vertonghen gaan echt niet in hun schelp kruipen omdat ze geen band om hebben.
Tuurlijk maar stel dat je absolute sterspeler een groter ego heeft kan dat wel botsen of wringen natuurlijk.

Wie gaat er allemaal afzwaaien na dit WK trouwens? Ongeacht een selectie natuurlijk.
Mertens, Alderweireld, Chadli, Benteke?
Ik zou zeggen Hazard en Witsel maar die zijn precies jonger dan ik dacht :unsure:

Vertonghen zie ik nog wel Timmy Simons gewijs bij de groep blijven als mentor/ouderdomsdeken. Die is ook heel graag bij de nationale ploeg.

Ik vind Hazard absoluut geen kapitein, maar die rol wordt toch wat overschat. De leiders in de ploeg nemen die taal toch op zich, met of zonder band. Een KDB of Vertonghen gaan echt niet in hun schelp kruipen omdat ze geen band om hebben.
Het zegt wel iets over het inzicht van je coach. Als je een welbekende eentalige flierenfluiter zonder discipline kapitein maakt in een team van grotendeels rasechte professionals...

Het zegt wel iets over het inzicht van je coach. Als je een welbekende eentalige flierenfluiter zonder discipline kapitein maakt in een team van grotendeels rasechte professionals...
Hij was al kapitein voor Martinez dacht ik. Dus ergens is het niet vreemd dat ge als coach niet ingrijpt op dat vlak. In die periode was Hazard wel de grote man bij Chelsea en KDB was volgens mij nog niet de speler die hij nu is.

Moest Bobby met zijn beste elf spelen zie ik ons nog wel ergens geraken maar dat gaat echt het geval niet zijn.
Bvb Vertonghen bij Anderlecht, Boyata bij Club Brugge. Soms is dat echt huilen met de pet op he. De eerste heeft zijn leeftijd niet meer mee en de andere is gewoon niet goed genoeg. Toby laat bij Antwerp ook soms steken vallen. Mertens, Hazard, een geblesseerde Lukaku, Witsel, Carrasco. Die gaan allemaal spelen en die spelen tot nu toe allemaal een teleurstellend seizoen. Meunier is ook terug out.

Trossard, KDB, Courtois, Onana zijn zo wat de enige echt in vorm zeker?

Carrasco vond ik anders wel op dreef, bv. in de Champions League vorige week (alleen pech met zijn penalty). Soms wat wisselvallig wel, ja, maar dat is wel 1 vd weinige duivels die ineens individueel kan flitsen.
Witsel in vorm als verdediger? :unsure:

Castagne is ook wel goed aan het spelen dit seizoen (maar zijn ploeg niet echt).

Wie gaat er allemaal afzwaaien na dit WK trouwens? Ongeacht een selectie natuurlijk.
Mertens, Alderweireld, Chadli, Benteke?
Ik zou zeggen Hazard en Witsel maar die zijn precies jonger dan ik dacht :unsure:

Vertonghen zie ik nog wel Timmy Simons gewijs bij de groep blijven als mentor/ouderdomsdeken. Die is ook heel graag bij de nationale ploeg.

Ik ging ervan uit dat Vertonghen (35) en Witsel (33) er ook wel mee zouden stoppen na dit WK :unsure:
Mignolet (34), Toby (33), wie weet zelfs Meunier (ook al 31), E. Hazard (31), Mertens (35), Benteke (31)

Chadli had ik al lang buiten beschouwing gelaten :lol: Als die mee mag doen op het WK, dan denk ik dat ik echt niet ga kijken...

Doelmannen:

De enige positie waar we geen enkel probleem hebben. Wereldtopper, een hele goede doublure die in vorm is en een 3e keeper die in vele andere periodes gewoon numero uno had geweest.

Courtois, Mignolet, Casteels (en die zal Bobby ook wel kiezen)

Verdedigers:

Vertonghen en Alderweireld zijn zekerheden, ook al hebben ze hun beste periode al achter de rug.
Bobby zal zijn nieuwe chouchou Debast ook wel meenemen.
Dendoncker, Faes en Theate zullen ook wel op een selectie kunnen rekenen, al zullen zij wel op de bank beginnen.
Ik denk/vrees dat hij OF Boyata OF Denayer nog gaat meenemen (allebei geloof ik ook niet). Mechele zal toch wel de voorkeur krijgen op één van die twee denk ik.

Castagne verwacht ik uiteraard ook wel. Meunier is nog wel een vraagteken, maar ik verwacht hem wel gewoon.

Middenvelders

Witsel, Tielemans en De Bruyne zijn zekerheden. Ook Vanaken zal mee mogen.

Ik ben heel benieuwd of hij én Lavia én Onana gaat meenemen. Maar toch zeker één van beiden. Als Lavia fit genoeg is, gaat Bobby die zeker meenemen.

Aanvallende flankspelers

Trossard, Carrasco, E. Hazard en T. Hazard zullen wel op hun beide oren kunnen slapen zeker.

Saelemakers zal wel niet lukken. Bij Mertens heb ik een voorgevoel dat die toch niet 100% zeker is. Zal afhangen wat hij met CDK, Lukebakio en Doku gaat doen.

Januzaj verwacht ik niet.

Aanvallers

Lukaku en Batsman al zeker. Als Bobby ook maar een sprankeltje hoop heeft dat Lukaku na de groepsfase inzetbaar is (of vroeger), dan gaat die mee natuurlijk.

Origi en Openda zullen in de weegschaal liggen.

Benteke verwacht ik eigenlijk niet meer.

- Hij zal het wel bij 3 spitsen houden zeker? Ondanks de toestand van Lukaku
- Misschien houdt hij het bij 6 centrale verdedigers (en vallen dus én Boyata én Denayer én Mechele af, als hij Dendoncker op dit positie ziet).
- Volgens mij kan Onana nog wel eens het kind van de rekening worden
- De aanvallende spelers zijn voor mij het grootste vraagstuk. Afgaande op de vier certitudes, zal hij een keuze moeten maken tussen Mertens, Lukebakio, CDK en Doku, hij gaat ze niet allemaal kunnen meenemen.

Ik verwacht dus weinig verrassingen. Van de ervaren mannen, zal er weinig of niemand moeten thuisblijven. Bij de nieuwkomers zijn de meeste namen ondertussen wel gevallen (Debast, Lavia, ...) en zal er geen nieuwe verrassing zijn, denk ik.

We hopen natuurlijk allemaal nog op Chadli!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan