De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Snap niet goed op basis van wat je Doku zou meepakken. Die heeft de afgelopen 2 seizoenen amper gespeeld.
Ja, talent, hip hoi maar dat heeft Eden Hazard ook (en die zou ik ook thuis laten trouwens).

Blikopener. Bepaald profiel.
Niemand heeft zijn versnelling in de kern.

Wat mij betreft zit die er bij. En de Hazards, KDB, Trossard, CDK en Carrasco als AM’s. Geen Tresors, Verschaerens of andere Januzajs.

Die zou terug zijn en spelen dit weekend.
En dan zou ge die 2 weken later in de basis droppen op een WK? Na voorlopig 5 matchen op het hoogste niveau? Komaan realistisch blijven he.

Als hij fit was gebleven, was het een ander verhaal geweest (waarschijnlijk).

Blikopener. Bepaald profiel.
Niemand heeft zijn versnelling in de kern.

Wat mij betreft zit die er bij. En de Hazards, KDB, Trossard, CDK en Carrasco als AM’s. Geen Tresors, Verschaerens of andere Januzajs.
Bobby had Doku beter eens laten spelen in de oefenmatchen om te zien hoe ver hij stond want nu weten we eigenlijk amper iets.

Ik zou eerder Trésor meenemen dan Eden Hazard of Mertens maar bon.

Snap niet goed op basis van wat je Doku zou meepakken. Die heeft de afgelopen 2 seizoenen amper gespeeld.
Ja, talent, hip hoi maar dat heeft Eden Hazard ook (en die zou ik ook thuis laten trouwens).

Wat Flappy zegt.

Indien niet fit genoeg, Trésor meepakken. Quasi zelfde profiel.

En dan zou ge die 2 weken later in de basis droppen op een WK? Na voorlopig 5 matchen op het hoogste niveau? Komaan realistisch blijven he.

Als hij fit was gebleven, was het een ander verhaal geweest (waarschijnlijk).

Ja, dat zou mijn keuze zijn. Liever dat, dan weer een rondje lateraal passen met Tielemans en Witsel.

't Is ook gewoon een zeer vreemd WK qua timing hé. CDK (en andere spelers die een transfer gehad hebben) moet zich nog inwerken in een nieuwe ploeg, veel spelers beginnen met de eerste kleine blessures te sukkelen omdat iedereen in een quasi deftige ploeg momenteel én competitie én beker én Europees speelt, ...

Ik zou niet graag de bondscoach zijn die op basis van in feite 2 maanden een selectie moet maken, hoor. Dan kan ik eigenlijk in deze situatie (tot op bepaalde hoogte) beter snappen dat je het risico van een Hazard neemt ipv een jonge speler mee te nemen die het seizoen goed gestart is. Het seizoen is met moeite begonnen ... Dan kan je toch niet meer doen dan gokken wie al dan niet zijn lijn kan doortrekken? Dan grijp je gewoon sneller (of nog sneller dan gewoonlijk, bij Bobby) naar vaste waarden.

Maar goed, losstaand daarvan kunnen we bij de RD nu ook wel zeggen dat als pakweg Mertens meer minuten zou krijgen dan een Trossard, dat er toch iets grondig fout gelopen is. :unsure:

Sorry, maar de laatste matchen van E. Hazard in de Nations League waren niet om aan te zien. Bal krijgen, kont zetten, terugdraaien en bal terug achteruit spelen. Compleet uit vorm, snelheid is eraf. Nu is hij geblesseerd door 'overbelasting'. Dat is echt geen basismateriaal meer en een compleet raadsel waarom die ooit kapitein is geworden.
Denayer, Mertens, Chadli en Januzaj mogen gewoon thuisblijven

Sorry, maar de laatste matchen van E. Hazard in de Nations League waren niet om aan te zien. Bal krijgen, kont zetten, terugdraaien en bal terug achteruit spelen. Compleet uit vorm, snelheid is eraf. Nu is hij geblesseerd door 'overbelasting'. Dat is echt geen basismateriaal meer en een compleet raadsel waarom die ooit kapitein is geworden.
Tuurlijk, maar je snapt toch ergens wel dat als Hazard door een of andere vreemde speling van het lot fit raakt en blijft op het WK en een beetje ritme kan terugvinden, dat we tegen de kwartfinale/halve finale blij gaan zijn dat we hem meehebben.

Terwijl het ook evengoed kan zijn dat Trossard in het systeem van de RD absoluut niet rendeert zoals bij Brighton, en die zouden we dan zonder verpinken (ik ook hoor, versta mij niet verkeerd) elke match in de basis droppen.

Het voordeel aan anciens meenemen naar een WK is dat ze het systeem van de nationale ploeg al kennen en al op elkaar zijn ingespeeld, iets wat moeilijker is bij jongere spelers die eens worden geselecteerd op basis van een goede seizoensstart. Daar heeft Martinez natuurlijk ook wel boter op zijn hoofd omdat hij nooit geexperimenteerd heeft met andere systemen/spelers, maar een WK is nu überhaupt niet het moment om dat wel te gaan doen.

Van een Trossard, Onana en De Bruyne (en Lukaku als hij fit is) moet je nu gewoon je spilfiguren maken en je systeem op toepassen. Dit zou echt een gouden link kunnen worden op het WK. Hopelijk ziet Martinez dit ook en gaat hij Trossard niet 1 wedstrijd op de linkerflank zetten, foutief gebruiken en dan weer teruggrijpen naar Hazard.

Denayer, Mertens, Chadli en Januzaj mogen gewoon thuisblijven
Ik vraag me vooral af hoe die last kan hebben van overbelasting

De hamburgertent staat nu aan de andere kant van het stadion?

Het doet mij een beetje denken aan Maradona op WK 94, maar dan zonder het ‘preppen’. Duidelijk op zijn retour, maar je hoopt wel dat hij nog eens gaat flitsen en de ploeg over de streep trekt maar uiteindelijk wordt het één grote ontgoocheling na een kleine flits tegen het zwakke broertje uit de poule. De vergelijking is wat krom, maar E Hazard geeft mij hetzelfde gevoel en als supporter van de RD hoop ik dat hij mij lik op stuk geeft

Tuurlijk, maar je snapt toch ergens wel dat als Hazard door een of andere vreemde speling van het lot fit raakt en blijft op het WK en een beetje ritme kan terugvinden, dat we tegen de kwartfinale/halve finale blij gaan zijn dat we hem meehebben.

Heel veel wishful thinking. Kwart/Halve Finale :rofl:
Ten eerste, dat WK is over 3 weken. Er zijn nog 2 wedstrijden te spelen. Hoezo ritme terugvinden? Kerel heeft geen deftig seizoen meer gespeeld sinds 2019, die heeft wel wat meer wedstrijden nodig om weer fit te geraken.
En op elkaar ingespeeld? Afgelopen Nations League wedstrijden hebben we gezien wat dat waard was...

Eden Hazard is finito, einde verhaal. 0 nut om hem mee te nemen. Voor een rationale coach. Martinez heeft echter al aangekondigd dat Hazard basis staat. Fuck that, echt weinig motivatie om naar die matchen te kijken. Ik hoop dat Hazard geblesseerd blijft tot na het WK.

Ten eerste, dat WK is over 3 weken. Er zijn nog 2 wedstrijden te spelen. Hoezo ritme terugvinden? Kerel heeft geen deftig seizoen meer gespeeld sinds 2019, die heeft wel wat meer wedstrijden nodig om weer fit te geraken.
En op elkaar ingespeeld? Afgelopen Nations League wedstrijden hebben we gezien wat dat waard was...

Eden Hazard is finito, einde verhaal. 0 nut om hem mee te nemen. Voor een rationale coach. Martinez heeft echter al aangekondigd dat Hazard basis staat. Fuck that, echt weinig motivatie om naar die matchen te kijken. Ik hoop dat Hazard geblesseerd blijft tot na het WK.
Hazard in de basis is compleet absurd, maar ik denk dat 99% van de coaches die sowieso in de selectie zou opnemen.

Voetbal is geen rationele sport. Of zou het toch niet mogen zijn.

Anyway, Eden gaat mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan