Je hebt toch van die matchen nu toch ook al? Solomoneilanden kunnen zich trouwens nog altijd kwalificeren voor het komende WK bijvoorbeeld. Honduras was er al 2x bij. Dat soort teams had je vroeger ook al. Herinner je je nog het WK met Angola en Trinidad & Tobago.
Als die matchen u niet interesseren, kijk dan niet. Vind je het format van een WK idioot, kijk dan niet. Ik vind uw argument echt geen steek houden.
Peru vs Ghana kan nu ook perfect op een WK hoor. België heeft verder nog nooit met 6-0 op een WK gewonnen, en we hadden Panama ook geloot in 2018.
Jouw voorbeelden zoals Belgie v Oman komen nu ook al voor. Panama is echt niet veel beter dan Oman en hoe Uruguay v Japan zoveel anders zal zijn als Peru v Ghana begrijp ik ook niet.
Met alle respect, maar gij zei ook dat Vietnam geweldig goed was en een super verdediging had. Ge staat erom bekend om kleine landen gigantisch te overschatten uit een soort van romantisme.
"Panama is echt niet veel beter dan Oman", ja oke maar we wonnen wel met 3-0 van Panama en de score had gerust meer kunnen oplopen want echt goed speelden we niet de eerste 30 minuten, Engeland won er achteraf ook met 6-1 van. Panama heeft dan zelfs nog spelers in Europa (Anderlecht, verscheidene in Spanje, etc) Oman heeft letterlijk 1 speler buiten Oman en dat is dan nog bij een 2e klasser in Qatar. We wonnen ook met 5-2 van Tunesie en die hebben met hun B team dan weer gewonnen van Oman. Allez, ik kan door blijven gaan maar ge ziet wrs wel de serieuze niveauverschillen.
Ja, Hondarus had al eerder deelgenomen, Angola en T&T ook. Weet ge hoe die speelden? Waardeloos. 0 meerwaarde. Weinig scoren en veel verdedigen zodat ze geen blamage opliepen. Gij komt misschien klaar als ge een klein landje 0-0 of 0-1 ziet spelen omdat ze continue verdedigen, maar de meeste mensen vinden dat weinig inspirerend.
Het punt is ook niet dat zo'n landen nooit hebben meegedaan, maar in het verleden deed zo 1 land of misschien 2 landen mee en kon ge het nog klasseren onder een soort van exotische interesse om eens te kijken. Nu gaat ge er zo 10 of meer hebben die deelnemen.
Die matchen interesseren me niet en ik zal bijgevolg ook niet kijken, maar ik hoop dat we daar nog steeds over kunnen discussieren zonder dooddoeners te moeten horen als "kijk dan niet".
Peru v Ghana kan inderdaad nu ook, beiden zijn gekwalificeerd. Ghana staat gewoon laag op de ranking en zit daarom als 3e in een groep. Dat was inderdaad een slecht voorbeeld, naar dat soort wedstrijden keek ik voordien ook en zal ik ook nu nog kijken. Maar een match als Iran v Panama krijgt nu wel artificiele spanning omdat de winnaar naar de volgende ronde mag, jeej! Spannend.
Mijn punt blijft dat er teveel kleine ploegen bijkomen waardoor het niveau daalt, dat wil daarom niet zeggen dat sommigen er geen baat bij hebben of dat sommigen er geen recht op hebben, maar het WK dient er niet om als charity te functioneren. Dat sommige federaties overgerepresenteerd zijn en anderen ondergerepresenteerd, daar ging ik ook al mee akkoord. Maar dat los je niet op door elke federatie plots zoveel meer posities te schenken. Laat federaties elkaar bekampen voor tickets zodat er geen gezeik meer is dat sommigen teveel/weinig tickets krijgen. De beste ploegen krijgen ze dan, einde verhaal.
Men heeft het probleem van teveel low quality matchen opgelost door groepen van 3 te maken, maar op die format is ook al gigantische kritiek gekomen en daar gaan gegarandeerd problemen van komen met teams die hun eerste match winnen en hun 2e match hun B-ploeg op het veld sturen omdat ze door 1 overwinning reeds groepswinnaar zijn.