De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien een unpopular opinion, maar ik vind het belachelijk van Polen, Tsjechië en Zweden al verklaren dat ze weigeren te spelen tegen Rusland. Sorry hoor, maar moet je nu een nationaal elftal gaan straffen omdat een groepje machtige mensen ver ver boven hun hoofd hebben beslist om oorlog te voeren? Dat ze niet willen afreizen naar Rusland om te spelen, daar kan ik nog in komen. Echter kunnen deze wedstrijd perfect doorgaan op neutraal terrein.

Vooral het standpunt van Zweden(?) vond ik frappant. Die weigeren sowieso te spelen ook al wordt Rusland niet uitgesloten. :unsure: Dat begrijp ik niet. Zet dan die frustratie/emotie/woede om in positieve energie en speel die Russen figuurlijk van het veld zodat ze niet kunnen deelname op het WK. Maar op voorhand weigeren te spelen? Nope, helemaal niet akkoord mee.

Lewandowski legt het perfect uit in zijn tweet:

Hopelijk laat FIFA Rusland zich automatisch kwalificeren voor het WK dat vervolgens door iedereen wordt geboycott. Rusland en Qatar kunnen het in de finale met elkaar uitvechten.

Hopelijk laat FIFA Rusland zich automatisch kwalificeren voor het WK dat vervolgens door iedereen wordt geboycott. Rusland en Qatar kunnen het in de finale met elkaar uitvechten.

Engeland heeft ook al aangekondigd niet tegen Rusland meer te spelen:

Ja. Er zijn belangrijker zaken dan voetbal in deze wereld.
Klopt, maar laten we dan ineens met z'n allen stoppen met voetballen?

Lewandowski legt het perfect uit in zijn tweet:

Die tweet had ik al gelezen en ik blijf nog steeds bij mijn standpunt. Hij zegt het zelf: de voetballers en de fans zijn er niet verantwoordelijk voor. Waarom dan een wedstrijd weigeren te spelen tegen een groep individuen die niets te maken hebben met deze oorlog? Wellicht verafschuwt het overgrote deel van die individuen zelfs de acties van Putin. Het is niet dat je een recreatief potje gaat spelen tegen de mensen van het Kremlin.

Engeland heeft ook al aangekondigd niet tegen Rusland meer te spelen:

Op deze manier gaan we op voorhand weten wie Wereldkampioen wordt, want de FIFA sluit hen (nog) niet uit. Ze moeten enkel onder een andere naam voetballen en zonder volkslied. Lijken mij gepaste maatregelen.

Die tweet had ik al gelezen en ik blijf nog steeds bij mijn standpunt. Hij zegt het zelf: de voetballers en de fans zijn er niet verantwoordelijk voor. Waarom dan een wedstrijd weigeren te spelen tegen een groep individuen die niets te maken hebben met deze oorlog? Wellicht verafschuwt het overgrote deel van die individuen zelfs de acties van Putin. Het is niet dat je een recreatief potje gaat spelen tegen de mensen van het Kremlin.

Op deze manier gaan we op voorhand weten wie Wereldkampioen wordt, want de FIFA sluit hen (nog) niet uit. Ze moeten enkel onder een andere naam voetballen en zonder volkslied. Lijken mij gepaste maatregelen.

We zien in de Olympische Spelen hoe gepast zo'n maatregelen zijn, dat stelt letterlijk niets voor.

En als het zou gaan over Russische ploegen, zoals Spartak Moskou in de EL, dan ga ik akkoord. Maar het nationale team? Nee, echt niet.

De Russische nationale ploeg vertegenwoordigt toch nog altijd de natiestaat Rusland, dat is inherent een politieke link. Dat kan je toch niet los zien van elkaar. Hoe jammer het ook moge zijn voor de individuele spelers die hier niets aan kunnen doen.

FIFA en UEFA hebben actie ondernomen.

Top. Knap ook van UEFA, niet gedacht dat ze de centen van Gazprom zouden laten schieten. Maar soit, misschien konden die door de sancties sowieso het sponsergeld niet meer overschrijven :unsure:

Van Walleghem omschrijft hier ook goed waarom het de juiste beslissing is: https://sporza.be/nl/2022/02/28/van...wapen-schaf-het-anders-maar-af~1646067266809/

Maar goed, ik weet niet of deze discussie hier verder gevoerd moet worden.

Mja, ik ga UEFA en FIFA hier geen krediet voor geven. Zeker wanneer het windstil blijft omtrent Israël en Saudi Arabië. Yemen is vandaag met grote voorsprong de grootste humanitaire crisis en het wordt volstrekt genegeerd. De verantwoordelijken mogen zelfs vrolijk een Premier League club overnemen.

Hiermee wil ik niks afdoen van de situatie in Oekraïne, al mijn respect en medeleven naar de mensen daar, maar er wordt hier met twee maten en gewichten gewerkt afhankelijk van hoe opportuun het is.

Mja, ik ga UEFA en FIFA hier geen krediet voor geven. Zeker wanneer het windstil blijft omtrent Israël en Saudi Arabië. Yemen is vandaag met grote voorsprong de grootste humanitaire crisis en het wordt volstrekt genegeerd. De verantwoordelijken mogen zelfs vrolijk een Premier League club overnemen.

Hiermee wil ik niks afdoen van de situatie in Oekraïne, al mijn respect en medeleven naar de mensen daar, maar er wordt hier met twee maten en gewichten gewerkt afhankelijk van hoe opportuun het is.
Klopt, nu is het een gemakkelijke beslissing. Er zal meer kritiek komen als ze niets doen dan als ze wel iets doen. Want nu doet de halve wereld iets. Die gaan nooit op hun eentje zoiets doen wat ik ook wel kan begrijpen.

Da's de toekomst na het WK in Qatar zeker. Pure middelmaat, zeker defensief :scream:
Volgt gij ook een beetje voetbal ?
Het zijn geen Kompany's of Lukaku's, maar stonden die allemaal zoveel verder op die leeftijd ?

Vermaelen zat nog bij Ajax, Kompany vertrok net bij Hamburg en Witsel bij Standard.
Hazard kwam pas in de 1e ploeg bij Lille en Charles heeft al CL ervaring, Doku zelfs al op een EK.

Onze toppers zien verdedigen tegen Italië het afgelopen EK ? of onze match tegen Frankrijk in de Nations League ?

Laatst bewerkt:

Da's de toekomst na het WK in Qatar zeker. Pure middelmaat, zeker defensief :scream:

Maar genoeg jong talent om op termijn terug een stabiele ploeg te krijgen. Hopen dat gasten als Debast en Mbamba zich goed evolueren. En gasten als Vanheusden en Delcroix eindelijk eens fit blijven. Om binnen een paar jaar de leegte in de defensie op te vullen. Centraal op het middenveld en op onze flanken lopen nog steeds (potentiële) toppers rond voor een lange periode. Dus om dan over pure middelmaat te gaan spreken, is dan ook wat overdreven mss.

Zo slecht is die selectie niet, ook in de verdediging spelen de meeste toch bij Europese middenmotors of beter. De Gouden Generatie zijn we kwijt, maar met deze selectie is een 2e plek in elke kwalificatiegroep toch haalbaar zonder probleem. Zeker omdat Courtois en Lukaku nog jaren meekunnen.

Wel jammer dat een bankzitter als Sambi Lokonga opgeroepen is. Ik dacht dat Martinez zei dat deze matchen niet dienden om matchritme op te doen?

Wel jammer dat een bankzitter als Sambi Lokonga opgeroepen is. Ik dacht dat Martinez zei dat deze matchen niet dienden om matchritme op te doen?
Dat matchritme ging volgens mij gewoon over Lukaku, Hazard om die eventueel wel op te roepen. Maar dat ging hij niet doen om die reden omdat het de bedoeling was om enkel spelers met minder dan 50 caps op te roepen en er geen uitzonderingen zouden zijn.

Dat matchritme ging volgens mij gewoon over Lukaku, Hazard om die eventueel wel op te roepen. Maar dat ging hij niet doen om die reden omdat het de bedoeling was om enkel spelers met minder dan 50 caps op te roepen en er geen uitzonderingen zouden zijn.
Los daarvan zou dat compleet nutteloos zijn op dit moment voor het wedstrijdritme. Moest het WK zoals gewoonlijk in de zomer doorgaan, was het een ander verhaal. Die 2 moeten zorgen dat ze in de zomer van ploeg veranderen en hebben dan tijd genoeg om dit te geraken tegen het WK begint.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan