Jackerath
Well-known member
Ja.Vraag me af of ik de syndicus niet zou moeten verwittigen hiervoor.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja.Vraag me af of ik de syndicus niet zou moeten verwittigen hiervoor.
, had niet verwacht dat het plots zo snel zou gaan. Begin juni was er nog niets
.Ik heb hier van kennissen ook enkele prijzen gehoord. Mijn kelder en ijzerwerk alleen al zou een meerprijs zijn van €15000 (excl!), volgens mij is de hele bouw (afgewerkt) ten opzichte van 2018 (toen we gebouwd hebben) tegen de €75-100 000 aan meerprijs al, en dan heb ik nog niet over een een klinkertje hier of daar..Vandaag laatste factuur ontvangen voor de ruwbouw werken.
Als ik het vergelijk met mijn vorige nieuwbouw, dan denk ik toch echt RIP bouw sector.
Kelder+ruwbouw+dak kost meer als mijn vorige woonst volledig afgewerkt.
Dan zitten de ramen er nog niet in en moeten er nog gevelbekleding geplaatst worden.
De woning is ocharme 15m² groter, maar de nieuwe woonst is een OB ipv de vorige HOB. Ik heb meer als het drievoud moeten betalen aan materiaal voor de ruwbouw dan een paar jaar terug.
Ben benieuwd voor volgend jaar. Als we een strenge winter hebben of Poetin beslist om de kraan nog verder te knijpen (energieprijzen die nog verder stijgen).
De aannemers gaan toch eens een keer hun uurloon moeten verhogen. Ik heb evenveel uurloon betaald als een paar jaar terug, maar met deze index stijgingen gaan ze toch eens naar boven moeten gaan om hun werkvolk nog te kunnen betalen.
Rip kopers bedoel je?Vandaag laatste factuur ontvangen voor de ruwbouw werken.
Als ik het vergelijk met mijn vorige nieuwbouw, dan denk ik toch echt RIP bouw sector.
Kelder+ruwbouw+dak kost meer als mijn vorige woonst volledig afgewerkt.
Dan zitten de ramen er nog niet in en moeten er nog gevelbekleding geplaatst worden.
De woning is ocharme 15m² groter, maar de nieuwe woonst is een OB ipv de vorige HOB. Ik heb meer als het drievoud moeten betalen aan materiaal voor de ruwbouw dan een paar jaar terug.
Ben benieuwd voor volgend jaar. Als we een strenge winter hebben of Poetin beslist om de kraan nog verder te knijpen (energieprijzen die nog verder stijgen).
De aannemers gaan toch eens een keer hun uurloon moeten verhogen. Ik heb evenveel uurloon betaald als een paar jaar terug, maar met deze index stijgingen gaan ze toch eens naar boven moeten gaan om hun werkvolk nog te kunnen betalen.
Klopt, prijs heeft hier en daar zijn piek bereikt.Rip kopers bedoel je?
Denk dat de meerprijzen wel doorgerekend worden aan de klanten...
Overigens zijn bepaalde posten al aan het zakken in prijs...
Ik denk dat er veel plannen van mensen (potentiële kopers) in de ijskast gaan. Wat wel invloed heeft op de bouw sector. Uiteraard gaan die alles doorrekenen, ze gaan het niet zelf uit hun zak betalen.Rip kopers bedoel je?
Denk dat de meerprijzen wel doorgerekend worden aan de klanten...
Overigens zijn bepaalde posten al aan het zakken in prijs...

Wat is aandeel grondprijs want paar kilometer kan de grond duurder zijn ondanks dat hij kleiner isWij hebben een sleutel op de deur gekocht voor 340k. Dezelfde ontwikkelaars starten nu een heel gelijkaardig project in een andere gemeente met eigenlijk dezelfde woningen qua afwerking en materialen met een kleinere tuin voor 390k.
Ons project: 190k constructie, 100k grondWat is aandeel grondprijs want paar kilometer kan de grond duurder zijn ondanks dat hij kleiner is

Niet verschrikkelijk maar toch weer een extra hap uit het budget. Uiteindelijk is de inflatie (op jaarbasis dan wel in plaats van 7 maand, maar lijkt mij vooral de eerste maanden dit jaar) ook van die orde dus we zullen maar relativeren
.Nog veel te goedkoop. Dat moest minstens 20.000€ zijn voor toepassingen zoals een poolhousenet een kleine 50m² epdm gaan afhalen voor dak dicht te leggen
1150 eurokes![]()
.Nog veel te goedkoop. Dat moest minstens 20.000€ zijn voor toepassingen zoals een poolhouse.