De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik blijf in topmatchen gaan voor de klassieke opstelling: Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Castagne, Tielemans, Witsel, Carrasco, KDB, E. Hazard, Lukaku.

Als Eden blijft kwakkelen ga ik voor Doku die tegen het WK hopelijk helemaal terug is. Wat de verdediging betreft: ik zie nog altijd niemand in staat wat die 3 tegen Portugal deden. Helaas.
Ik zou wel wat meer variatie willen, eens kunnen wisselen tijdens een match naar een 4-3-3 bijvoorbeeld. Maar wie daar op links moet weet ik niet zo direct.

Zo zou ik ons voorbereiden op het WK volgend jaar.

lineup.png

Opmerkingen:
- Alderweireld achteraan terwijl die tegen het WK anderhalf jaar in de zandbak speelt, is niet optimaal. Maar Boyata toonde tegen Wales toch nog maar eens echt niet betrouwbaar te zijn.
- Vertonghen op links zolang hij minstens 50% van de tijd blijft spelen bij Benfica. Voorlopig is hij onbetwitst titularis, dus hopelijk blijft dat zo. Een echte vervanger op linksback hebben we niet zo gauw.
- Rechtsback heb ik niet zoveel vertrouwen in Meunier, dus liever Castagne daar.
- Op de afbeelding lijkt het alsof we met 2 VM's spelen maar dat is enkel om de rechtsmid volledig leesbaar te houden. Tegen zwakkere tegenstanders kunnen we gerust Tielemans met aanvallendere intenties laten spelen of een van beiden eraf halen (afh van vorm/fitheid en een aanvallendere middenvelder erin stoppen zoals Hazard)
- Op linksmid hebben we een luxeprobleem met zowel T Hazard als Carrasco.
- Op rechtsmid dan weer net iets minder, beiden zijn geen 90 minuten top. Maar ze zijn beiden goed bezig en Saelemaekers doet het toch heel goed bij AC Milan, dus in principe is dat voldoende. Doku ook weer terug op training, maar hij komt net uit een zware blessure en moet toch nog wat meer bevestigen, al blijft zijn snelheid een extra troef.
- Kevke achter de spitsen, eventueel lager als we Witsel/Tielemans er niet beiden op hebben staan.
- Lukaku de evidentie zelve.

Posities kunnen natuurlijk verschoven worden op basis van tegenstander en effectieve invulling.
Eden Hazard is gedaan, die mag nog mee op de bank om in te vallen, maar in dit elftal krijgt hij er niemand uitgeshot.

Martinez met zijn uitspraak ivm in maart geen spelers op te roepen die meer dan 50 caps hebben. Op zich wat vreemd want een De Bruyne of Lukaku zouden als leider de andere op sleeptouw kunnen nemen. Maar ok, even gekeken, en dan moet hij 11 spelers van de vaste kern niet oproepen in dat geval.

Ben dan vooral benieuwd als hij kansen geeft aan de opkomende mannen zoals Doku, Saelemaekers, Theate, Castagne, De Ketelaere, etc. in een kader met Tielemans, T. Hazard, Casteels. Of hij dan ook nog gaat vasthouden aan de net-niet spelers die ook binnenkort (of nu al) over hun toppunt heen zijn: Bats, Benteke, Boyata, Mignolet, etc. Het laatste hoeft echt niet te gebeuren, dat is compleet zinloos.

Als we met 4 achteraan gaan spelen moet er wat mij betreft iemand anders op linksback dan Vertonghen. Zolang er geen betere linksback is zie ik het nut niet echt van naar 4 man te veranderen, want in de praktijk zal Vertonghen toch niet meer zijn flank aflopen en Castagne wel waardoor dat ook gewoon een 3-4-2-1 wordt.

Ik zou Castagne op links en Meunier (of eventueel Foket) op rechts zetten. Ik geloof niet meer in die driemansverdediging tegen sterkere ploegen.

Ik zou Castagne op links en Meunier (of eventueel Foket) op rechts zetten. Ik geloof niet meer in die driemansverdediging tegen sterkere ploegen.
Ik denk dat met 3 achteraan spelen op zich geen probleem is, maar er dan wel 1 van de 2 achter Lukaku altijd mee terug moet om het middenveld te helpen

Ik denk dat met 3 achteraan spelen op zich geen probleem is, maar er dan wel 1 van de 2 achter Lukaku altijd mee terug moet om het middenveld te helpen
Vertonghen, Vermaelen en Alderweireld zijn niet snel genoeg meer voor het hoog spel dat wij met die opstelling spelen, terwijl Denayer en Boyota hun positiespel naar mijn gevoel niet sterk genoeg is daarvoor. Plus dat we aan de linkerkant ook geen écht deftige wingback hebben voor dat systeem.

Tegen sterke ploegen hebben we doorgaans problemen doordat we dan met 5 achteraan staan op 1 lijn tegen 3 aanvallers.
De 2 cm's staan centraal dan te zwemmen en dan heb je als verdediging geen verhaal tegen de lopende, inkomende spelers waar de paslijn niet van afgedekt kan worden door het middenveld.
Je kan ook aanvallend spelen in een 3-4-2-1 zoals we nu doen, en bij balverlies met 4 verdedigers (bv. Castagne inzakken, T.hazard/carrasco niet) gaan spelen. Vraag is wie je van je 2 'pockets' opoffert om dan op rechts Castagne te ondersteunen.

Vertonghen, Vermaelen en Alderweireld zijn niet snel genoeg meer voor het hoog spel dat wij met die opstelling spelen, terwijl Denayer en Boyota hun positiespel naar mijn gevoel niet sterk genoeg is daarvoor. Plus dat we aan de linkerkant ook geen écht deftige wingback hebben voor dat systeem.
Maar met 4 vanachter gaan ze ook te traag zijn hoor 😛

Carrasco of Castagne (als Meunier op rechts) spelen toch vrij regelmatig wingback bij hun ploegen

Martinez met zijn uitspraak ivm in maart geen spelers op te roepen die meer dan 50 caps hebben. Op zich wat vreemd want een De Bruyne of Lukaku zouden als leider de andere op sleeptouw kunnen nemen. Maar ok, even gekeken, en dan moet hij 11 spelers van de vaste kern niet oproepen in dat geval.

Ben dan vooral benieuwd als hij kansen geeft aan de opkomende mannen zoals Doku, Saelemaekers, Theate, Castagne, De Ketelaere, etc. in een kader met Tielemans, T. Hazard, Casteels. Of hij dan ook nog gaat vasthouden aan de net-niet spelers die ook binnenkort (of nu al) over hun toppunt heen zijn: Bats, Benteke, Boyata, Mignolet, etc. Het laatste hoeft echt niet te gebeuren, dat is compleet zinloos.
Ik denk inderdaad dat we kunnen verschieten hoe saai voorspelbaar en weinig vernieuwend die opstellingen wel eens kunnen zijn.
Mignolet - Boyata - Dendoncker - Denayer - Castagne - Tielemans - Vanaken - Thorgan - Trossard - Doku - Batshuayi.

Ik weet het niet met Vermaelen, vind die elke keer weer verrassend snel en snedig. Vertonghen en Alderweireld is iets anders, al speelt die eerste nog op een vrij hoog clubniveau.

Vermaelen heeft gewoon ook een heel goed positiespel, dat maakt veel goed. Die had zonder zijn blessures echt een wereldverdediger kunnen zijn.

Altijd een boon gehad voor Alderweireld, maar zijn afgelopen EK was toch echt te zwak. Nu hij ook nog eens in de woestijn voetbalt... ik weet het niet voor 2022. Enige voordeel is dat hij gewoon is aan het klimaat :unsure:

Vermaelen is altijd mijn favoriet geweest, maar of hij dat niveau van het EK volgend jaar in de winter nog eens gaat halen, hmmm... en dan moeten we ook nog geluk hebben dat hij niet geblesseerd is.

Boyata vind ik maar niks en toekomstgericht ook niet interessant. En Denayer goh... ups and downs.

Hij moet gewoon iemand nieuw al inpassen: Vanheusden, Theate, Faes, ... nu kunnen ze nog rekenen op de ervaring naast hun. Maar Martinez gaat dat niet doen, vrees ik. Eerlijkheidshalve moeten we zeggen dat jongens als Vanheusden ook wel van glas zijn...

Altijd een boon gehad voor Alderweireld, maar zijn afgelopen EK was toch echt te zwak. Nu hij ook nog eens in de woestijn voetbalt... ik weet het niet voor 2022. Enige voordeel is dat hij gewoon is aan het klimaat :unsure:

Vermaelen is altijd mijn favoriet geweest, maar of hij dat niveau van het EK volgend jaar in de winter nog eens gaat halen, hmmm... en dan moeten we ook nog geluk hebben dat hij niet geblesseerd is.

Boyata vind ik maar niks en toekomstgericht ook niet interessant. En Denayer goh... ups and downs.

Hij moet gewoon iemand nieuw al inpassen: Vanheusden, Theate, Faes, ... nu kunnen ze nog rekenen op de ervaring naast hun. Maar Martinez gaat dat niet doen, vrees ik. Eerlijkheidshalve moeten we zeggen dat jongens als Vanheusden ook wel van glas zijn...
Ja Vanheusden is jammer he. Had zeker het potentieel om zijn voet naast die oudjes te zetten maar die is ondertussen weer al herstellende van een zoveelste blessure. Deze interlandperiode was sowieso alweer onmogelijk geweest. Theate, Faes, Dendoncker, Delcroix, Mechele,... allemaal een pak minder imo.
Je gaat het ermee moeten doen maar het is geen materiaal meer om op een halve finale van een groot tornooi te mikken. Er zit daarna nog wel talent aan te komen maar of zich dat ook ontwikkelt tot topspelers valt nog af te wachten. Voor 't zelfde geld spelen we over 3 jaar met Mbamba-Lavia achteraan.
Ook hopen dat jongens als een Koni De Winter bv. snel naar een club verkast waar hij speelt en evolueert, anders wordt dat ook nada.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan