Ik sta toch te kijken van die bouwprijzen die hier passeren.. Wij hebben Q3 2021 getekend voor een HOB via SOD firma genre Durabrik. ~200m² voor 1400eu/m² excl BTW (zonder de grond). Overal vloerverwarming, volwaardige zolder, niet perse bespaard op keuken (20k) of badkamer (12k). Wel CV ketel, overal standaardtegels en geen andere zottigheden. Als er hier gesproken wordt over 2500eu/m², is dat dan vooral door die gestegen bouwprijzen of ook meer luxe keuzes?
Oorspronkelijk plan was dat de bouw af ging zijn bouwverlof 2022. Zoals het er nu voorligt gaan we blij zijn dat het Q1 2023 wordt.
Zoals gezegd, die 2.500€/m² is echt onrealistisch hoog voor een normale, zelfs iets duurdere afwerking.
De grootste prijsstijging is er geweest in maart en april. Ik denk dat ik inderdaad eind vorig jaar gemiddeld rond de 1.400€/m² excl BTW zat, nu zal dat ergens rond de 1.800€/m² of zelfs daarboven zijn. Het is dus idd op korte termijn enorm gestegen.
Op dit moment lijkt het dat de stijgingen wat afgekoeld zijn, sommige prijzen op de materiaalmarkt zijn zelfs aan het zakken, maar dat voelen wij vooralsnog niet bij onze leveranciers.

.