Ik ga akkoord. Dit was ook al mijn eerste idee in deze thread en hoe ik het zag hoe ik in dit topic zelf zou posten.
Ik zou dan verder niet te restrictief zijn en enkel maar zaken toelaten die slechts een week oud zijn. Maar eerder iets als een review-topic voor zaken van het lopende jaar?
OT dan maar : die nieuwe Darkside! Hij gaat veel kanten tegelijk op, maar door die variatie vind ik hem ook interessanter dan Spiral die voor me meer een doorslagje was van het 10 jaar oudere Psychic. Hij is ook een pak losser qua feel en ik hou van het Spaans van Jaar. Tijdens hun doortocht in de Vooruit vorige november ging de meerderheid in de zaal wild uit de bol op eender welk stukje dat een beat bevatte. Ik daarentegen vond wat nu Hellsuite Pt. I blijkt te zijn eerder een nummer dat me bij bleef en zelfs een hoogtepunt. Zo'n leuk deuntje zeg, refereert naar traditionele, 'oubollige' misschien zelfs, ballads van weleer. Hellsuite II ook echt zo'n heerlijk chill toppertje.
Ook dik onder de indruk van het crunchy Graucha Max en het zalig opbouwende American References met die exotische polyritmische percussie en opnieuw dat Spaans dat door de vocoder wordt gedraaid! Sexy.
Bon, kort gezegd een heerlijk frisse wind in de Darkside sound. Misschien wel mijn favoriete werk van hen totnogtoe!