Play4 De Rechtbank

Ik denk dat die mensen wel genoeg ervaring hebben hoe ze iemand van de heroïne af krijgen. Dat gebeurt nu eenmaal niet in een vingerknip.

Een justitie- assistente van hoe oud was ze 26-27 veel ouder zal ze toch niet geweest zijn ? Ik betwijfel dat toch ze.
Hoe kunnen die nu zo'n belangrijke functies overlaten aan zo'n jonge mensen met nul levenservaring ? Diene gast krijgt al een gunst om in deze kamer te komen en aan dit traject mee te mogen doen. Dan moogde toch wel eens als maatschappij op u strepen staan. Misschien nog een 2de kans maar toch niet vier keer ja, dit ja dat sorry mijn ouders kunnen mij niet heel den dag entertainen. Ja ik herval omdat ik niet werk en precies doen of dat normaal is.

Trouwens voor de rest: ik ben an sich niet tegen het bestraffen van dat grensoverschrijdend gedrag he. Ik vind alleen, omdat het toch geen juridische gevolgen heeft en daarenboven ook geen juridische onderzoek heeft dat het Huis van De Sport gewoon irrelevant is. Het is gewoon zij vertellen dat dus zonder nuance is dat de waarheid.
Vecht zoiets uit op de correctionele rechtbank waar er een objectief politioneel onderzoek is geweest en waar beide partijen zich kunnen laten bijstaan door een raadsman.

Diene van Charleroi hadden ze gewoon als straf moeten opleggen : of ge gaat nu vrijwillig u laten opnemen in een forensische psychiaterie of 5 jaar den bak in. Dan waren maatschappij beide veilig voor een tijdje; indien optie 1, had hij misschien nog iets kunnen bijdragen aan de maatschappij al betwijfel ik dat.
 
Een justitie- assistente van hoe oud was ze 26-27 veel ouder zal ze toch niet geweest zijn ? Ik betwijfel dat toch ze.
Hoe kunnen die nu zo'n belangrijke functies overlaten aan zo'n jonge mensen met nul levenservaring ? Diene gast krijgt al een gunst om in deze kamer te komen en aan dit traject mee te mogen doen. Dan moogde toch wel eens als maatschappij op u strepen staan. Misschien nog een 2de kans maar toch niet vier keer ja, dit ja dat sorry mijn ouders kunnen mij niet heel den dag entertainen. Ja ik herval omdat ik niet werk en precies doen of dat normaal is.
Ge trekt wel veel conclusies op die paar minuutjes tv denk ik. Misschien hebben we er als maatschappij meer aan dat zo iemand afkickt dan die persoon te laten vallen en terug aan zijn lot over te laten. Ge weet het natuurlijk nooit, maar in de vonissen stond dat hij afgekickt was.
 
Dit vond ik ook een tenenkrullende vertoning. Zie maar hoeveel man (met belastingsgeld betaald) personeel er daar in dat zaaltje staat om te luisteren naar meneer zijn sterke verhalen (alsof hij aan de toog tegen ne maat staat uit te leggen).

Holy shit wat een kafkaiaanse toestanden je soms toch ziet in dat programma.
Amai, daar heb ik de compleet tegenovergestelde conclusie uit getrokken. Ja, toen hij opende, dacht ik ook wel: ja... stijf van de coke voor de rechter.

Maar dan zie je dat hij van dagelijks meermaals gebruiken gegaan is naar sporadisch in het weekend, en daar eerlijk over is. Ja, daar eerlijk over zijn is een grote stap, dat betekent dat hij heel wat inziet. Hij komt ook niet voor de rechter voor telkens nieuwe zaken, hij komt daar omdat hij wordt opgevolgd. Dat is toch net heel goed? Niet "hier, zo lossen normale mensen dat op, get your shit together, succes, bye". Nee, een project met stappen vooruit en soms eentje achteruit. Maar wel eentje in stijgende lijn. Ik vond dat net heel goed om te zien.
 
Amai, daar heb ik de compleet tegenovergestelde conclusie uit getrokken. Ja, toen hij opende, dacht ik ook wel: ja... stijf van de coke voor de rechter.

Maar dan zie je dat hij van dagelijks meermaals gebruiken gegaan is naar sporadisch in het weekend, en daar eerlijk over is. Ja, daar eerlijk over zijn is een grote stap, dat betekent dat hij heel wat inziet. Hij komt ook niet voor de rechter voor telkens nieuwe zaken, hij komt daar omdat hij wordt opgevolgd. Dat is toch net heel goed? Niet "hier, zo lossen normale mensen dat op, get your shit together, succes, bye". Nee, een project met stappen vooruit en soms eentje achteruit. Maar wel eentje in stijgende lijn. Ik vond dat net heel goed om te zien.
Ik vond het allemaal wel redelijk vrijblijvend. Ik neem eruit mee dat hij 7/7 moet gaan werken, anders zal hij wel weer hervallen. En dat houdt niemand vol IMO. Maar goed, er was idd progressie ;-)
 
Eerste keer dat ik die van Charleroi zo mild zie en zo soepel zie omgaan met een mogelijke veroordeelde. Ze moest zelfs een paar keer lachen....

Hoe cringe toch die kamer voor drugsbehandeling, zijn jullie nu nog steeds ervan overtuigd dat er zoveel eieren moeten ondergelegd worden? Wat een gestampte boer zeg...

Dat ouder koppel met die Letlanders ja zeg, beetje tolerantie. Op die camera na dan...

Bij dat eerste geval vond ik het eigenlijk straf dat hij geen beroep mocht doen op zijn advocaat. Hij kan er toch niet aan doen dat die er niet is? Is dat geen schending van zijn recht op verdediging?
 
Ik vind die rechter van het vredegerecht in Lier wel echt goed. Die maakt altijd goede opmerkingen en probeert de zaken nuchter te behandelen zonder mee te gaan met het gezeik van het soort mensen dat bij het vredegerecht aanklopt.
Vreselijk dat vredegerecht, altijd dezelfde verzuurde (oude) mensen die komen zagen over van alles en nog wat.
 
Na het zien van de aflevering word ik alleen maar bevestigd in mijn overtuiging om nooit ofte nimmer in een appartement te gaan wonen.
 
Amai, daar heb ik de compleet tegenovergestelde conclusie uit getrokken. Ja, toen hij opende, dacht ik ook wel: ja... stijf van de coke voor de rechter.

Maar dan zie je dat hij van dagelijks meermaals gebruiken gegaan is naar sporadisch in het weekend, en daar eerlijk over is. Ja, daar eerlijk over zijn is een grote stap, dat betekent dat hij heel wat inziet. Hij komt ook niet voor de rechter voor telkens nieuwe zaken, hij komt daar omdat hij wordt opgevolgd. Dat is toch net heel goed? Niet "hier, zo lossen normale mensen dat op, get your shit together, succes, bye". Nee, een project met stappen vooruit en soms eentje achteruit. Maar wel eentje in stijgende lijn. Ik vond dat net heel goed om te zien.
Pas net gezien deze aflevering, en ik ben het daar eigenlijk helemaal mee eens.
Chapeau voor deze man om uit een diep dal te kruipen. Stap voor stap.

Ik denk dat sommigen hier onderschatten hoe moeilijk dat is.
 
Pas net gezien deze aflevering, en ik ben het daar eigenlijk helemaal mee eens.
Chapeau voor deze man om uit een diep dal te kruipen. Stap voor stap.

Ik denk dat sommigen hier onderschatten hoe moeilijk dat is.
Klopt, en in de laatste aflevering, die was helaas aan het liegen dat het zwart zag.. en nog geven ze hem een kans/kansen die hij helaas niet wou grijpen.
Ben ook van mening dat mensen met drugs niet als criminelen moeten aangepakt worden, maar als patiënten die behandeld moeten worden. Want het is zeer moeilijk om van zo'n verslaving af te geraken, zie maar hoeveel het niet lukt en in hetzelfde straatje blijven.

ivm laatste aflevering, die burenruzie in dat appartement, het lijkt erop dat het gewoon zo'n slecht appartement is qua geluidsisolatie, maar dat beide partijen ook wel beetje elkaar opstoken qua ruzie. (camera's, moto's, slaande deuren, stok tegen het plafond etc..)
 
Politierechtbank Gent;
Vluchtmisdrijf op parking;
Camerabeelden waarop, volgens de parkeerwachter, duidelijk de aanrijding te zien is;
Foto 'schade was toch de moeite';
Jonge bestuurder beweert niks gevoeld en/of gehoord te hebben.
==> vrijgesproken op grond van twijfel

:wtf:
 
Die laatste zaak gisteren met die politieagente die in burger die man door het rood zag rijden, was wel blij dat die niet werd vrijgesproken door twijfel. Zag er mij echt een heel vies ventje uit, en dan wat zagen dat die agente dat deed omdat hij 20 jaar geleden niet de meest vriendelijke was.

Ik zou mensen van de lagere school al moeilijk herkennen als ik ze nu zou zien, laat staan in een bewegende auto.

Vies ventje.
 
Miljaar, die kerel die 1700 euro betaalde voor een appartement met amper een prise te bespeuren. Ik wil wel eens zien hoe dat er uit zag. Dat is de prijs voor een leuk app op het zuid…
 
Miljaar, die kerel die 1700 euro betaalde voor een appartement met amper een prise te bespeuren. Ik wil wel eens zien hoe dat er uit zag. Dat is de prijs voor een leuk app op het zuid…
Voor zo ver ik begreep was dat niet de huurprijs maar het deel dat hij al betaald had en het deel dat nog open stond. Beide bedragen waren toevallig rond de 1700.
Dat ging over een periode langer dan 2 maand verstond ik.

Heb het net even herbekeken. In het 1e stuk zegt ze dat de huurachterstand € 2500 is over 5 maanden heen.
Hij heeft wel 1x 500 EUR betaald. Dus voor 5 maanden is het € 3000 => € 600/maand?

Iets realistischer voor een kot met amper priezen :D
 
Voor zo ver ik begreep was dat niet de huurprijs maar het deel dat hij al betaald had en het deel dat nog open stond. Beide bedragen waren toevallig rond de 1700.
Dat ging over een periode langer dan 2 maand verstond ik.

Heb het net even herbekeken. In het 1e stuk zegt ze dat de huurachterstand € 2500 is over 5 maanden heen.
Hij heeft wel 1x 500 EUR betaald. Dus voor 5 maanden is het € 3000 => € 600/maand?

Iets realistischer voor een kot met amper priezen :D
Nog eens kijken dan. Dat eerste deel ging over een ander appartement van dezelfde verhuurder, waar de huurders verstek lieten gaan en uitgezet werden.
In het tweede deel had ik het toch ook zo op dat die mens 1700 euro per maand moest leggen. Hoewel er de maand er op dan plots maar 1300 meer open stond?

Naast het feit van wanbetaling, leek me dat ook een enorm onaangenaam mens om bij te huren eerlijk gezegd.
 
Terug
Bovenaan