De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Infantino blijft gaan met zijn banaan:

Krankjorum.

Een andere bron dan The Guardian die bevestigt dat er veel meer dan 3 doden gevallen zijn:

Ecuador wint weer een belangrijke match. Die hebben met 4 matchen te spelen 6 punten voorsprong op nummer 4 en 5 (Colombia en Peru) en 7 punten voorsprong op nummers 6 en 7 (Chili en Uruguay)

Programma's:

Ecuador (23 punten)
Thuis Brazilie
Uit Peru
Uit Paraguay
Thuis Argentinie

Met zes punten zouden ze genoeg moeten hebben om zich te kwalificeren voor het eerst sinds 2006. Ook zij hebben het thuisvoordeel (met hoogte), maar Brazilië en Argentinië zijn de enigen die nog langskomen op bezoek. Geen nood, want met 16 op 21 thuis hebben ze hun thuisreputatie eer aangedaan.

Peru (17 punten)
Uit Colombia
Thuis Ecuador
Uit Uruguay
Thuis Paraguay

Zeker te doen, geen Brazilie of Argentinie meer, maar wel twee lastige uitmatchen tegen rechtstreekse concurrenten. Winnen ze daar één van wordt de kans een stuk groter dat ze er opnieuw bij zijn. En Ecuador is ook nog altijd in de running.

Colombia (17 punten)
Thuis Peru
Uit Argentinie
Thuis Bolivia
Uit Venezuela

Een heel lastige uitmatch, en een belangrijke thuismatch tegen rechtstreekse concurrent. Bolivia en Venezuela moeten te doen zijn. Dus dit lijkt mij zeker nog te doen.

Chili (16 ptn)
Thuis Argentinie
Uit Bolivia (op hoogte)
Uit Brazilie
Thuis Uruguay

Erg lastig, en niet meer het Chili v. vroeger, dus ik denk niet dat dit niet goed komt voor hun. Want Argentinie en Brazilie zijn zwaar. Naar Bolivia is ook geen cadeau (rivaal ook). Thuis Uruguay zal een rechtstreekse concurrent zijn nog, als ze dan nog in de running zijn, want daarvoor zullen ze minstens 1 vd eerdere drie matchen moeten gewonnen hebben.

Uruguay (16 ptn)
Uit Paraguay
Thuis Venezuela
Thuis Peru
Uit Chili

Zeker te doen. Maar ook niet meer het Uruguay van vroeger. Al hebben ze nog L. Suarez (maar die speelde niet blijkbaar). Als ze Paraguay en Venezuela kunnen kloppen, dan hebben ze het in eigen hand tegen rechtstreekse concurrenten dan: Peru en Chili die beslissend kunnen / zullen zijn.

Ook nog niet uitgeteld:
Paraguay (13 punten): thuis Uruguay, uit Brazilie, thuis Ecuador, uit Peru
-> niet eenvoudig, en men zal 1 keer meer moeten winnen dan de rest om de achterstand op te halen. Nog naar Brazilie gaan, en dan wellicht de andere drie matchen moeten winnen tegen rechtstreekse concurrenten. Lijkt mij zeer zwaar.
Bolivia (15 punten): uit Venezuela, thuis Chili, uit Colombia, thuis Brazilie
-> Uit naar Venezuela kan hen al naar 18 punten loodsen, en dan zal er hoop zijn. Zij hebben het voordeel op hoogte, dus Chili moet te doen zijn. Als je dan twee keer kan winnen (of gelijk tegen Chili) heb je 19 of 21 punten, en dan zal het twee keer lastig worden, maar ze hebben zeker nog een kans. En met 13 op 21 vooral thuis erg sterk (door de hoogte).

De nummer 3 en 4 gaan nog door, samen met al geplaatste Argentinie en Brazilie. Nummer 5 speelt nog een intercontinentale play-off tegen Nieuw-Zeeland welke normaal zou moeten gewonnen worden.

Persoonlijk denk ik dat drie v/d volgende Ecuador, Peru, Colombia en Uruguay erbij gaan zijn. De rechtstreekse duels gaan beslissen over welke drie v/d 4. Peru heeft de sleutel in handen, en zij zullen in die uitmatchen niet mogen verliezen, want als ze die twee uitmatchen verliezen, is de kans groot dat zij de pineut zijn. Maar spelen ze 2x gelijk, of winnen ze 1 keer kunnen ze de genadeslag aan Colombia of Uruguay gegeven hebben.

Ik denk dat je ongeveer tussen 23 en 25 punten gaat nodig hebben om minstens 5e te eindigen (tenzij er veel wordt gelijk wordt gespeeld).
Oké, quote ik even voor achtergrondinformatie.

Matchen zijn nog bezig in Zuid-Amerika maar de volgende zijn al gespeeld.

Ecuador speelt thuis gelijk tegen Brazilie. Daarmee doet het ook wel een goede zaak weer.
Uruguay wint uit op Paraguay. Daarmee is Paraguay volgens mij zo goed als uitgeteld. Maar Uruguay doet een zeer goede zaak.
Chili verliest thuis tegen Argentinie. Daarmee zetten ze zichzelf in een lastige positie nu. Om nog een kans te maken zal Bolivia misschien punten moeten liggen tegen Venezuela omdat ze anders tegen een gemotiveerd Boliviaans team op hoogte moeten spelen, in een rivalenduel. En hoewel de kans heel klein blijft voor Bolivia blijft ze nog aanwezig, maar dan moet Bolivia winnen tegen Venezuela en Chili. Eigenlijk kan Bolivia Chili volledig uittellen.

Vanavond een heel belangrijke match. Colombia thuis tegen Peru. Kan zijn dat de vijfde plaats tussen die twee ook effectief zal gaan.

In Noord-Amerika wordt er ook gespeeld.
Canada, USA en Mexico winnen alle drie hun matchen, en staan op 1,2 en 3. Daarmee doet Canada een zeer goede zaak om het WK te halen. Ze staan op plaats 1, en er moet al een inzinking van formaat komen mochten ze dit nog missen.
Panama de nummer 4 verliest tegen rechtstreekse concurrent Costa Rica. Daarmee lijkt een duel voor plaats 4 te ontstaan tussen die twee. Costa Rica (12 punten) moet nu uit naar Mexico. Panama (14 punten) ontvangt nu het team van Leon Bailey - Jamaica.

In Azie begaat niemand van de topteams een misstap. Zuid-Korea, Japan, Australie, Saoedi-Arabie en Iran winnen alle vijf. Vier teams plaatsen zich rechtstreeks. Een vijfde gaat wellicht tegen Costa Rica of Panama moeten spelen in een intercontinentale play-off. De UAE winnen verder tegen Syrie en lijkt beslag te nemen op een plekje in een play-off duel tegen de nummer drie van de andere groep (dat zal Australie, Japan of Saoedi-Arabie worden). De winnaar van dat duel mag wellicht tegen Costa Rica of Panama vechten voor het laatste WK-ticket. Zuid-Korea en Iran zijn zo goed als zeker van WK-deelname.

Die Zuid-Amerikaanse kwalificaties zijn toch altijd enorm spannend en intens.
Heb Colombia-Peru bekeken gisterenavond, Colombia heel de match aangevallen maar 1 rake counter op het eind en Peru staat er opeens heel goed voor.
Colombia al een match of 6 geen goal meer gemaakt, vreemd toch

Peru doet een zeer goede zaak, dit was een zeer belangrijke match.

Bolivia verloor tegen Venezuela, dus die zijn uitgeteld. Idem dito voor Paraguay, of er moet al een mirakel gebeuren.

Peru moet nu thuis tegen Ecuador. De winnaar van dat duel doet een superzaak. Voor Ecuador zou dat duel winnen met 100% zekerheid betekenen in kwalificatie omdat enkel Uruguay dan mathematisch nog over Ecuador kan in de laatste 2 duels (als zij alle duels winnen ook het aankomende tegen Venezuela) en daarmee met zekerheid beslag nemen op een plek in de top 4. Uruguay moet thuis tegen Venezuela, daarna ontvangt het ook nog Peru. Wint het die twee duels dan is Uruguay zeker van een plek in de top 5 als Colombia aankomend duel verliest tegen Argentinie.

De druk ligt bij Colombia dat naar Argentinie moet. Maar de laatste 2 matchen ontvangt het Bolivia en moet het nog naar Venezuela. Op papier is Colombia beter dan die twee teams. Maar het wordt spannend wie het haalt hier.

De taak die Chili wacht is aartsmoeilijk. Naar Bolivia op hoogte, naar Brazilie en thuis tegen Uruguay dat als het nog in de running zou zijn tegen dan ook een beslissend duel kan worden. Maar ik denk dat het programma van Chili gewoon te moeilijk is, en Chili is ook niet meer het team dat het pakweg 10 jaar geleden was. Volgens mij is hun kans om het WK te halen zeer klein.

Volgens mij moet de nummer 5 tegen Nieuw-Zeeland maar ik dacht dat er problemen waren met de WK-kwalificaties in het Oceanisch gebied dus ik weet niet hoe ze dat gaan organiseren.

Due to the COVID-19 pandemic in Oceania, the qualification will be held as a centralised tournament in Qatar from 17 to 30 March 2022

Blijkbaar hebben ze het zo opgelost.

Canada heeft nu ook 2-0 gewonnen van Amerika, daarmee staat het nu 4 punten voor op de US en afh van het resultaat van Mexico 2 tot 5 punten voor op Mexico, en dus op de eerste plaats in hun groep. Mexico speelt nu thuis tegen Costa Rica (de nummer 5) en Panama is op dit moment 3-1 aan het winnen tegen Jamaica thuis, en zou daarmee ook op 5 punten komen van Canada en op 1 punt van de Verenigde Staten.

Canada is na 10 wedstrijd nog steeds ongeslagen, en heeft nu 5 keer op rij gewonnen (tegen Panama, Costa Rica, de VS, Mexico en Honduras). Er zijn nog vier matchen te spelen. Canada moet nog tegen El Salvador, Costa Rica, Jamaica en Panama.

Vietnam nu toch verrassend gewonnen van China... Vietnam is zeker niet slecht, en het voetbal is beter geworden maar voor een kwalificatie komt het zeker nog tekort. Het Chinese nationale elftal stelt verder ook wel teleur. Voor een WK kwalificatie in de toekomst zullen ze toch nog een stap vooruit moeten zetten. Het is natuurlijk wel zo dat meer Aziatische teams vanaf 2026 kunnen kwalificeren, maar dat zal nog geen garantie bieden dat China er dan bij zal zijn.

In 2026 zullen 8, mogelijk 9 bij succes in intercontinentale play-off teams zich kwalificeren. Australie, Japan, Saoedi-Arabie, Zuid-Korea en Iran zullen zich quasi altijd probleemloos kwalificeren. Dus dan zijn er 3 of een kleine kans op 4 andere teams die zich kunnen kwalificeren. Maar zelfs met de huidige stand zou China daar niet bijzitten. Afgaande op de top 4 van groep A en B neem je dan Oman, Libanon en de UAE mee. In 2018 verloor Syrie tegen Australie in een play-off tussen de twee nummer drie'en. Bahrein, Jordanie en Oezbekistan zijn ook wel teams die zich zouden kunnen kwalificeren voor een WK. Het niveau van Qatar zal ook niet slecht zijn, gezien zij al ervaring zullen hebben op een WK. Het geeft zeker geen garantie dat China zich zal kunnen kwalificeren. Ik denk zelfs dat de kans groter zal zijn dat ze er niet bij zullen zijn in 2026 dan wel. Op het Arabische schiereiland is het niveau te hoog. En het niveau van het Chinese team is niet beter dan Noord-Korea of Vietnam.

___

Japan ook gewonnen van de Saudi's. Ik zou het nog bijna vergeten. Daarmee doet Japan een goede zaak richting WK 2022. Na een valse start, toch zes keer op rij gewonnen nu. Volgende match naar Australie en dan nog thuis tegen Vietnam.

Australie speelt vandaag nog in Oman (onderschat dat niet), en vervolgens in maart nog thuis tegen Japan en uit op Saoedi-Arabie. Eigenlijk best wel zwaar. Maar als Australië niet verliest tegen Oman vandaag is het wel zeker van minstens plaats 3 en dus minstens een herkansing in de play-offs. Daar zijn Japan en de Saudi's al zeker van. De Saudi's moeten nu naar China en dan thuis tegen Australië.

Zuid-Korea kan zich vandaag kwalificeren voor het WK in 2022 bij winst. Iran heeft dat al gedaan. Mochten de UAE winnen, dan is het ook al zeker van plaats 3, en dus deelname aan de play-offs wat als de logica wordt gerespecteerd dan tegen Australië zou zijn. De winnaar van dat duel moet dan tegen de nummer 4 in Noord-Amerika.

Laatst bewerkt:

België behoudt positie 1 door het gelijkspel van Brazilië tegen Ecuador. De voorsprong van 2 punten breidt weer uit naar 8.

De wereldranglijst voor de potindeling moeten we ook in de gaten beginnen houden. Ik weet niet hoe het precies werkt, en wanneer de kwalificatie is en wanneer de potten worden ingedeeld. Maar naast Qatar zullen 7 andere teams in pot 1 terechtkomen. Dat zouden voorlopig dus België, Brazilië, Frankrijk, Engeland, Denemarken, Nederland en de laatste dus Italië OF Portugal. Nederland. Maar Nederland en Denemarken zijn nog niet zeker van pot 1. Zwitserland, Duitsland en Mexico zitten ook nog in de race.

Het verlies van de VS tegen Canada zorgt wel voor een flinke tik van de VS in de wereldranglijst, en pot 1 wordt dus onwaarschijnlijker. Canada stijgt voorlopig naar plaats 36. Begin 2021 stonden ze nog 72ste. Canada komt zo ook wat dichter bij pot 3 maar de kans is aanwezig dat Canada uit pot 2 dan een Europees team zal loten omdat de USA en Mexico wellicht ook in pot 2 zullen zitten, en Canada die niet kan loten. En dan heb je de mogelijkheid dat je Zwitserland, Kroatie, Duitsland, Uruguay/Colombia, Zweden/Wales loot, afhankelijk van of die laatste 4 het WK halen. Senegal, Peru, Iran en Japan maken ook nog wel kans op pot 2 afh. van het verloop van andere kwalificatieduels.

Qatar, Belgie (1), Brazilie (2), Frankrijk (3), Argentinie (4), Engeland (5), Spanje (7), Denemarken (9), Nederland (10), Duitsland (11), Zwitserland (12), Kroatie (15), Iran (22), Servie (24), Zuid-Korea (29) zijn voorlopig al zeker. Uit Europa komen er nog maar 3 landen bij, maar je kan er vanuit gaan dat Italie of Portugal daar wel bij zullen zitten, maar allebei kan al niet. En Turkije kan verrassen natuurlijk. Van de anderen kan je alleen maar uitgaan dat er nog 2 anderen zullen kwalificeren die dan in pot 2 of pot 3 terechtkomen.

Als Senegal de Afrika Cup kan winnen, gaan ze pot 2 kunnen veiligstellen volgens mij ook. Want Senegal staat nu 20ste. Van de eerste 10 zien we er 9 + 1 (Qatar) terug (tenzij Turkije verrast). Maar na plaats 11 mag je er dan zes terugzien, daarvan zijn er nu 3 zeker. Dus mogen er nog 3 anderen kwalificeren.

Van Uruguay/Colombia (16/17) zal er zich wel 1 kwalificeren, misschien 2 maar wellicht toch 1. Maar Peru staat ook niet veel lager. Met Peru/Uruguay/Colombia heb je dus wellicht max 2 vd 3 teams die zich kwalificeren, en gezien de uitslagen zullen bepalen of je je kwalificeert halen die 2 teams dan wel weer pot 2. Mexico en de VS zullen zich wel kwalificeren, en zeker 1 vd 2. Dan zit je al aan 4 teams. En Zweden en Wales maken ook nog steeds kans. Maar dat zou ik op 1/3e of 1/4e kans berekenen dat ze doorgaan. Maar punt is als Senegal de Afrika Cup wint (EN zich kwalificeert tegen Egypte), stellen ze pot 2 wel veilig denk ik, want zoveel punten staan ze niet achter. Probleem is alleen dat dat echt geen makkelijke opdracht is. Maar ik zie geen enkele ander Afrikaans team in staat om aanspraak te maken op pot 2 met de huidige ranking.

Met Qatar in pot 1 zou je dus best bij Qatar loten natuurlijk. Een Aziatisch team kan dat al niet doen (jammer voor Korea, Japan, de Saudi's en Australie, en Iran). Geen enkel Aziatisch team lijkt verder pot 2 te halen. Dus voor pot 2 maakt dat niet uit. Maar dat betekent een Aziatisch team uit pot 3 en 4 een grotere kans heeft om in een moeilijke groep met Europese teams te komen, of ze moeten al gaan hopen op Denemarken, wat als Duitsland het ontwijkt (als ze effectief pot 1 niet meer halen en Denemarken wel pot 1 haalt) de Colombia-Senegal-Japan-Polen groep van vorige keer kan worden. De groep van Qatar kan dat ook wel wat gaan worden, maar ik hoop eigenlijk dat Duitsland daar raakt of toch goede/toffe/leuke teams uit pot 3 en pot 4. Maar met dat Qatar geen Aziatisch team kan loten meer, zal het dus Europese, Noord-Amerikaanse, Zuid-Amerikaanse of Afrikaanse teams krijgen. En je kan maar max 1. van Zuid-Amerika, 1 van Noord-Amerika en 1 van Afrika in een groep hebben, dus statistisch gezien met dat er 13 Europese teams meedoen (vd 32) is de kans op 1 of 2 Europese teams bij Qatar wel groot, omdat veel andere "paths" geblokkeerd zullen zijn.

En als Belgie kan je een makkelijkere 1/8ste finale krijgen mogelijk als je in Groep B zit, want dan zit je bij Groep A al met een zwakke loting door de zwakke pot 1.

Laatst bewerkt:
FKdmJroXwAMmA7z

In Canada zijn ze al bezig over pot 3. Maar de jacht op pot 3 is nog zwaar. In Canada's voordeel wel goed dat veel "top" Afrikaanse teams het eigenlijk niet goed doen op de Afrika Cup. Ze zullen wel moeten winnen tegen El Salvador en dan ook Costa Rica, Jamaica en Panama toch minstens een goed resultaat behalen. De drive voor pot 3 kan wel zorgen dat ze blijven spelen om te winnen ook al zijn ze al gekwalificeerd.

Wat nieuw lijkt te zijn is dat de winnaar uit de OFC groep tegen de vierde van Noord-Amerika moet en Zuid-Amerikaans team tegen een Oceanisch team, maar blijkbaar ook dat zij in pot 4 ingedeeld worden, en dat wist ik niet. Dus 35 en 36 zijn de winnaars van die play-offs. Een Zuid-Amerikaans team zoals Uruguay die misschien zich zo kwalificeert kan dan in een groep des doods terechtkomen. Dat zal dan wellicht bij een Europees team zijn (mogelijk 2 Europese). Uruguay kan niet bij Brazilië of Argentinië. Het kan natuurlijk ook bij Qatar ingedeeld worden of Denemarken.

Onder Canada staan voorlopig de Saudi's (die zullen het halen), Ecuador en Algerije-Kameroen (maar CMR is tricky met de Afrika Cup nog). Dan staan er nog 2 teams boven Canada onder het slechtste scenario (Tunesie dat niet van Mali mag winnen of Canada die meer punten moet pakken dan Tunesie, en dat kan perfect want er zijn meer matchen te spelen nog). En Nigeria dat tegen Ghana wordt. Zuid-Korea wordt moeilijk om in te halen. Maar 1 verrassing ergens (Congo die zich kwalificeert en wint van Marokko).

Egypte kan ook nog winnen van Senegal maar zit ook nog in de Afrika Cup, en die staan voorlopig 37ste dus dat is ook tricky. In de Europese kwalificaties zijn er ook nog enkele verrassingen mogelijk (bvb. Turkije, Schotland, Noord-Macedonie). En in de CONCACAF groep kan de VS evt. 4e eindigen en dus als het via Nieuw-Zeeland doorgaat uiteindelijk in pot 4 belanden ipv pot 2. En dan schuift elk team weer eentje op. Dat kan nog, maar zijn niet de verwachte scenario's maar het is ook zeker niet onmogelijk.

Het is allemaal wat tricky soms. Canada mag best wel tevreden zijn als het zich plaatst. Want 2022 kan dan als generale repetitie dienen of ervaring voor 2026 wanneer het in eigen land (samen met de VS en Mexico wordt georganiseerd). Canada wordt dan in pot 1 ingedeeld, maar de ervaring van 2022 zou dan ook een immens voordeel zijn. En het beschikt over een jong en talentvol team.

Dat wordt geloot inderdaad. Zuid-Amerika speelt tegen Azië dit keer, dus dat wordt wellicht Peru tegen Australië of UAE. En centraal Amerika tegen Oceanië.
En vroeger was dit een heen en terugmatch, nu 1 match op neutraal terrein in Qatar.
Ik heb vannacht naar Peru-Ecuador gekeken, was weer geweldig spannend 😅 belangrijk punt voor Peru voor de 5e plaats want daar zijn ze met winst tegen Paraguay op de laatste speeldag zeker van, in de veronderstelling dat Chili niet wint in Brazilië.
Maar die playoff ronde over 1 match, en met een moeilijkere tegenstander dan die ze in 2018 tegen hadden, wordt het wel tricky

FKkOOUkXwAQdrJk

Dit is een kansberekening. Ecuador zo goed als zeker, mathematisch kan het nog foutlopen in een onwaarschijnlijk scenario. Uruguay en Peru zijn normaal ook safe bij 1 keer winnen, tenzij Chili wint van Brazilie EN Uruguay.

Colombia heeft nog matchen tegen Bolivia en Venezuela, maar moet ze allebei winnen om nog een kans te maken op plek 5. En hopen dat Peru of Uruguay (en ook Chili) slechter doen. Peru en Uruguay kunnen Colombia elimineren door elk 1 keer te winnen. En Chili's programma is erg lastig nog. Peru en Uruguay moeten nu trouwens tegen elkaar in het volgende duel in maart, de winnaar van dat duel staat er ontzettend goed voor.

Colombia heeft het verneukt door thuis te verliezen tegen Peru op vrijdag. Als ze dat hadden gewonnen, stond Colombia er een stuk beter voor.

Ik heb nog eens gekeken. Mathematisch gezien kan Duitsland niet meer in pot 1. Denemarken heeft het heel slim gespeeld door geen vriendschappelijke wedstrijden te organiseren in maart. Daardoor kan Duitsland wel over Nederland (als het zelf wint van Nederland en ook van Israel), maar kan het niet meer over Denemarken. Denemarken zelf moet hopen dat Portugal en Italie allebei eruit vliegen, en dat Turkije of Noord-Macedonie verrassen.

Mexico heeft nog vier speeldagen en kan als het alles wint 31 punten halen. Daarmee kan het nog tot op de 8ste plaats raken. Als Italie wint van Turkije en Portugal is dat niet genoeg, maar als Portugal doorgaat, weet ik niet of Portugal nog punten krijgt voor op de wereldranglijst op basis van hun play-offs. Mijn calculator zegt dat er geen punten op het spel staan tegen Noord-Macedonie, en dan kan Mexico bij vier keer winnen in het geval dat Portugal zich kwalificeert nog naar pot 1. Ook de USA kan nog naar plaats 8 als het alles wint.

Voor Afrika tellen de play-offs wel mee voor punten, ook omdat de play-off daar geen herkansing zijn, maar een extra pad. Maar in Europa wordt dat beschouwd als herkansing en dus telt dat niet mee voor punten op de wereldranglijst. Voor dezelfde reden zijn resultaten in intercontinentale play-offs ook niet van belang voor de wereldranglijst, maar de winnaars daarvan vliegen toch in pot 4, en ik denk op het moment van de loting (op 1 april dit jaar) dat de winnaars daarvan nog niet bekend zullen zijn. Die worden namelijk gespeeld in juni op neutraal grond in Qatar.

Op dit moment is pot 1 bekend er vanuit gaande dat Italie of Portugal zich kwalificeert en Mexico/USA geen perfect run doen.
En pot 2 lijkt mij zeker zo goed ook bekend, of Uruguay moet nog gaan choken in de komende 2 matchen, de VS of Mexico zouden nog op plaats 4 kunnen belanden, of Senegal zou de Afrika Cup moeten winnen en 2x tegen Egypte ook winnen in de laatste stage van de Afrikaanse kwalificaties.

Dus pot 1: Qatar, Belgie, Brazilie, Frankrijk, Argentinie, Engeland, Spanje en WELLICHT Italie OF Portugal
Pot 2: Denemarken, Nederland, Duitsland, Zwitserland, wellicht Mexico, wellicht VS, Kroatie en wellicht Uruguay.

De anderen kan je met een grotere kans dan normaal in een pot steken, maar is nog te onzeker. Servie wordt wel zo goed als altijd pot 3. Zuid-Korea is pot 3/pot 4. Ecuador pot 4. En de saudi's als ze kwalificeren - wellicht wel - ook pot 4. Japan wellicht pot 3 (pot 2 kan maar is onwaarschijnlijk, maar Japan is ook niet 100% zeker van directe kwalificatie). Het hangt te veel af van wie en hoe het zich kwalificeert wat de potindeling is en of ze er wel zullen staan. Maar pot 1 en pot 2 begint duidelijker te worden.

Servie wordt dus wel een lastige klant in pot 3. Hopelijk voor het een beetje normaal te houden qua groepindeling dan bij Qatar dan maar... (samen met de Duitsers ofzo). Maar een groep des doods of een allround groep kan bijvoorbeeld ook met Servië erin. Een Brazilie - Duitsland - Servie groep kan perfect, en bijvoorbeeld aangevuld met een team als Mali of Algerije.

Er kunnen 3 Europese teams in één groep blijkbaar, dus Belgie, Duitsland, Servie, Algerije kan bijvoorbeeld ook voor ons. En mocht Uruguay zich kwalificeren via plaats 5 kan Belgie, Duitsland, Servie, Uruguay ook bijvoorbeeld. Maar ons kennende krijgen we wel Belgie, Verenigde Staten, Zuid-Korea, Ecuador ofzoiets. Voor Qatar zou Qatar - Duitsland - Servie - Uruguay goed zijn, zolang het geen Qatar - Verenigde Staten - Egypte - Ecuador wordt, en met de corruptie is dat scenario waarschijnlijker dan het andere.

Leuk zou zoiets zijn als Belgie - Nederland - Canada - DR Congo zijn. (al zou ik dat ook niet onderschatten).

Laatst bewerkt:
Is Servië zo sterk? Op tornooien slaagt dat dikwijls toch tegen. Dan loot ik liever Servië dan een van de Afrikaanse of Zuid-Amerikaanse landen bijvoorbeeld. Zo'n ecuador is best wel sterk, Uruguay enzo natuurlijk ook. Landen als Iran, Japan, Zuid-Korea, etc zijn altijd moeilijk.
Maar veel verschil zit er sowieso niet tussen dergelijke landen. 't is pas als je een Costa Rica, nieuw Zeeland, Saudi Arabie, Canada, de zwakkere Europese landen zoals schotland, Oostenrijk of wie dan ook zich gaat kwalificeren, VS of Australië loot dat je echt kan spreken van een gunstige loting. Voor het overige kan je van iedereen verliezen.
En België kennende tegen zo een degelijk niet-Europees land dat wordt weer een hele struggle

Fantastische voetballer als hij zijn dagje had. Toch ook wel veel mindere periodes gekend (mede door blessures).

Eén van die voetballers waarbij je het gevoel hebt dat er nog veel meer in zat, maar je kreeg bij hem ook wel het gevoel dat 'het goed is zoals het is'. Denk dat je hem nog het meest plezier deed met hem gewoon op een pleintje te laten voetballen en alles wat er voor de rest bij komt kijken, bij topvoetbal, er wat teveel aan was.

Ik heb dat nu eens nooit zo'n geweldige voetballer gevonden eigenlijk. Niet dat ik die zo veel zag spelen natuurlijk, maar de keren dat ik hem zag was dat meestal niet opvallend ofzo.

Altijd een leuke voetballer gevonden. Kon dribbelen zoals weinig anderen, zeer balvast ... maar als hij de bal verloor was het vaak wel op de slechtste plek en het slechtste moment :unsure:. Komt ook altijd over als een sypathieke pé, en die geweldige naam he.

Op een goeie maand tijd twee alweer twee van onze gouden generatie die er mee kappen zeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan