Play4 De Rechtbank

Wel mooi dat die oudere persoon werd vrijgesproken. Aan de hand van wat er is uitgezonden hebben ze totaal geen bewijzen dat hij effectief dat labo had.
Wel grappig, gepakt met een plantage van 800 planten maar wel "ik ben wel tegen drugs, maar cannabis is geen drugs hé" :p
 
Nog eens kijken dan. Dat eerste deel ging over een ander appartement van dezelfde verhuurder, waar de huurders verstek lieten gaan en uitgezet werden.
In het tweede deel had ik het toch ook zo op dat die mens 1700 euro per maand moest leggen. Hoewel er de maand er op dan plots maar 1300 meer open stond?

Naast het feit van wanbetaling, leek me dat ook een enorm onaangenaam mens om bij te huren eerlijk gezegd.
Ah juist, dat waren 2 aparte zaken. Met haar 10-rittenkaart :p

Ik denk dat er niet genoeg informatie is om te weten op welke periodes die bedragen slagen.
't is niet duidelijk of die 17xx voor april en mei samen is, of enkel april + nog een ander bedrag (of hetzelfde) voor mei.

Tzou ook kunnen dat het rond de 900/maand is, ook een bedrag dat genoemd wordt. Als ge dat maal 2 doet komt ge ook iets in de buurt van 17xx+ uit.
Die mens zegt ook dat er mensen boven hem wonen, dus het zal wss wel een appartement of iets in die trend zijn.
Dan is 900 een realistischere prijs.
 
Die laatste zaak is me toch bijgebleven. Blijf dat iets zeer bizar vinden.

Ok, dat het niet de meest aangename man was en dat het zeker geen heilig boontje was. maar om daar nu zo geagiteerd te staan en vooral precies een afkeer te hebben aan het systeem en als blijkt dan nog een verleden te hebben met de inspecteur? Tja....dan weet ik het niet zo goed.

Misschien had een straf met uitstel wel wat meer gepaster geweest omdat ik vind dat er dan toch enige twijfel is over de objectiviteit? En die straf met uitstel daar hou je de kerk in het midden... geef je de inspecteur geen ongelijk en meneer kan voort met zijn leven.
 
Die laatste zaak is me toch bijgebleven. Blijf dat iets zeer bizar vinden.

Ok, dat het niet de meest aangename man was en dat het zeker geen heilig boontje was. maar om daar nu zo geagiteerd te staan en vooral precies een afkeer te hebben aan het systeem en als blijkt dan nog een verleden te hebben met de inspecteur? Tja....dan weet ik het niet zo goed.

Misschien had een straf met uitstel wel wat meer gepaster geweest omdat ik vind dat er dan toch enige twijfel is over de objectiviteit? En die straf met uitstel daar hou je de kerk in het midden... geef je de inspecteur geen ongelijk en meneer kan voort met zijn leven.
Moest die geen dergelijk strafblad hebben, hadden ze volgens mij wel milder geweest denk ik. Maar door zijn verleden, gaan ze het woord van die agente uiteraard nog veel meer voor waarheid aannemen.
 
Denk niet dat ze hem express zal opgeschreven hebben, vooral als ze hem al zolang niet meer gezien heeft. Maar soms zie je tijdens je pv te maken achteraf dan van "moh ik heb die klootzak opgeschreven" en dat is wel eens leuk. 😁

We hadden onlangs een collega die zijn verkeersboetes de vrijdag aan het opmaken was en plots:
"hahaaa gasten ik heb commisaris xxx opgeschreven" (grootste lul ooit om als baas te hebben).
Iedereen: "whaa zalig, vanavond trakteren wij!"
 
Die laatste zaak vond ik ook mar zéér vreemd. En nog vreemder dat ze die effectief een straf geven.

Dat die kerel met zijn drugslabo wordt beschuldigd voor dealen van drugs... Raar... Op basis van wat?

En (drugs)planten kweken VS een chemisch drugslaboratorium vind ik toch ook wel een compleet andere categorie.
Hij had beter gezegd: ik ben tegen chemische brol
 
Het was weer de crème de la crème in de laatste aflevering:
- Slaapkamer vol schimmel door een lekkend dak met een omhooggevallen verhuurder die 55 EUR huurvermindering onbespreekbaar vond. Vrederechter heeft wel héél duidelijk gemaakt wat hij van die starre houding vond.
- Recidivist die in dronken toestand een fietser aanrijdt in Lommel: 1 jaar alcoholslot, 1 maand en 10 dagen rijverbod en een boete. In politierechtbank van Aalst bv. was iemand in dezelfde situatie ongetwijfeld levenslang rijongeschikt verklaard. In Limburg is dat blijkbaar bijzonder streng. Oké dan.
 
Gelieve de boete zo l
Het was weer de crème de la crème in de laatste aflevering:
- Slaapkamer vol schimmel door een lekkend dak met een omhooggevallen verhuurder die 55 EUR huurvermindering onbespreekbaar vond. Vrederechter heeft wel héél duidelijk gemaakt wat hij van die starre houding vond.
- Recidivist die in dronken toestand een fietser aanrijdt in Lommel: 1 jaar alcoholslot, 1 maand en 10 dagen rijverbod en een boete. In politierechtbank van Aalst bv. was iemand in dezelfde situatie ongetwijfeld levenslang rijongeschikt verklaard. In Limburg is dat blijkbaar bijzonder streng. Oké dan.
Die jongen met zijn overtreding was ook goed.

Advocaat vraagt om boete zo laag mogelijk te houden, want ja; het is maar een arme student en voorkeur om enkel een theoretisch examen te doen want duur duur duur, maar dan wel komen opdagen met een advocaat... :laugh:

Zal wel de advocaat van papa geweest zijn. :unsure:
 
Het was weer de crème de la crème in de laatste aflevering:
- Slaapkamer vol schimmel door een lekkend dak met een omhooggevallen verhuurder die 55 EUR huurvermindering onbespreekbaar vond. Vrederechter heeft wel héél duidelijk gemaakt wat hij van die starre houding vond.

En dan moest die rechter het nog meerdere keren ferm benadrukken voordat die verhuurder ook nog maar akkoord ging (en wss tegen zijn goesting ook).
 
Denk niet dat ze hem express zal opgeschreven hebben, vooral als ze hem al zolang niet meer gezien heeft. Maar soms zie je tijdens je pv te maken achteraf dan van "moh ik heb die klootzak opgeschreven" en dat is wel eens leuk. 😁

We hadden onlangs een collega die zijn verkeersboetes de vrijdag aan het opmaken was en plots:
"hahaaa gasten ik heb commisaris xxx opgeschreven" (grootste lul ooit om als baas te hebben).
Iedereen: "whaa zalig, vanavond trakteren wij!"
Tijd voor een andere job
 
Vertrouwen is gebroken in de huurder die ochot 55 euro wilt inhouden van de huur voor zulke zware schimmel. Compleet van 't padje af. Toch goed dat die vrederechter goed zijn gedacht zei. Soms zijn het echt de verhuurders die de kwal zijn ipv de huurders...

Amper 1 maand rijverbod voor een fietser omver te rijden dronken + recidive?
Als ik ooit moet voorkomen wil ik hem als rechter.
Als het bij die tamelijk jonge vrouwelijke rechter had geweest of die Waalse van vorig seizoen had dat inderdaad bye bye rijbewijs geweest wegens medische/psychische reden.
Was die fietser gekwetst? Weet niet meer of ze dat gezegd hebben of niet, is sowieso ook een verzwarende omstandigheid moest dat zo zijn.
 
Ben de afleveringen beetje bij beetje aan het bekijken. Imo komt die drugsafdeling toch iets te veel aan bod. Soms wel tot 3 fragmenten per aflevering en het is quasi constant hetzelfde. Persoon zegt goed bezig te zijn en gaat in stijgende lijn, fragment erna hervallen op basis van urinetesten en we kunnen herbeginnen. Zeker tof om dat af en toe eens te zien, maar dat hoeft niet te overheersen zoals nu imo. Die persoon in aflevering drie (eerst met de pet, daarna zonder), daar zag ik al van in het begin aan dat dat een hopeloos geval was. Constant die rechter onderbreken en dan uiteindelijk traject stopgezet, wat gewoon enorm voorspelbaar was.

Dat fragment ivm die boekenkwestie was wel hilarisch. :laugh: Je bekijkt toch eerst iets vooraleer je uw geld afgeeft? Het is dat de tegenpartij al een tegemoetkoming had gedaan, maar anders had die rechter hem volgens mij sowieso gelijk gegeven. Je zal maar vrederechter willen zijn, wat je daar bij momenten toch ziet passeren.

Politierechtbank Gent;
Vluchtmisdrijf op parking;
Camerabeelden waarop, volgens de parkeerwachter, duidelijk de aanrijding te zien is;
Foto 'schade was toch de moeite';
Jonge bestuurder beweert niks gevoeld en/of gehoord te hebben.
==> vrijgesproken op grond van twijfel

:wtf:
Waarom zou dat niet kunnen? Ik vind zoiets altijd heel dubbel. Het is perfect mogelijk dat je zoiets niet gemerkt of gevoeld hebt. Je kan in dergelijke situaties nooit bewijzen dat de chauffeur liegt of niet, dus ik snap de vrijspraak gewoon hoor. Mocht hij nu zichtbaar uitgestapt zijn en doorgereden, dat is een andere zaak uiteraard.

Het zal ook wel meegespeeld hebben - denk ik - dat de opgelopen schade aan die andere auto reeds vergoed is.
 
Die vrederechter in Lier is écht goed. Ze zet eerst wel de puntjes op de i (bv. procedures enkel in het Nederlands of dat ze geen advies mag geven aan de partijen), maar gaat daarna wel zeer pragmatisch met de regels om.

Verhuurder in Antwerpen die huurder van bemeubeld appartement 15 weken zonder wasmachine zette, is een oude bekende van me. Was de bouwheer van mijn vorige huurwoonst: nieuwbouwappartementsgebouw vol gebreken, onderaannemers failliet en meneer stak z'n kop in het zand tot hij werd gedagvaard. Geen haar veranderd dus. :rolleyes:
 
Rechter tegen kerel die 's morgens 1.5 promille in zijn bloed had: Je moet een stuk van uw haar laten doen. Kerel trekt een raar gezicht en rechter voegt eraan toe: "voor de haaranalyse hè". Ik denk dat de rechter die uitspraak opzettelijk vaag deed (er viel wel wat te zeggen voor zijn vettige vuile net-uit-bed look). Goed zo :laugh:

Drugskamer (weeral). Kerel zegt dat hij al 1 week clean is (van de weed). Rechter: en valt het mee? Kerel: Tja, als ik het lastig krijg, pak ik een pintje hè. Pffff :shutup:
 
Rechter tegen kerel die 's morgens 1.5 promille in zijn bloed had: Je moet een stuk van uw haar laten doen. Kerel trekt een raar gezicht en rechter voegt eraan toe: "voor de haaranalyse hè". Ik denk dat de rechter die uitspraak opzettelijk vaag deed (er viel wel wat te zeggen voor zijn vettige vuile net-uit-bed look). Goed zo :laugh:
Dat vond ik schitterend. Dat leek me inderdaad duidelijk opzettelijk gedaan.
 
De rechtbank in Charleroi, dit is van een iets andere orde waar de beklaagde helemaal over de schreef gaat. Marginaliteit op zijn best maar eigenlijk gewoonweg dieptriest (ik heb geen versie gevonden met Nederlandstalige ondertitels 🙁)

 
Ben de afleveringen beetje bij beetje aan het bekijken. Imo komt die drugsafdeling toch iets te veel aan bod. Soms wel tot 3 fragmenten per aflevering en het is quasi constant hetzelfde. Persoon zegt goed bezig te zijn en gaat in stijgende lijn, fragment erna hervallen op basis van urinetesten en we kunnen herbeginnen. Zeker tof om dat af en toe eens te zien, maar dat hoeft niet te overheersen zoals nu imo. Die persoon in aflevering drie (eerst met de pet, daarna zonder), daar zag ik al van in het begin aan dat dat een hopeloos geval was. Constant die rechter onderbreken en dan uiteindelijk traject stopgezet, wat gewoon enorm voorspelbaar was.

Kunt hetzelfde zeggen over de vredegerechten met hun huurgeschillen eh, komt elke aflevering ook 2-3 keer aan bod. Enfin, heeft het gemiddeld vredegerecht wel iets anders te doen dan te bemiddelen tussen huurders en verhuurders.
 
Terug
Bovenaan