De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tzal deze keer alles of niks zijn, want de jongere garde is toch echt gene vette. Al vrees ik dat het weer zal uitdraaien op de klassieke flater: al denken dat ze kampioen zijn als ze de groepsfase goed doorkomen, om dan met veel geluk tegen een Spanje ofzo te winnen, en om dan uiteindelijk kansloos te verliezen tegen een Frankrijk of Brazilië omdat ze niet durven vooruit spelen. Beetje zowat de story of the red devils onder Martinez.

Ik gok op Brazilië.
 
Toch niet zo´n heel moeilijke groep eigenlijk. Marokko en Canada zijn wel leuk.

Spanje of Duitsland in ronde 2 is pittig. Ik gok op Duitsland. Hier ligt onze kans om ze er eindelijk zelf eens uit te knikkeren!
 

"Qatar maakt al veel vooruitgang qua mensenrechten"​

De bondscoach kwam ook nog eens terug op zijn gevoel bij een WK in Qatar. "Toen de toekenning bekend werd gemaakt, was er veel controverse. Maar als je puur naar de ervaring kijkt, dan waren de voorbije 2 dagen hier ongelooflijk. Je krijgt echt het gevoel dat dit het beste WK uit de geschiedenis kan worden."

Martinez gelooft ook dat het de goeie kant uitgaat met de mensenrechten in Qatar. "Gisteren hebben we daar nog gesprekken over gehad. De vooruitgang die Qatar op dat gebied gemaakt heeft de voorbije 2 jaar is een voorbeeld voor andere landen. Het bewijst ook hoe voetbal dingen in gang kan zetten."

:puke:
 
Ik wil ergens wel nog geloven dat er effectief stappen gemaakt worden dankzij het WK, maar dan moet je wel abstractie maken van alle wandaden die er gebeurd zijn omwille van het WK en nogal naïef zijn om te geloven dat de gemaakte stappen zullen stand houden na het WK.
 
Hij wil zijn opties openhouden voor na het WK hé. Een jaar of 2 gaan cashen in één van de oliestaten.

Want bij uitschakeling in de 2e ronde zullen de topclubs niet in de rij staan aanschuiven :unsure:
 
Ze zullen zeker stappen hebben gemaakt. Als ge zo laag moet beginnen maakt ge al snel stappen natuurlijk. Triestig is het gewoon dat goed praten. Zeg dan gewoon niks he.
 
Ze zullen zeker stappen hebben gemaakt. Als ge zo laag moet beginnen maakt ge al snel stappen natuurlijk. Triestig is het gewoon dat goed praten. Zeg dan gewoon niks he.
je kunt op dat niveau gewoon niets zeggen.

Dus hou je het bij appeasement. Dat is nu eenmaal diplomatie.
 
je kunt op dat niveau gewoon niets zeggen.

Dus hou je het bij appeasement. Dat is nu eenmaal diplomatie.
Southgate is nochtans een pak vocaler dus het kan wel, maar je moet willen natuurlijk. Hij heeft het natuurlijk al aan de stok gekregen met een of andere sjeik van daar dus we zullen nog wel zien in hoeverre het eigenlijk kan maar die doet tenminste nog moeite.

Ik begrijp trouwens waarom Martinez zich wil indekken maar dat wil daarom niet zeggen dat ik het er mee eens moet zijn. Dat dit het mooiste WK gaat zijn voor hen daar twijfel ik ook niet aan want ze zullen daar zeker en vast baden in alle mogelijke luxe.
 

"Qatar maakt al veel vooruitgang qua mensenrechten"​

De bondscoach kwam ook nog eens terug op zijn gevoel bij een WK in Qatar. "Toen de toekenning bekend werd gemaakt, was er veel controverse. Maar als je puur naar de ervaring kijkt, dan waren de voorbije 2 dagen hier ongelooflijk. Je krijgt echt het gevoel dat dit het beste WK uit de geschiedenis kan worden."

Martinez gelooft ook dat het de goeie kant uitgaat met de mensenrechten in Qatar. "Gisteren hebben we daar nog gesprekken over gehad. De vooruitgang die Qatar op dat gebied gemaakt heeft de voorbije 2 jaar is een voorbeeld voor andere landen. Het bewijst ook hoe voetbal dingen in gang kan zetten."

:puke:
Die zouden ze gewoon moeten buitengooien voor zo een uitspraken.
 
Die zouden ze gewoon moeten buitengooien voor zo een uitspraken.
Bijna al die trainers, bobo’s en voetballers sluiten er hun ogen voor. De enige die zich uitspreekt is King Louis. Met als gevolg dat de Nederlandse bond het daarna mocht gaan uitleggen aan Qatar 😂.
 
Maar goed we kunnen hier allemaal over ethiek liggen zeuren maar straks als het WK is kijkt bijna iedereen gewoon. De media verwacht iets van symbolisch signaal van de voetballers maar niemand zal zijn persbadge aan de kant laten. De voetballers gaan gewoon want als zij niet gaan zal iemand anders gaan. En als er al 5 supporters uit Europa afhaken staan er 20 Aziaten te wachten om in de plaats te gaan.

Aan de basis ligt exact hetzelfde als nu met Rusland, of met Irak indertijd, of met Turkije, of whatever. Of met het klimaat. Of met de uitbuiting van Amazon-werknemers die onze pakjes morgen aan nul euro verzendingskosten thuis afzetten waardoor het buurtwinkeltje failliet gaat. Of met de sweatshops in Pakistan waar kindjes zo goedkoop mogelijk een trui voor ons maken.

We willen dan wel ergens een halfbakken signaal geven en klagen wat vanuit onze luxepositie dat anderen ‘iets’ moeten tonen maar aan het einde van de dag wilt elke Belg zijn brood en spelen dus iets opgeven ja nee toch ook liever niet eigenlijk.

Wat verwacht je dan in een geglobaliseerde wereld dat er gaat veranderen? Iedereen wilt morgen brood op de plank. Liefst zo lekker mogelijk brood.
 
Maar goed we kunnen hier allemaal over ethiek liggen zeuren maar straks als het WK is kijkt bijna iedereen gewoon. De media verwacht iets van symbolisch signaal van de voetballers maar niemand zal zijn persbadge aan de kant laten. De voetballers gaan gewoon want als zij niet gaan zal iemand anders gaan. En als er al 5 supporters uit Europa afhaken staan er 20 Aziaten te wachten om in de plaats te gaan.

Aan de basis ligt exact hetzelfde als nu met Rusland, of met Irak indertijd, of met Turkije, of whatever. Of met het klimaat. Of met de uitbuiting van Amazon-werknemers die onze pakjes morgen aan nul euro verzendingskosten thuis afzetten waardoor het buurtwinkeltje failliet gaat. Of met de sweatshops in Pakistan waar kindjes zo goedkoop mogelijk een trui voor ons maken.

We willen dan wel ergens een halfbakken signaal geven en klagen wat vanuit onze luxepositie dat anderen ‘iets’ moeten tonen maar aan het einde van de dag wilt elke Belg zijn brood en spelen dus iets opgeven ja nee toch ook liever niet eigenlijk.

Wat verwacht je dan in een geglobaliseerde wereld dat er gaat veranderen? Iedereen wilt morgen brood op de plank. Liefst zo lekker mogelijk brood.
Amen!
 
Ik weet niet goed in welk topic ik dit het best kan posten (mag verplaatst worden evt), maar ik las vandaag dit:

https://sporza.be/nl/2022/04/05/dav...de-groene-zone-toen-at-ik-niks~1649178790193/

Met alle respect voor die speelster en zonder aan bodyshaming te willen doen, maar je ziet toch duidelijk aan haar figuur dat daar nog wel wat vet vanaf kan? Beetje goedkoop om nu haar gal te spuwen in de pers. Als ik dingen lees als: "ik zat één keer in de groene zone en toen at ik niks", tsja dan denk ik toch dat je verkeerd bezig bent. Er zijn genoeg Red Flames die veel scherper staan dan haar.

Nogmaals met alle respect, vooral ik hierover negatieve comments krijg.
 
Ik weet niet goed in welk topic ik dit het best kan posten (mag verplaatst worden evt), maar ik las vandaag dit:

https://sporza.be/nl/2022/04/05/dav...de-groene-zone-toen-at-ik-niks~1649178790193/

Met alle respect voor die speelster en zonder aan bodyshaming te willen doen, maar je ziet toch duidelijk aan haar figuur dat daar nog wel wat vet vanaf kan? Beetje goedkoop om nu haar gal te spuwen in de pers. Als ik dingen lees als: "ik zat één keer in de groene zone en toen at ik niks", tsja dan denk ik toch dat je verkeerd bezig bent. Er zijn genoeg Red Flames die veel scherper staan dan haar.

Nogmaals met alle respect, vooral ik hierover negatieve comments krijg.
Wat maakt dat zelfs uit of er nog vet af kan? Hoe iemand presteert is toch waar het om gaat.
 
Ik vind het helemaal niet zo raar dat er aan bepaalde parameters moet voldaan worden. Is toch de basis van professionaliteit. Als zo'n Hazard een burgerke teveel eet krijgt die toch ook kritiek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan