Wat lijkt jullie de ideale opstelling op dit moment?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik denk dat met 3 achteraan spelen op zich geen probleem is, maar er dan wel 1 van de 2 achter Lukaku altijd mee terug moet om het middenveld te helpenIk zou Castagne op links en Meunier (of eventueel Foket) op rechts zetten. Ik geloof niet meer in die driemansverdediging tegen sterkere ploegen.
Vertonghen, Vermaelen en Alderweireld zijn niet snel genoeg meer voor het hoog spel dat wij met die opstelling spelen, terwijl Denayer en Boyota hun positiespel naar mijn gevoel niet sterk genoeg is daarvoor. Plus dat we aan de linkerkant ook geen écht deftige wingback hebben voor dat systeem.Ik denk dat met 3 achteraan spelen op zich geen probleem is, maar er dan wel 1 van de 2 achter Lukaku altijd mee terug moet om het middenveld te helpen
Maar met 4 vanachter gaan ze ook te traag zijn hoorVertonghen, Vermaelen en Alderweireld zijn niet snel genoeg meer voor het hoog spel dat wij met die opstelling spelen, terwijl Denayer en Boyota hun positiespel naar mijn gevoel niet sterk genoeg is daarvoor. Plus dat we aan de linkerkant ook geen écht deftige wingback hebben voor dat systeem.

Ik denk inderdaad dat we kunnen verschieten hoe saai voorspelbaar en weinig vernieuwend die opstellingen wel eens kunnen zijn.Martinez met zijn uitspraak ivm in maart geen spelers op te roepen die meer dan 50 caps hebben. Op zich wat vreemd want een De Bruyne of Lukaku zouden als leider de andere op sleeptouw kunnen nemen. Maar ok, even gekeken, en dan moet hij 11 spelers van de vaste kern niet oproepen in dat geval.
Ben dan vooral benieuwd als hij kansen geeft aan de opkomende mannen zoals Doku, Saelemaekers, Theate, Castagne, De Ketelaere, etc. in een kader met Tielemans, T. Hazard, Casteels. Of hij dan ook nog gaat vasthouden aan de net-niet spelers die ook binnenkort (of nu al) over hun toppunt heen zijn: Bats, Benteke, Boyata, Mignolet, etc. Het laatste hoeft echt niet te gebeuren, dat is compleet zinloos.
Ik weet het niet met Vermaelen, vind die elke keer weer verrassend snel en snedig. Vertonghen en Alderweireld is iets anders, al speelt die eerste nog op een vrij hoog clubniveau.Vertonghen, Vermaelen en Alderweireld zijn niet snel genoeg meer voor het hoog spel dat wij met die opstelling spelen, terwijl Denayer en Boyota hun positiespel naar mijn gevoel niet sterk genoeg is daarvoor. Plus dat we aan de linkerkant ook geen écht deftige wingback hebben voor dat systeem.

Ja Vanheusden is jammer he. Had zeker het potentieel om zijn voet naast die oudjes te zetten maar die is ondertussen weer al herstellende van een zoveelste blessure. Deze interlandperiode was sowieso alweer onmogelijk geweest. Theate, Faes, Dendoncker, Delcroix, Mechele,... allemaal een pak minder imo.Altijd een boon gehad voor Alderweireld, maar zijn afgelopen EK was toch echt te zwak. Nu hij ook nog eens in de woestijn voetbalt... ik weet het niet voor 2022. Enige voordeel is dat hij gewoon is aan het klimaat
Vermaelen is altijd mijn favoriet geweest, maar of hij dat niveau van het EK volgend jaar in de winter nog eens gaat halen, hmmm... en dan moeten we ook nog geluk hebben dat hij niet geblesseerd is.
Boyata vind ik maar niks en toekomstgericht ook niet interessant. En Denayer goh... ups and downs.
Hij moet gewoon iemand nieuw al inpassen: Vanheusden, Theate, Faes, ... nu kunnen ze nog rekenen op de ervaring naast hun. Maar Martinez gaat dat niet doen, vrees ik. Eerlijkheidshalve moeten we zeggen dat jongens als Vanheusden ook wel van glas zijn...