De nieuwe releases thread

Max een week oud @J.Brown ! :nono:

:unsure:
Da's wel heel kort op de bal, soms komt er een instagram post van de artiest of het label zelf maar wordt de officiële releasedatum een maand eerder geantedateerd op discogs. Tussen dag dat de artiest de fysieke media ontvangt totdat de winkel het te koop aanbiedt op hun website, daar zit wel wat tijd tussen.

Da's wel heel kort op de bal, soms komt er een instagram post van de artiest of het label zelf maar wordt de officiële releasedatum een maand eerder geantedateerd op discogs. Tussen dag dat de artiest de fysieke media ontvangt totdat de winkel het te koop aanbiedt op hun website, daar zit wel wat tijd tussen.
Er zijn genrespecifieke topics genoeg om daar te delen, niet?

Een Metalcore post deze week

The Sky the Earth and All Between - Architects: terug iets steviger na de vorige plaat maar nu ook geen slag in u gezicht. De combo elektronica en metal werkt het best wanneer de gitaren de overhand krijgen. Dat gebeurt ook wel genoeg genoeg maar er zijn ook een paar uitschuivers. Al bij al een goeie plaat maar top 10 materiaal zou ik er nu ook niet van maken.

Employed to Serve hun nieuwe single Fallen Star zit ook wel goed. Vrij stevig, goeie grunts en goeie riffs. Dat album kijk ik ook wel naar uit.

Ben nog niet helemaal mee met dit topic want het is een beetje gek om hier veel te typen na één luisterbeurt dus zal ik gewoon hier zetten welke releases me deze week interesseren, waar ik minstens een paar keer naar ga luisteren.

Darkside - Nothing
bdrmm - Microtonic
Ichiko Aoba - Luminescent Creatures
Panda Bear - Sinister Grift
Marie Davidson - City of Clowns (The Quietus AOTW)
Mdou Moctar - Tears of Injustice (akoestische versie van Funeral for Justice)
Cloakroom - Last Leg of the Human Table
The Men - Buyer Beware

Community idee
Ik heb het er al kort met @Kid_C overgehad maar graag ook jullie feedback. Ik ben geen fan van dit topic in z'n huidige vorm. Ik zou alle releases liever in hun respectievelijke genre-topics terug zien. Anders krijgen we te veel actie in één topic. Ik zou dit topic wel willen behouden om "mini-reviews" (maxi mag ook natuurlijk :unsure: ) te posten van recente albums.

Wat denken jullie?

Ik ben ook meer fan van nieuwe releases binnen de genretopics te posten.
Of toch alleszins dat hier posten niet ten koste gaat van nieuwigheden posten in de genretopics.
Maar dat laatste is wel het geval, vrees ik.

Voor mij persoonlijk vooral omdat ik het soms leuk vind om eens naar posts van een paar jaar terug te gaan en eens te kijken of ik zo geen nieuwe bands/albums (her)ontdek. En vaak begint die zoektocht met een zeker genre in gedachte, vandaar.

Er een reviewtopig van maken is een leuk alternatief. Naamsaanpassing vh topic dient zich dan wel op mss.

Ben nog niet helemaal mee met dit topic want het is een beetje gek om hier veel te typen na één luisterbeurt dus zal ik gewoon hier zetten welke releases me deze week interesseren, waar ik minstens een paar keer naar ga luisteren.

Darkside - Nothing
bdrmm - Microtonic
Ichiko Aoba - Luminescent Creatures
Panda Bear - Sinister Grift
Marie Davidson - City of Clowns (The Quietus AOTW)
Mdou Moctar - Tears of Injustice (akoestische versie van Funeral for Justice)
Cloakroom - Last Leg of the Human Table
The Men - Buyer Beware
Voeg daar Echolalia, Shygirl, Yazz Ahmed en voor @utred Rebecca Black aan toe.

Ik heb het er al kort met @Kid_C overgehad maar graag ook jullie feedback. Ik ben geen fan van dit topic in z'n huidige vorm. Ik zou alle releases liever in hun respectievelijke genre-topics terug zien. Anders krijgen we te veel actie in één topic. Ik zou dit topic wel willen behouden om "mini-reviews" (maxi mag ook natuurlijk :unsure: ) te posten van recente albums.

Wat denken jullie?
Ik ga akkoord. Dit was ook al mijn eerste idee in deze thread en hoe ik het zag hoe ik in dit topic zelf zou posten.

Ik zou dan verder niet te restrictief zijn en enkel maar zaken toelaten die slechts een week oud zijn. Maar eerder iets als een review-topic voor zaken van het lopende jaar?

OT dan maar : die nieuwe Darkside! Hij gaat veel kanten tegelijk op, maar door die variatie vind ik hem ook interessanter dan Spiral die voor me meer een doorslagje was van het 10 jaar oudere Psychic. Hij is ook een pak losser qua feel en ik hou van het Spaans van Jaar. Tijdens hun doortocht in de Vooruit vorige november ging de meerderheid in de zaal wild uit de bol op eender welk stukje dat een beat bevatte. Ik daarentegen vond wat nu Hellsuite Pt. I blijkt te zijn eerder een nummer dat me bij bleef en zelfs een hoogtepunt. Zo'n leuk deuntje zeg, refereert naar traditionele, 'oubollige' misschien zelfs, ballads van weleer. Hellsuite II ook echt zo'n heerlijk chill toppertje.

Ook dik onder de indruk van het crunchy Graucha Max en het zalig opbouwende American References met die exotische polyritmische percussie en opnieuw dat Spaans dat door de vocoder wordt gedraaid! Sexy.

Bon, kort gezegd een heerlijk frisse wind in de Darkside sound. Misschien wel mijn favoriete werk van hen totnogtoe!

Ik ga akkoord. Dit was ook al mijn eerste idee in deze thread en hoe ik het zag hoe ik in dit topic zelf zou posten.

Ik zou dan verder niet te restrictief zijn en enkel maar zaken toelaten die slechts een week oud zijn. Maar eerder iets als een review-topic voor zaken van het lopende jaar?

OT dan maar : die nieuwe Darkside! Hij gaat veel kanten tegelijk op, maar door die variatie vind ik hem ook interessanter dan Spiral die voor me meer een doorslagje was van het 10 jaar oudere Psychic. Hij is ook een pak losser qua feel en ik hou van het Spaans van Jaar. Tijdens hun doortocht in de Vooruit vorige november ging de meerderheid in de zaal wild uit de bol op eender welk stukje dat een beat bevatte. Ik daarentegen vond wat nu Hellsuite Pt. I blijkt te zijn eerder een nummer dat me bij bleef en zelfs een hoogtepunt. Zo'n leuk deuntje zeg, refereert naar traditionele, 'oubollige' misschien zelfs, ballads van weleer. Hellsuite II ook echt zo'n heerlijk chill toppertje.

Ook dik onder de indruk van het crunchy Graucha Max en het zalig opbouwende American References met die exotische polyritmische percussie en opnieuw dat Spaans dat door de vocoder wordt gedraaid! Sexy.

Bon, kort gezegd een heerlijk frisse wind in de Darkside sound. Misschien wel mijn favoriete werk van hen totnogtoe!
Topreview, maar om de één of andere reden zie ik dit liever in het elektronica topic. :unsure:
Ik vind dit echt een moeilijke want het bericht van @FlyingHorseman vond ik wel een meerwaarde om te zien welke nieuwe albums hij ging checken.

Topreview, maar om de één of andere reden zie ik dit liever in het elektronica topic. :unsure:
Ik vind dit echt een moeilijke want het bericht van @FlyingHorseman vond ik wel een meerwaarde om te zien welke nieuwe albums hij ging checken.
Me dunkt dat de mods best ook nog eens overleggen, want @shiftyke wou hier liever de reviews en jij dus hier eerder de lijstjes met de releases van de week? :unsure:

Tis mij eender hoor, ik pas me wel aan. :-)

Ik vind persoonlijk reviews logischer want dat ontbreekt hier nu toch wat. Ik snap het dat dat wat spreid maar hoe vaak de respons wat wegblijft in de genre topics deed mij toch denken om dit te proberen. Het concept van die termijn moet er misschien uit. Een "naar welke muziek heb je geluisterd en wat vond je ervan" zoals in het film topic gaat misschien meer uitnodigen om ook wat dieper in te gaan op wat iedereen heeft beluisterd.

Ik vind persoonlijk reviews logischer want dat ontbreekt hier nu toch wat. Ik snap het dat dat wat spreid maar hoe vaak de respons wat wegblijft in de genre topics deed mij toch denken om dit te proberen. Het concept van die termijn moet er misschien uit. Een "naar welke muziek heb je geluisterd en wat vond je ervan" zoals in het film topic gaat misschien meer uitnodigen om ook wat dieper in te gaan op wat iedereen heeft beluisterd.
Misschien het hier exclusief op singles houden en de albums voor de genrethreads?

Miya Folick en Edith Frost ga ik ook nog een kans geven deze week en dan is de nieuwe releases luisterweek stevig gevuld

Misschien het hier exclusief op singles houden en de albums voor de genrethreads?

Over singles gesproken: Snares van bdrmm wordt live een dansfeest.
Bij Infinity Peaking dacht ik even dat ik naar The Horrors aan het luisteren was.

Laatst bewerkt:
Helemaal eens en ik heb zelf ook al vaker aangekaart dat ik dit jammer vind, maar ik had niet het idee dat er mij echt iemand begreep. Soms doet een mens moeite om ergens diepgaand over te schrijven en blijft reactie volledig uit, terwijl er op een (kort) bericht daarna over iets compleet anders steevast wél wordt gereageerd. Dat heeft mij al verschillende keren gedemotiveerd om in bepaalde topics nog (veel) te schrijven eerlijk gezegd. Ik doe het ook voor mezelf, maar het is toch niet raar dat de bevestiging dat je posts tenminste worden gelezen nog iets motiverender werkt, denk ik dan? In Literatuur bv zie je bv dat toch veel diepgaande posts reacties krijgen?

Maar goed, dit is algemeen en niet perse over nieuwe releases.

Ging deze net posten. Vond hem goed, maar nog niets van haar gehoord dat kan tippen aan La saboteuse. Nu naar de nieuwe DARKSIDE aan het luisteren, ben alvast mee. Ik vond Spiral wel goed maar dat voelde ook wel aan als 'too little too late'.

@Kid_C @shiftyke Wat de bestaansreden van deze thread betreft, ik ben fan en zie dit graag als een soort 'coming soon' thread. Posts met albums die in de nabije toekomst gaan uitkomen. Naar analogie met de Trailer thread of dat Scifi soloproject van @DaFreak in het filmforum. Hier zou ik echter geen onderscheid maken tussen genres, dat wordt echt een soep.

Terug
Bovenaan