De nieuwbouw-topic!

Je kan Alulon over je je plat dag zetten. Dit zorgt voor warmtereflectie en je water wordt niet meer bruin. Hebben wij gedaan op aanraden van onze architect.

Hier zijn de stellingen weggehaald en blijkt er een vervuiling in de baksteen te zitten dus nu heb ik gewoon een lelijk huis met kleurverschil in de gevel (dat eerst niet zichtbaar was met de stellingen). De aannemer gaat kijken met de producent van de baksteen wat er aan gedaan kan worden.:cautious:
Intussen heeft de producent mondeling wel toegegeven dat ze een verkeerde steen heeft geleverd maar zegt dan simpelweg aan de aannemer dat ze die aanvaard hebben door ze te plaatsen. We hebben natuurlijk enkel een contract met de ruwbouw aannemer en blijven daar dan maar zeuren. Zij op hun beurt hebben grote ambras met de producent en krijgen het niet geregeld want het elk gesprek eindigt blijkbaar steeds in roepen en dreigen met procederen.
Nog geen oplossing in zicht dus. Begint wel te kriebelen om de foto van m’n huis op Google reviews te zetten bij die producent maar ik zal nog maar wat wachten zeker.

Mijn broer wou deze ook. Zijn architect had een veto gebruik, omdat er veel problemen mee waren. Blijkbaar zou deze in sommige gevallen doorbuigen.

Je moet bij die steen om de 6-8m een verticale uitzetvoeg gebruiken.

Dat van die uitzetvoeg was ook hetgeen ons het meest heeft tegengehouden bij deze. Misschien is het iets wat je snel niet meer opvalt, maar kan ook iets zijn waar je telkens naar kijkt en denkt "goh, het steekt toch af...".
Dat van de uitzetvoeg heeft onze architect ook verteld, dus daar weten we van. Wel geen idee hoe hard zoiets opvalt…

Dat van de uitzetvoeg heeft onze architect ook verteld, dus daar weten we van. Wel geen idee hoe hard zoiets opvalt…
Je moet de steen eens tussen de afbeeldingen online opzoeken. Ik vond het wel opvallend...MAAR als je net op die plaats een raam laat beginnen, gaat het wel meevallen :).

Vandaag nog eens de werf overdag gaan bezoeken:

Keuken & living. Raam richting de tuin is +-12m breed en 2,72m hoogte:

Gang boven met een verlaagd plafond. Die metalen structuur aan de trap is voor de glazen balustrade die daar binnenkort komt te staan.

Slaapkamer met badkamer. Inclusief het uitzicht vanuit de slaapkamer. Gedeelte buiten kan op termijn dienst doen als terras om 's ochtends de ontbijten. Daar zou op termijn mss ook een balustrade komen.
Badkamer en slaapkamer zal betegeld worden in Dekton Nacre. Tegels van 1m x 1m en de douchewand in tegels van 1m op 2,6m hoog

Geïntegreerde LED-lijn in het verlaagde plafond. 4-5 ruimtes in onze woning hebben dit soort verlichting. In de slaapkamer zal dit uit de vloer komen.

Ik ben uit de grond geraakt!

Gisteren tot 21.00 de riolering erin gelegd. (Enkel onder de vloerplaat, buiten nog niet)
Vandaag bekist, dubbel net erin,hele dag hulp gehad van een zelfstandige.

Betonplaat is 27cm dik. +vorstbalk rondom.
Qua budget heb ik nu zo’n 5000€ besteed. (Zonder archi,veiligheid,ebp)

Vandaag na een klein half jaar wachten eindelijk vervanging van een beschadigde ruit van 4,5m op 2,5m met driedubbel glas en glas-op-glas hoek. Schade was al ontstaan tijdens de afwerkingsfase (geen idee hoe, waardoor of door wie ...) maar uiteindelijk komt de glasbreuk van de brandverzekering tussen. Gelukkig want belachelijk stevig prijskaartje.

Oude ruit met een gewicht van net geen ton eruit met hulp van een grote kraanwagen die tot over het huis kwam en de nieuwe erin steken. Ware het niet dat de nieuwe geproduceerd was met de verkeerde kleur afstandshouders (moet zwart zijn, was aluminium) en dat de dikte van de afstandshouders groter was dan de originele ruit waardoor deze niet past. De oude beschadigde ruit uiteindelijk teruggeplaatst (de nieuwe/verkeerde stond er al in met de kraan maar kregen ze dus niet bevestigd) en wij mogen weer een tijdje wachten op productie van --hopelijk dit keer de juiste-- nieuwe ruit.

Productie en transport van die grote ruit en merendeel van de voormiddag van 6 man + gehuurde kraanwagen allemaal voor niks. :laugh:
Het zijn in den bouw vantijd toch echt patéekes.

Dat moet toch wat kosten aan materiaal en vooral werkuren. Voor niks, want ze kunnen niets met die custom ruit.

Vandaag na een klein half jaar wachten eindelijk vervanging van een beschadigde ruit van 4,5m op 2,5m met driedubbel glas en glas-op-glas hoek. Schade was al ontstaan tijdens de afwerkingsfase (geen idee hoe, waardoor of door wie ...) maar uiteindelijk komt de glasbreuk van de brandverzekering tussen. Gelukkig want belachelijk stevig prijskaartje.

Oude ruit met een gewicht van net geen ton eruit met hulp van een grote kraanwagen die tot over het huis kwam en de nieuwe erin steken. Ware het niet dat de nieuwe geproduceerd was met de verkeerde kleur afstandshouders (moet zwart zijn, was aluminium) en dat de dikte van de afstandshouders groter was dan de originele ruit waardoor deze niet past. De oude beschadigde ruit uiteindelijk teruggeplaatst (de nieuwe/verkeerde stond er al in met de kraan maar kregen ze dus niet bevestigd) en wij mogen weer een tijdje wachten op productie van --hopelijk dit keer de juiste-- nieuwe ruit.

Productie en transport van die grote ruit en merendeel van de voormiddag van 6 man + gehuurde kraanwagen allemaal voor niks. :laugh:
Het zijn in den bouw vantijd toch echt patéekes.
zo zie je toch maar weer wat voor een marges ze daar allemaal opnemen als ze zich zo'n slordigheden kunnen veroorloven.

Dat is exact de reden waarom de ramenboeren enorme marges nemen.

Ik ken er ene die zijn hele familie zo voorzien heeft van ramen met verkeerde afmetingen of kleuren.

Hij gaf een lijst door van wat hij had staan, en diegene die verbouwde maakte dan een raamgat of deurgat op basis daarvan. Die konden de overschot dan kopen aan 30% van de prijs ofzo.

De firma van mijn buitenschrijnwerk had ook zo een paar projecthuizen waar ze zelf aan werkte. Alle verkeerde ramen komen daar in en als er ergens een ploeg even geen werk had moeste die daar gaan werken.

Weet zo een woning staan waar net alle ramen vervangen zijn door allemaal nieuwe ramen die bovenaan 5cm te kort zijn, en dus NIET de dagkant bovenaan raken….

Woning is van een immigrant koppel en die hebben blijkbaar 50% korting gekregen, Geen flauw idee hoe je dat langs binnen deftig afgewerkt krijgt.

Hier lokaal was een ook een opmeter bij een ramenfirma die niet zo goed was in zijn job, meer dan 100 bouwen foutief voor ze dat doorhadden en die ontslagen hadden.

5cm langs binnen lijkt me geen probleem. Buitenkant is moeilijker, maar als je dan toch van plan bent later te isoleren en crepi te nemen zou ik ook zeker voor de 50% gaan.

Andere snelle vraag, ik heb een nieuwe wateraansluiting, op de kraan zit een soort verzekeringen, een touw met een loodje, dus ik kan die eigenlijk niet opendraaien. Wie haalt die zekering er af?

Andere snelle vraag, ik heb een nieuwe wateraansluiting, op de kraan zit een soort verzekeringen, een touw met een loodje, dus ik kan die eigenlijk niet opendraaien. Wie haalt die zekering er af?
De watermaatschappij als de installatie gekeurd werd.
Normaal heb je toch een gewoon kraantje ook zitten dat je kan gebruiken? Hier zitten wij op dat kraantje aangesloten. Moet de keuring nog laten doen en dan kan de hoofdkraan open.

De watermaatschappij als de installatie gekeurd werd.
Normaal heb je toch een gewoon kraantje ook zitten dat je kan gebruiken? Hier zitten wij op dat kraantje aangesloten. Moet de keuring nog laten doen en dan kan de hoofdkraan open.
Klopt er is een gewoon kraantje, dus voor een tuinslang ofzo voor die kraan.

Gans ons huis zit aangesloten op dat kraantje. Zo moet het in afwachting van de keuring.
De keuring kan trouwens pas doorgaan als alle binnenkranen geïnstalleerd zijn.
Niet alle, de meeste. Wij hebben zo een tweede badkamer totaal niet ingericht (dus kraan, douche en WC ontbreken).

Vandaag de werf nog eens bezocht. De geothermische warmtepomp staat aan.
Is het normaal dat die meer lawaai maakt dan onze gasketel in onze huurwoning?
En ook normaal dat de buizen volledig bevroren waren? Dus echt een dik pak ijs van +-1cm rond de aanvoerbuizen die van de boringen komen

Terug
Bovenaan