De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.



Voetbal, een feest.
Bah, werkelijk walgelijk.

En wij mogen in November/December samenhokken om te kijken naar een sfeerloos WK in een afschuwelijk artificieel land terwijl de bobo's van de FIFA hun sollen tellen en die olieboeren elkaar schouderklopjes geven.

Ik heb nog nooit zo weinig zin gehad in een WK eerlijk gezegd, al het feestelijke is er af. De locatie is nog erger dan Rusland. Het is niet meer bij een zomers sfeertje dus je gaat niet lekker in een tshirtje, met een pilsje in de hand op een terrasje toekijken met de vrienden na het werk. En bovenal is het gewoon gebouwd op een hele hoop lijken.

Daar is toch niets feestelijks meer aan? Je bent toch niet meer met je hoofd bij het voetbal zo? En wij zeker niet met onze stervende generatie. Tenzij ons jong talent met ongebreideld enthousiasme een Italië/Kroatië performance aflevert zit iedereen gewoon uit te kijken naar kerstmis.
 
Niks aan't handje, volgens Ronald
LZkq0yY.png
 
Bah, werkelijk walgelijk.

En wij mogen in November/December samenhokken om te kijken naar een sfeerloos WK in een afschuwelijk artificieel land terwijl de bobo's van de FIFA hun sollen tellen en die olieboeren elkaar schouderklopjes geven.

Ik heb nog nooit zo weinig zin gehad in een WK eerlijk gezegd, al het feestelijke is er af. De locatie is nog erger dan Rusland. Het is niet meer bij een zomers sfeertje dus je gaat niet lekker in een tshirtje, met een pilsje in de hand op een terrasje toekijken met de vrienden na het werk. En bovenal is het gewoon gebouwd op een hele hoop lijken.

Daar is toch niets feestelijks meer aan? Je bent toch niet meer met je hoofd bij het voetbal zo? En wij zeker niet met onze stervende generatie. Tenzij ons jong talent met ongebreideld enthousiasme een Italië/Kroatië performance aflevert zit iedereen gewoon uit te kijken naar kerstmis.

Daar geef ik u gelijk in. Die periode past totaal niet, die lokatie ook weinig interessant. Allemaal zo 'gemaakt'.
Ik zie dat zelfs los van de ethische zaken want dan zijn we nog wel al op heel wat bedenkelijke plaatsen geweest waar het WK zelf wel een feest was. Maar ik voel het nog niet. En ik verwacht van de huidige kern ook bijzonder weinig. Amper nog sterkhouders op niveau (Courtois, De Bruyne), de rest bijna allemaal op de sukkel, jongeren die wel talent hebben maar nog lang niet daar zijn in hun ontwikkeling en die 2 groepen gelijmd door pure middelmaat op de top van hun kunnen. En een trainer die verder doet met wat hij had. 't Zou wel eens een opdoffer kunnen worden (genre eruit in de groepsfase of de 8ste finale).
 
ik wacht nog steeds op een paar voetballers die durven zeggen dat ze niet gaan deelnemen door ethische redenen. Jammer dat dat signaal uitblijft.
 
ik wacht nog steeds op een paar voetballers die durven zeggen dat ze niet gaan deelnemen door ethische redenen. Jammer dat dat signaal uitblijft.
Je speelt als voetballer wss 2 of 3 wk’s in je carrière.

Alle begrip dat je dan niet zomaar zo een WK laat schieten. Het blijven in de eerste plaats atleten. Het WK zal ook gewoon doorgaan, met of zonder die mannen.
 
ik wacht nog steeds op een paar voetballers die durven zeggen dat ze niet gaan deelnemen door ethische redenen. Jammer dat dat signaal uitblijft.
Het is inderdaad doodjammer dat er zo weinigen zijn die zich laten horen, niet enkel bij de profvoetballers maar ook bij de media. Het helpt natuurlijk niet dat Qatar veel vingers in de pap heeft in het Europese profvoetbal en dat kritische stemmen vaak gesmoord worden. De nieuwe baas van de Noorse FA, Lise Klaveness, gaf vandaag nog een mooie speech op het FIFA congres in Qatar.


Ze mag blij zijn dat Noorwegen zich niet gekwalificeerd heeft want als lesbische is zij niet welkom in Qatar. Vlak na haar speech kreeg ze uiteraard de wind van voren van de rest van het congres.

Ondertussen in België raken we niet verder dan deze absurde column van Filip Joos of de KBVB die zegt dat ze hun hotel een ethisch charter zullen laten ondertekenen. Laat me niet lachen.

https://sportmagazine.knack.be/spor...op-de-graat-zijn/article-opinion-1714847.html

Doet me trouwens sterk hieraan denken.



Ik wil de verantwoordelijkheid niet bij de individuele voetballers leggen, dat zijn ook maar atleten die hun job doen uiteindelijk. Van de media of de KBVB mag je wél meer verwachten qua aandacht schenken aan de povere toestand van de mensenrechten in het land en de schandalige manier waarop Qatar met zijn gastarbeiders omgaat. Maar ook zij nemen geen enkele verantwoordelijkheid om deze problematiek aan het licht te brengen.
 
Qatar een land ter grootte van Vlaanderen , maar dan volledig in de woestijn , rijk door de vele olie en gas , niks geschiedenis , niks voetbalhistorie , krijgt het WK . In de winter dan nog . Met slavenarbeid opgebouwd . Het blijft ongelooflijk , maar het zal zo zijn . Go Go Belgium !
 
Je speelt als voetballer wss 2 of 3 wk’s in je carrière.

Alle begrip dat je dan niet zomaar zo een WK laat schieten. Het blijven in de eerste plaats atleten. Het WK zal ook gewoon doorgaan, met of zonder die mannen.
Inderdaad, sociaal engagement zolang het hen niet teveel stoort
 
Van de media of de KBVB mag je wél meer verwachten qua aandacht schenken aan de povere toestand van de mensenrechten in het land en de schandalige manier waarop Qatar met zijn gastarbeiders omgaat. Maar ook zij nemen geen enkele verantwoordelijkheid om deze problematiek aan het licht te brengen.

Ik weet natuurlijk niet exact welke media je nuttigt, maar deze middag was nog gewoon in het journaal iemand van Amnesty International aan het woord over de wantoestanden in Qatar, die ook gewoon steeds duidelijk bericht zijn toch? Denk dat iedereen hier toch op de hoogte is wat daar ongeveer is gebeurd? En ook op Canvas waren daar reeks korte docu’s over het voorbije jaar.

Het zal vooral wachten zijn tot de matchen daar beginnen of bepaalde mensen een statement willen en durven maken.
 
Het is inderdaad doodjammer dat er zo weinigen zijn die zich laten horen, niet enkel bij de profvoetballers maar ook bij de media. Het helpt natuurlijk niet dat Qatar veel vingers in de pap heeft in het Europese profvoetbal en dat kritische stemmen vaak gesmoord worden. De nieuwe baas van de Noorse FA, Lise Klaveness, gaf vandaag nog een mooie speech op het FIFA congres in Qatar.


Ze mag blij zijn dat Noorwegen zich niet gekwalificeerd heeft want als lesbische is zij niet welkom in Qatar. Vlak na haar speech kreeg ze uiteraard de wind van voren van de rest van het congres.

Ondertussen in België raken we niet verder dan deze absurde column van Filip Joos of de KBVB die zegt dat ze hun hotel een ethisch charter zullen laten ondertekenen. Laat me niet lachen.

https://sportmagazine.knack.be/spor...op-de-graat-zijn/article-opinion-1714847.html

Doet me trouwens sterk hieraan denken.



Ik wil de verantwoordelijkheid niet bij de individuele voetballers leggen, dat zijn ook maar atleten die hun job doen uiteindelijk. Van de media of de KBVB mag je wél meer verwachten qua aandacht schenken aan de povere toestand van de mensenrechten in het land en de schandalige manier waarop Qatar met zijn gastarbeiders omgaat. Maar ook zij nemen geen enkele verantwoordelijkheid om deze problematiek aan het licht te brengen.
Jezus, wat een tonedeath column. Ik snap dat je als journalist of liefhebber zegt : “Het is wat het is, ik ga er toch naar (moeten) kijken, maar ik blijf ne bewust van de tragedie en zal dat ook belichten waar mogelijk.”

Maar om het dan eigenlijk het WK en de omstandigheden op zich te gaan verantwoorden… Oef… Die bouwen stadia die vanaf de finale gewoon stuk voor stuk leeg gaan staan… Die mensen sterven voor bijna reeds vergeten relikwieën in een dorre woestijn ten voordele van sjeiks die in januari weer collectief hun gevoeg doen op gewillige instagram sloots voor 10-30k per stuk.
 
Ben ik de enige die het wel interessant vindt dat het WK eens in de winter gespeeld wordt na al die edities in de zomer?
Ik ben benieuwd naar die sfeer, met gluhweintje in de hand ergens in een gezellig bruin café in Brussel.

En het breekt de saaie winter ook wat.
 
Ben ik de enige die het wel interessant vindt dat het WK eens in de winter gespeeld wordt na al die edities in de zomer?
Ik ben benieuwd naar die sfeer, met gluhweintje in de hand ergens in een gezellig bruin café in Brussel.

En het breekt de saaie winter ook wat.

het wk eindigt nog voor de winter moet beginnen :unsure:
 
Het enige wat positief had kunnen zijn aan dat WK in de winter is dat je niet gaat arriveren met selecties vol spelers die net een volledig seizoen gespeeld hebben en dus eigenlijk al piepedood zitten voor de eerste pass gegeven is.
Natuurlijk wil er geen enkele competitie deftig hervormen waardoor er deze zomer quasi geen rust ingelast gaat worden voor die spelers en ze dus eigenlijk nog net iets meer kapot gaan beginnen aan hun WK dan na een gewoon seizoen.

Voor de rest heb ik tot enkele weken geleden uitgekeken naar het WK. Mijn vriendin werkt voor W-B en als die in 1A waren geraakt had ze plots 3 weken congé kunnen nemen in November waardoor we op reis hadden kunnen gaan in een financieel interessante periode. Ondertussen spelen die krabbers volgend seizoen ook gewoon in 1B dus dat gaat niet door. Dat was letterlijk de enige reden waarom ik naar dit WK uitkeek... om iets anders te gaan doen dan het WK te volgen.
Om maar te zeggen hoe hard ik geïnteresseerd ben deze keer... Terwijl ik de voorbije edities verlof nam voor toffe matchen, bbq's heb georganiseerd met de tv in de tuin en nog iets langer geleden zelfs interessante uren voor mondelinge examens ruilde met andere leerlingen die de loting "verloren" en dus na de middag moesten aandraven omdat er smorgens een toffe match was.
 
Uruguay , Japan , Canada

Uruguay omdat we het niet te makkelijk moeten maken.
Japan omdat dit een voetballend team is waar we fysiek overgewicht hebben.
Canada omdat dit eens iets anders is, een team dat wel eens kan uitblinken.

Als Belgen moeten we nu niet meer hopen op gunstige lotingen, ik zou bijvoorbeeld Uruguay ook wel willen wisselen met Duitsland. We hebben genoeg makkelijke lotingen gehad, voor een finale zie ik ons terug tekort schieten dus we kunnen dan maar beter wat leuke wedstrijden zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan