Volgende week: het WK om de twee jaar organiseren is de beste manier om de opwarming van de aarde tegen te gaan!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Oké, quote ik even voor achtergrondinformatie.Ecuador wint weer een belangrijke match. Die hebben met 4 matchen te spelen 6 punten voorsprong op nummer 4 en 5 (Colombia en Peru) en 7 punten voorsprong op nummers 6 en 7 (Chili en Uruguay)
Programma's:
Ecuador (23 punten)
Thuis Brazilie
Uit Peru
Uit Paraguay
Thuis Argentinie
Met zes punten zouden ze genoeg moeten hebben om zich te kwalificeren voor het eerst sinds 2006. Ook zij hebben het thuisvoordeel (met hoogte), maar Brazilië en Argentinië zijn de enigen die nog langskomen op bezoek. Geen nood, want met 16 op 21 thuis hebben ze hun thuisreputatie eer aangedaan.
Peru (17 punten)
Uit Colombia
Thuis Ecuador
Uit Uruguay
Thuis Paraguay
Zeker te doen, geen Brazilie of Argentinie meer, maar wel twee lastige uitmatchen tegen rechtstreekse concurrenten. Winnen ze daar één van wordt de kans een stuk groter dat ze er opnieuw bij zijn. En Ecuador is ook nog altijd in de running.
Colombia (17 punten)
Thuis Peru
Uit Argentinie
Thuis Bolivia
Uit Venezuela
Een heel lastige uitmatch, en een belangrijke thuismatch tegen rechtstreekse concurrent. Bolivia en Venezuela moeten te doen zijn. Dus dit lijkt mij zeker nog te doen.
Chili (16 ptn)
Thuis Argentinie
Uit Bolivia (op hoogte)
Uit Brazilie
Thuis Uruguay
Erg lastig, en niet meer het Chili v. vroeger, dus ik denk niet dat dit niet goed komt voor hun. Want Argentinie en Brazilie zijn zwaar. Naar Bolivia is ook geen cadeau (rivaal ook). Thuis Uruguay zal een rechtstreekse concurrent zijn nog, als ze dan nog in de running zijn, want daarvoor zullen ze minstens 1 vd eerdere drie matchen moeten gewonnen hebben.
Uruguay (16 ptn)
Uit Paraguay
Thuis Venezuela
Thuis Peru
Uit Chili
Zeker te doen. Maar ook niet meer het Uruguay van vroeger. Al hebben ze nog L. Suarez (maar die speelde niet blijkbaar). Als ze Paraguay en Venezuela kunnen kloppen, dan hebben ze het in eigen hand tegen rechtstreekse concurrenten dan: Peru en Chili die beslissend kunnen / zullen zijn.
Ook nog niet uitgeteld:
Paraguay (13 punten): thuis Uruguay, uit Brazilie, thuis Ecuador, uit Peru
-> niet eenvoudig, en men zal 1 keer meer moeten winnen dan de rest om de achterstand op te halen. Nog naar Brazilie gaan, en dan wellicht de andere drie matchen moeten winnen tegen rechtstreekse concurrenten. Lijkt mij zeer zwaar.
Bolivia (15 punten): uit Venezuela, thuis Chili, uit Colombia, thuis Brazilie
-> Uit naar Venezuela kan hen al naar 18 punten loodsen, en dan zal er hoop zijn. Zij hebben het voordeel op hoogte, dus Chili moet te doen zijn. Als je dan twee keer kan winnen (of gelijk tegen Chili) heb je 19 of 21 punten, en dan zal het twee keer lastig worden, maar ze hebben zeker nog een kans. En met 13 op 21 vooral thuis erg sterk (door de hoogte).
De nummer 3 en 4 gaan nog door, samen met al geplaatste Argentinie en Brazilie. Nummer 5 speelt nog een intercontinentale play-off tegen Nieuw-Zeeland welke normaal zou moeten gewonnen worden.
Persoonlijk denk ik dat drie v/d volgende Ecuador, Peru, Colombia en Uruguay erbij gaan zijn. De rechtstreekse duels gaan beslissen over welke drie v/d 4. Peru heeft de sleutel in handen, en zij zullen in die uitmatchen niet mogen verliezen, want als ze die twee uitmatchen verliezen, is de kans groot dat zij de pineut zijn. Maar spelen ze 2x gelijk, of winnen ze 1 keer kunnen ze de genadeslag aan Colombia of Uruguay gegeven hebben.
Ik denk dat je ongeveer tussen 23 en 25 punten gaat nodig hebben om minstens 5e te eindigen (tenzij er veel wordt gelijk wordt gespeeld).
Due to the COVID-19 pandemic in Oceania, the qualification will be held as a centralised tournament in Qatar from 17 to 30 March 2022
belangrijk punt voor Peru voor de 5e plaats want daar zijn ze met winst tegen Paraguay op de laatste speeldag zeker van, in de veronderstelling dat Chili niet wint in Brazilië.
. Komt ook altijd over als een sypathieke pé, en die geweldige naam he.