De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bobby start gewoon met Courtois, Vertonghen,Toby, Boyata, Meunier, Carrasco, Witsel, Tielemans, KDB, E Hazard en Lukaku.
Tenzij er daar 1 geblesseerd van uitvalt mag je er idd vergif op innemen dat dit het gaat worden.
Enkel achteraan zie ik misschien nog iets veranderen (Boyata ben ik niet 100% zeker van)
Tis erg dat je al stiekem moet gaan hopen op een (lichte) blessure van een aantal spelers (E. Hazard, Boyata en Mertens bv) zodat ze niet mee kunnen. Dat is iets wat ik geen enkele speler ooit toewens maar nu zou het toch richting "for the greater good" nijgen...

Het moet echt geleden zijn van 1990, toen ik met mijn 5,5 jaar eigenlijk te jong was om te snappen waar het allemaal over ging, dat ik zo weinig uitkeek naar een WK voetbal. De combinatie van onze ploeg met de locatie en de timing zorgen ervoor dat ik quasi geen interesse heb in het hele toernooi.
Maar bon, voor de toekomst is dit toernooi sowieso een winner... De kans dat ze verder geraken dan de 1/8e finale lijkt me heel klein dus Bobby zal wel vliegen als bondscoach hierna zeker? Nieuwe trainer gekoppeld aan het pensioen van een hoop spelers die nu al thuis zouden moeten blijven en met een frisse wind richting EK 2024!

Nee Courtois, zijn palmares is imo groter en staat er elke wedstrijd

Bwa, als je aan eender welke club ter wereld nu vraagt: je krijgt gratis en voor niks Courtois of De Bruyne, wie wil je?
Dan weet ik het antwoord van 95% van de clubs wel.
En dat is niet omdat Courtois geen wereldklasse is, want dat is hij wel, maar gewoon omdat het een keeper is.
Courtois zou van mij trouwens gerust de aanvoerder mogen zijn hoor.

Het is absoluut niet zo dat 'de sterspeler' de kapitein moet zijn in een ploeg. Dat moet iemand zijn die een natuurlijke leider is, en voor de juiste mentaliteit op het veld zorgt.

In dat opzicht vind ik KDB ook niet zo geschikt als aanvoerder. Die heeft al iets te vaak laten zien dat het hem soms niet interesseert (vooral bij oefenwedstrijden dan, of zelfs Nations League matchen). E. Hazard uiteraard ook niet :unsure:

Kompany was een uitstekende aanvoerder. Momenteel zou ik ook niet weten wie het beste zou zijn. Vertonghen misschien... :unsure: Courtois kan eigenlijk wel, al weten we niet hoe hij in de groep ligt.
Ik zie in Faes wel een toekomstige aanvoerder, als die zich nog wat verder ontwikkelt. Maar nu uiteraard nog niet.

In dat opzicht vind ik KDB ook niet zo geschikt als aanvoerder. Die heeft al iets te vaak laten zien dat het hem soms niet interesseert (vooral bij oefenwedstrijden dan, of zelfs Nations League matchen). E. Hazard uiteraard ook niet :unsure:

:unsure:

Zal een typische opstelling worden op een atypisch toernooi. Hopelijk na de groepsronde eruit.
Tijd voor verandering en eigenlijk moest de omschakeling al gebeurd zijn ( mix oudere groep en jonge talenten ).
Wel al veel blessures zelfs van de andere landen ook, tzou mij nog niet verbazen als het geen klassieke winnaar is.

Ik vind Hazard absoluut geen kapitein, maar die rol wordt toch wat overschat. De leiders in de ploeg nemen die taal toch op zich, met of zonder band. Een KDB of Vertonghen gaan echt niet in hun schelp kruipen omdat ze geen band om hebben.
Is idd niet zo relevant en in deze groep botst er helemaal niets tussen die grote namen.
KDB bij City meestal ook geen kapitein en is daar ook de grootste ster.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan