De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Effe voor de leut een @Lakigigar 'eke gedaan en effectief groepen gemaakt op basis van ne randomizer (en dan nog chance dat de randomizer effectief Chile en Mail uit die 6 landen koos en niet Solomon Islands en Honduras).

Zo zou de groepsronde kunnen eruitzien:

WK.png

Ik zie daar maar toch weinig interessante matchen in die een meerwaarde vormen tegenover het huidige format. Gaan er effectief mensen die niet inwoner zijn van een van de desbetreffende landen geinteresseerd zijn om naar Peru v Ghana te kijken? Of Wales v El Salvador? Iran v Panama? Egypte v Oman? Misschien de eerste keer omdat het nieuw is, maar na 2026 heb je het dan toch ook wel gezien. Ik kan me inbeelden dat als Belgie met 6-0 wint van Oman dat we in 2030 zelfs voor onze eigen matchen minder toeschouwers hebben. Of erger nog, die kleine frutlanden die met 11 voor de goal komen liggen zodat ge gewoon een continue belegering hebt en met pech komt ge niet verder dan een gelijkspel ofzo.
Ik vermeld geen matchen zoals Frankrijk v Tunesie, Nederland v Marokko, Denemarken v Wales of Uruguay v Japan omdat zo'n matchen in het huidige format ook al voorkomen.

Maar goed, misschien wacht de neutrale supporter met smacht het WK 2026 af om te kunnen genieten van dit soort matchen.

Belgie weeral chance met de loting :laugh:

Ja klopt, daarom dat ik dacht dat hij echt wel progressie had gemaakt. Nu goed, ik moet mijn oordeel ook niet baseren op 1 helft bij de Rode Duivels natuurlijk 😅 Misschien dat iemand die de Bundesliga volgt een beter oordeel kan vellen.
Het kan natuurlijk ook gewoon een soort Van Buyten zijn he.
Die was erg goed in Duitsland omdat hij daar altijd naast een grote meneer (oa Lucio als ik me niet vergis) in de defensie stond die hem wat coachte tijdens de match. Bij de RD was hij de man die moest nadenken centraal achterin en viel hij keer op keer door de mand.

Ik vond Vanaken den beste, als echte spelverdeler. Rustpunt aan den bal.
Tielemans vond ik weer teleurstellend.. Heel vaak te nonchalant met balverlies als gevolg.
Bornauw moeten ze van mij nooit meer oproepen.. Diene faalt letterlijk elke keer wel is als hij speelt.
De verdediging is nu ni echt getest maar ik vond Van Der Heyden wel redelijk goed spelen, is ook meerde malen zijne flank gaan ondertsteunen in de aanval en eigenlijk nooit ne slechte inspeelpas gegeven.
Trossard heeft 2 assists en een goal dus ge kunt moeilijk zeggen dat hij niet goed was maar ik vond toch dat er ook wel mindere momenten waren..
Saelemaekers is aanvallend een wapen maar verdedigend een groot risico..
Verschaeren was gretig maar ze sloegen hem veel over vond ik, maar wat hij deed was zeker wel ok.
De Ketelaere, daar had ik meer van verwacht..
Januzaj vond ik eigenlijk wel goed spelen, paar goeie lange ballen om het spel te verlengen en rustig aan de bal. mooie pre-assist ook.

Ik vind ook dat ze beter Benteke zetten als Lukaku er niet is.. Dat is tenminste een aanspeelpunt/pivot. Den Batsman is meer nen afwerker dan iemand die effectief meedoet in het spel. Liep daar ook zeker 20 keer offside dat ze hem ook gewoon niet konden aanspelen.

Ik denk dat we gewoon een andere opstelling moeten beginnen spelen met een 3 mans middenveld.. driehoek naar achterr Vanaken en de Bruyne de voorste 2 die afwisselend inlopen en dan op de 6 ne grote stofzuiger..

We hebben toch ook maar een beperkt aantal centrale verdedigers dus als ge er daar dan al 3 moet zetten..

Tielemans vond ik weer teleurstellend.. Heel vaak te nonchalant met balverlies als gevolg.
Bornauw moeten ze van mij nooit meer oproepen.. Diene faalt letterlijk elke keer wel is als hij speelt.
De verdediging is nu ni echt getest maar ik vond Van Der Heyden wel redelijk goed spelen, is ook meerde malen zijne flank gaan ondertsteunen in de aanval en eigenlijk nooit ne slechte inspeelpas gegeven.
Trossard heeft 2 assists en een goal dus ge kunt moeilijk zeggen dat hij niet goed was maar ik vond toch dat er ook wel mindere momenten waren..
Verschaeren was gretig maar ze sloegen hem veel over vond ik, maar wat hij deed was zeker wel ok.
Januzaj vond ik eigenlijk wel goed spelen, paar goeie lange ballen om het spel te verlengen en rustig aan de bal. mooie pre-assist ook.

Ik vind ook dat ze beter Benteke zetten als Lukaku er niet is.. Dat is tenminste een aanspeelpunt/pivot. Den Batsman is meer nen afwerker dan iemand die effectief meedoet in het spel. Liep daar ook zeker 20 keer offside dat ze hem ook gewoon niet konden aanspelen.

Ik denk dat we gewoon een andere opstelling moeten beginnen spelen met een 3 mans middenveld.. driehoek naar achterr Vanaken en de Bruyne de voorste 2 die afwisselend inlopen en dan op de 6 ne grote stofzuiger..

We hebben toch ook maar een beperkt aantal centrale verdedigers dus als ge er daar dan al 3 moet zetten..
Toch gewoon de beste man op het plein. Niet alles lukte, maar de constante dreiging was er wel.

Misschien is het met het einde van de gouden generatie inderdaad de goeie moment om van die driemansverdediging af te stappen. Naar de toekomst toe zitten er toch een aantal talenten aan te komen om het gebrek aan goeie vleugelbacks op te vangen.

Oftewel hebben ze bij Wolfsburg niemand anders die beter is, maar zou ik vreemd vinden. Oftewel speelt hij daar gewoon sterker
Ik kijk niet veel Bundesliga, maar van de mensen die met mij meegaan naar Anderlecht en dat wel elke week volgen (Bundesliga-fans & Anderlechtfans) hoor ik dat Bornauw bij Wolfsburg exact speelt zoals we hem van de Rode Duivels en bij Anderlecht kennen: bepaalde kwaliteiten maar vaak die grote positioneringsfouten. Groot en snel, sterke lange bal, goeie tackle, maar voor zijn grootte eigenlijk niet zo geweldig met het hoofd (verdedigend althans, aanvallend scoort hij regelmatig). Misschien inderdaad vergelijkbaar met zijn makelaar en grote voorbeeld Van Buyten in zijn eerste jaren.
Maar die snappen ook niet helemaal waarom die bij Wolfsburg altijd speelt.

Misschien is het met het einde van de gouden generatie inderdaad de goeie moment om van die driemansverdediging af te stappen. Naar de toekomst toe zitten er toch een aantal talenten aan te komen om het gebrek aan goeie vleugelbacks op te vangen.
Wie bedoel je dan? Ik zou ook wisselen maar het zal dan nog een tijd ons zwakke punt blijven vrees ik. Castagne en Meunier kan, Foket en Saelemaekers kan, Kayembe kan zelfs, maar het is allemaal niet meer de kwaliteit om de halve finale van een groot tornooi te halen. Ik zie bv. in een Siquet ook niet het grote talent, al was Meunier dat vroeger ook niet natuurlijk.
Toch zou ik dat doen want het lijkt mij allemaal makkelijker en duidelijker te organiseren als je niet top bent.

Nu met Martinez is mijn grootste schrik dat die nooit van zijn systeem zal afstappen en ook als pakweg een Hein hierna overneemt zitten we eraan vast.

Effe voor de leut een @Lakigigar 'eke gedaan en effectief groepen gemaakt op basis van ne randomizer (en dan nog chance dat de randomizer effectief Chile en Mail uit die 6 landen koos en niet Solomon Islands en Honduras).

WK.png

Ik zie daar maar toch weinig interessante matchen in die een meerwaarde vormen tegenover het huidige format. Gaan er effectief mensen die niet inwoner zijn van een van de desbetreffende landen geinteresseerd zijn om naar Peru v Ghana te kijken? Of Wales v El Salvador? Iran v Panama? Egypte v Oman? Misschien de eerste keer omdat het nieuw is, maar na 2026 heb je het dan toch ook wel gezien. Ik kan me inbeelden dat als Belgie met 6-0 wint van Oman dat we in 2030 zelfs voor onze eigen matchen minder toeschouwers hebben. Of erger nog, die kleine frutlanden die met 11 voor de goal komen liggen zodat ge gewoon een continue belegering hebt en met pech komt ge niet verder dan een gelijkspel ofzo.
Ik vermeld geen matchen zoals Frankrijk v Tunesie, Nederland v Marokko, Denemarken v Wales of Uruguay v Japan omdat zo'n matchen in het huidige format ook al voorkomen.

Maar goed, misschien wacht de neutrale supporter met smacht het WK 2026 af om te kunnen genieten van dit soort matchen.
Ik kijk graag naar zo'n matchen op een WK ja, omdat je die landen sowieso weinig bezig ziet. Vier jaar is trouwens een lange tijd in het voetbal, vraag maar aan Canada :tongue: Kwalitatief is het uiteraard minder dan Frankrijk-Duitsland maar ik kijk eerlijk gezegd niet naar het WK om hoogstaand voetbal te zien, eerder voor de sfeer die rond zo'n toernooi hangt.

Dat spreekt me alleszins meer aan dan een elite toernooi met 16 of 24 landen zoals vroeger.

WK.png

In het huidige format kan je ook een Peru-Ghana hebben want beide hebben zich geplaatst. Peru ten koste van Colombia en Chili trouwens, een knappe prestatie. Ik ben zo iemand die op een WK altijd naar alle matchen kijkt (of toch zoveel mogelijk) en nee ik zit zeker niet te wachten op Oman of El Salvador. Meer deelnemers uit Azië en Noord/midden Amerika hoeft voor mij zeker niet. Vanuit Afrika mogen er wel een paar bij, vanuit Zuid-Amerika de 5e zonder barrages ook niks mis mee, kwaliteit genoeg daar. Vanuit Europa ook niks extra. Ik ben dus wel akkoord dat er nu gewoon teveel landen bijkomen uit de zwakkere continenten. Dus ik zou eerder het huide format behouden en een paar Europese plekken inleveren voor Afrika want die zijn echt ondervertegenwoordigd.

Maar qua interessegraad zit er echt weinig of geen verschil tussen een Iran, Zuid-Korea, Uruguay, Zwitserland, VS, Mexico - landen die er altijd of quasi altijd bij zijn - of Peru, Jamaica, Servië, Wales, Irak - landen die nu meer kans gaan maken om erbij te zijn. Een kwaliteitsverschil is er wel, behalve bij de extra Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse landen. Maar de mensen die enkel de toplanden aan het werk willen zien die skippen beide categorieën. Of dan Zwitserland speelt of Wales of Colombia of Peru of Nigeria of Mali, dat maakt dan weinig uit.

de interessegraad van die groepen is niet het probleem, imo. elke match trekt wel kijkers op een WK.
maar in sommige van die groepen gaat de favoriet toch zijn A-team niet laten spelen? neem nu Duitsland tegen Zuid Korea of Congo? die kunnen daar toch over met een B-ploeg? zelfde voor Engeland met Panama en Iran...

de interessegraad van die groepen is niet het probleem, imo. elke match trekt wel kijkers op een WK.
maar in sommige van die groepen gaat de favoriet toch zijn A-team niet laten spelen? neem nu Duitsland tegen Zuid Korea of Congo? die kunnen daar toch over met een B-ploeg? zelfde voor Engeland met Panama en Iran...

Wie bedoel je dan? Ik zou ook wisselen maar het zal dan nog een tijd ons zwakke punt blijven vrees ik. Castagne en Meunier kan, Foket en Saelemaekers kan, Kayembe kan zelfs, maar het is allemaal niet meer de kwaliteit om de halve finale van een groot tornooi te halen. Ik zie bv. in een Siquet ook niet het grote talent, al was Meunier dat vroeger ook niet natuurlijk.
Toch zou ik dat doen want het lijkt mij allemaal makkelijker en duidelijker te organiseren als je niet top bent.

Nu met Martinez is mijn grootste schrik dat die nooit van zijn systeem zal afstappen en ook als pakweg een Hein hierna overneemt zitten we eraan vast.
Ik was ook aan het denken aan een Siquet, of een Vanderbrempt voor de rechterkant. Castagne kan eventueel ook op links. Met Van Der Heyden (die gisteren toch een degelijke partij speelde) en als het moet zelfs een Theate zijn er toch ook opties voor de linkerkant die we vroeger niet hadden. Naar de verdere toekomst toe kan Roméo Monticelli van Charleroi mogelijk een optie worden maar dat is natuurlijk veel te vroeg om te zeggen of die ooit Rode Duivels materiaal zal worden. Maar ik geef je wel gelijk dat al dit niet genoeg is om pakweg de halve finale van een groot toernooi te halen. We hebben nu eenmaal niet de breedte van grote voetballanden zoals een Spanje of Brazilië.

Duitsland-Zuid Korea in Rusland niet gezien? 🤭
Iran is trouwens ook allesbehalve een walkover.

Zuid-Korea en Iran zijn trouwens ook niet het discussiepunt over teveel landen in het nieuwe format want die doen altijd mee. De meerwaarde van UAE, Oman of Irak is dan weer iets anders

Je kan het je op een WK ook niet echt permitteren om met een B-ploeg te gaan spelen. 1 misstap in de groepsfase en je kan naar huis

Laatst bewerkt:
In het huidige systeem zijn de backs superbelangrijk om de tegenstander uit verband te spelen. Aangezien de kwaliteit van onze backs niet echt hoogstaand is moeten we dus een andere oplossing vinden..

Ik zou ook Benteke zetten in de plaats van Batsy maar dien heeft wel een statistieken mee .
Voor het middenvelder is het altijd gemakkelijker spelen als De Kev erop staat , dan blinkt Hans of Youri meer uit
Nu moeten die 2 hetzelf oplossen en dan zie je dat het niet echt vlot , ok Hans neemt zen goaltje mee ( btw ben bij de RD al wa meer fan van Hans maar als em da blauwzwart truike aanheeft moek er niks van hebben 😂)

Denk niet dat landen dat risico gaan nemen. Het zijn maar 2 wedstrijden in die 1ste ronde. Een uitschuiver kan je je niet veroorloven. Panama en Iran kon je in het huidige format ook tegenkomen. De Rode Duivels zijn tegen Panama (in 2018?) ook niet met een B-elftal begonnen.

Er kunnen onverwacht leuke wedstrijden bij zitten, maar met die 48 landen worden het aantal wedstrijden met minder appeal wel groter natuurlijk. Je kan wel eens een keer naar Panama - Iran kijken, maar ga je daarna ook nog eens klaarzetten voor Noord-Macedonië - Irak en El Salvador - Wales...

Het blijft natuurlijk een WK, dus de matchen zullen sowieso wel kijkers trekken.

Denk niet dat landen dat risico gaan nemen. Het zijn maar 2 wedstrijden in die 1ste ronde. Een uitschuiver kan je je niet veroorloven. Panama en Iran kon je in het huidige format ook tegenkomen. De Rode Duivels zijn tegen Panama (in 2018?) ook niet met een B-elftal begonnen.

Er kunnen onverwacht leuke wedstrijden bij zitten, maar met die 48 landen worden het aantal wedstrijden met minder appeal wel groter natuurlijk. Je kan wel eens een keer naar Panama - Iran kijken, maar ga je daarna ook nog eens klaarzetten voor Noord-Macedonië - Irak en El Salvador - Wales...

Het blijft natuurlijk een WK, dus de matchen zullen sowieso wel kijkers trekken.
Je kan Wales en Macedonië vervangen door Rusland en Turkije en dan ziet het er op papier al iets aantrekkelijker uit.

De verdubbeling in aantal deelnemers voor Azië en Noord/midden Amerika is wel echt geen vooruitgang. Soit, de groepsfase is korter, dus meer kans op verrassingen voor underdogs, de grote landen die er meteen moeten staan. Dus kan nog wel spannend worden

WK.png

Je hebt toch van die matchen nu toch ook al? Solomoneilanden kunnen zich trouwens nog altijd kwalificeren voor het komende WK bijvoorbeeld. Honduras was er al 2x bij. Dat soort teams had je vroeger ook al. Herinner je je nog het WK met Angola en Trinidad & Tobago.

Als die matchen u niet interesseren, kijk dan niet. Vind je het format van een WK idioot, kijk dan niet. Ik vind uw argument echt geen steek houden.

Peru vs Ghana kan nu ook perfect op een WK hoor. België heeft verder nog nooit met 6-0 op een WK gewonnen, en we hadden Panama ook geloot in 2018.

Jouw voorbeelden zoals Belgie v Oman komen nu ook al voor. Panama is echt niet veel beter dan Oman en hoe Uruguay v Japan zoveel anders zal zijn als Peru v Ghana begrijp ik ook niet.

Je hebt toch van die matchen nu toch ook al? Solomoneilanden kunnen zich trouwens nog altijd kwalificeren voor het komende WK bijvoorbeeld. Honduras was er al 2x bij. Dat soort teams had je vroeger ook al. Herinner je je nog het WK met Angola en Trinidad & Tobago.

Als die matchen u niet interesseren, kijk dan niet. Vind je het format van een WK idioot, kijk dan niet. Ik vind uw argument echt geen steek houden.

Peru vs Ghana kan nu ook perfect op een WK hoor. België heeft verder nog nooit met 6-0 op een WK gewonnen, en we hadden Panama ook geloot in 2018.

Jouw voorbeelden zoals Belgie v Oman komen nu ook al voor. Panama is echt niet veel beter dan Oman en hoe Uruguay v Japan zoveel anders zal zijn als Peru v Ghana begrijp ik ook niet.

Met alle respect, maar gij zei ook dat Vietnam geweldig goed was en een super verdediging had. Ge staat erom bekend om kleine landen gigantisch te overschatten uit een soort van romantisme.

"Panama is echt niet veel beter dan Oman", ja oke maar we wonnen wel met 3-0 van Panama en de score had gerust meer kunnen oplopen want echt goed speelden we niet de eerste 30 minuten, Engeland won er achteraf ook met 6-1 van. Panama heeft dan zelfs nog spelers in Europa (Anderlecht, verscheidene in Spanje, etc) Oman heeft letterlijk 1 speler buiten Oman en dat is dan nog bij een 2e klasser in Qatar. We wonnen ook met 5-2 van Tunesie en die hebben met hun B team dan weer gewonnen van Oman. Allez, ik kan door blijven gaan maar ge ziet wrs wel de serieuze niveauverschillen.

Ja, Hondarus had al eerder deelgenomen, Angola en T&T ook. Weet ge hoe die speelden? Waardeloos. 0 meerwaarde. Weinig scoren en veel verdedigen zodat ze geen blamage opliepen. Gij komt misschien klaar als ge een klein landje 0-0 of 0-1 ziet spelen omdat ze continue verdedigen, maar de meeste mensen vinden dat weinig inspirerend.

Het punt is ook niet dat zo'n landen nooit hebben meegedaan, maar in het verleden deed zo 1 land of misschien 2 landen mee en kon ge het nog klasseren onder een soort van exotische interesse om eens te kijken. Nu gaat ge er zo 10 of meer hebben die deelnemen.

Die matchen interesseren me niet en ik zal bijgevolg ook niet kijken, maar ik hoop dat we daar nog steeds over kunnen discussieren zonder dooddoeners te moeten horen als "kijk dan niet".
Peru v Ghana kan inderdaad nu ook, beiden zijn gekwalificeerd. Ghana staat gewoon laag op de ranking en zit daarom als 3e in een groep. Dat was inderdaad een slecht voorbeeld, naar dat soort wedstrijden keek ik voordien ook en zal ik ook nu nog kijken. Maar een match als Iran v Panama krijgt nu wel artificiele spanning omdat de winnaar naar de volgende ronde mag, jeej! Spannend.

Mijn punt blijft dat er teveel kleine ploegen bijkomen waardoor het niveau daalt, dat wil daarom niet zeggen dat sommigen er geen baat bij hebben of dat sommigen er geen recht op hebben, maar het WK dient er niet om als charity te functioneren. Dat sommige federaties overgerepresenteerd zijn en anderen ondergerepresenteerd, daar ging ik ook al mee akkoord. Maar dat los je niet op door elke federatie plots zoveel meer posities te schenken. Laat federaties elkaar bekampen voor tickets zodat er geen gezeik meer is dat sommigen teveel/weinig tickets krijgen. De beste ploegen krijgen ze dan, einde verhaal.
Men heeft het probleem van teveel low quality matchen opgelost door groepen van 3 te maken, maar op die format is ook al gigantische kritiek gekomen en daar gaan gegarandeerd problemen van komen met teams die hun eerste match winnen en hun 2e match hun B-ploeg op het veld sturen omdat ze door 1 overwinning reeds groepswinnaar zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan