De nieuwe releases thread

Tja, ik weet nu niet of ik het hier moet posten of in de post-rock thread, maar ik ben alleszins hyped voor de opkomende release van BRUIT.

Nieuwe single met interessante videoclip hier:

Album zal verschijnen op 25/04, datum die zeer dicht in de buurt bij Roadburn ligt, dus ik hoop nog altijd op een verschijning daar.

@Kid_C @shiftyke Wat de bestaansreden van deze thread betreft, ik ben fan en zie dit graag als een soort 'coming soon' thread. Posts met albums die in de nabije toekomst gaan uitkomen. Naar analogie met de Trailer thread of dat Scifi soloproject van @DaFreak in het filmforum. Hier zou ik echter geen onderscheid maken tussen genres, dat wordt echt een soep.
Dus in plaats van trailers droppen we hier dan singles? Ben ik wel voor te vinden. Nieuwe albums kunnen dan in de genrethreads blijven.

Om een snel antwoord te krijgen doe ik beroep op de vraag "wat doen die mods hier eigenlijk?"

Laatst bewerkt:
Ik spring dan ook op de coming soon kar

Na de snippets, nu een volledig nummer van Car Seat Headrest. Ietsjes langer dan de snippets met 10 minuten.

Na één luisterbeurt moeilijk in te schatten of het ook een epic nummer is.
Het nodigt op zo'n minst uit om nog een paar keer te luisteren. Neigt wat meer de prog rock ook.
Vond wel dat de productie een beetje vlak aanvoelde, maar dat kan aan mijn boxen liggen. Volgende keer met headphones luisteren.

Nieuw album op 2 mei

Releaseconcert waar hun nieuwe elpee wordt voorgesteld overmorgen in Het Bos: De Vlaamse Primitieven (niet te verwarren met de begeleidingsband van Kamagurka). Mix van klassieke gitaar, folk en droney ambient

Tsunami Sea van Spiritbox: misschien wel de plaat van het jaar? De perfecte balans tussen beenhard en melodieus. Courtney Laplante screamt loeihard en zingt prachtig en ook muzikaal weinig op aan te merken. Hoe alle elementen hier geblend worden en samenvalllen zorgt voor boeiende en vernieuwende nummers die soms alles behalve toegankelijk zijn en dan worden gevolgd door nummers die dat absoluut wel zijn. Zware aanrader.

Tsunami Sea van Spiritbox: misschien wel de plaat van het jaar? De perfecte balans tussen beenhard en melodieus. Courtney Laplante screamt loeihard en zingt prachtig en ook muzikaal weinig op aan te merken. Hoe alle elementen hier geblend worden en samenvalllen zorgt voor boeiende en vernieuwende nummers die soms alles behalve toegankelijk zijn en dan worden gevolgd door nummers die dat absoluut wel zijn. Zware aanrader.
Toch geen fan van deze thread. Ik wou een comment geven en ging je bericht zoeken in de metalthread. :unsure:

Ik ben aan het luisteren en het is zeker entertainend. Ben ik nu zowaar fan van metalcore aan het worden?

Edit: valt al bij al meer tegen dan ik had gehoopt. Het is geen Knocked Loose.

Laatst bewerkt:
Toch geen fan van deze thread. Ik wou een comment geven en ging je bericht zoeken in de metalthread. :unsure:

Ik ben aan het luisteren en het is zeker entertainend. Ben ik nu zowaar fan van metalcore aan het worden?

Ben ook geen megafan van metalcore tho, Knocked Loose zit voor mij ook al meer in het genre hardcore. De iets meer progressieve metalcore zoals Tsunami Sea en die laatste van Jinjer kan ik wel smaken: meer djent, soms duidelijk wat inspiratie gehaald bij Gojira, of in het het geval van Spiritbox ook Deftones, maar wel nog altijd heel eigen gemaakt. De combo tussen clean en grunt stoort mij ook niet op platen zoals deze.

Over de thread: ik wacht nog op een beslissing over wat we er nu mee kan doen. Het idee om het hier meer te hebben over de singles en in de genrethreads over de albums vind ik nog het best. Dan is er een analogie tussen de combo trailer thread en "welke film heb je onlangs gezien" in het filmforum

metalthread zou sowieso de verkeerde thread geweest zijn om te zoeken, Spiritbox is voor deze thread: https://www.beyondgaming.be/threads/punk-hardcore-metalcore-en-aanverwanten.1002/

#metalpurist

:unsure:

Hymns in Dissonance van Whitechapel: in het genre "klassiek bruut" wel serieuze hoogvlieger. Breakdowns en solo's komen van alle kanten, zalige vocalen en riffs. Drumwerk kan ik ook niet op klagen. Pareltje van begin tot eind

Shackleton zei:
Hello everybody!

Just to let you know that I have made an album with the superbly talented Marlene Ribeiro under the name Light-Space Modulator. The album is called The Rising Wave and is coming out at the end of April on the always excellent AD93.

Ow yissss !!

dis-gon-b-gud-lawn-chair.webp

Terug
Bovenaan