Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Verantwoordelijkheid nemen en anticiperen zijn 2 termen die je bij niet te veel architecten of aannemers moet verwachtenEen mens zou toch denken dat ze hier op anticiperen of ben ik zot?

Is een foto van een andere hoek en een close up.Schone trap!
Overgang naar het smallere gedeelte, was dat niet beter om gewoon het frontje pleisterwerk te laten? Of heeft dat net een raar effect? Kan het me precies niet goed inbeelden wat het schoonste is.
Desalniettemin, hele mooie trap.

Jep ik snap het nu, zeer mooi!Is een foto van een andere hoek en een close up.
Zo creëer je meer het effect dat de trap 1 geheel is en doorloopt in de muur. Als we dat hadden laten stoppen tot tegen de muur, dan lijkt het dat de trap uit 2 stukken bestaat.
Uiteraard is zoiets persoonlijk.
![]()
Ik ben bezig met een nieuwbouw te zetten met kelder.
Ondertussen zijn we al 4 weken bezig met water op pompen. Vandaag telefoon gehad van de architect met de vraag of we de plafond hoogte van de kelder en het eerste verdiep 10cm wouden verlagen.
Dit omdat ze op kleigrond stoten en het water niet van onder de klei krijgen zonder 2de pomp.
Ik dacht dat ik een hardaanval kreeg. 6 maand geleden een sondering laten doen op 3 punten waar 3 keer instaat dat vanaf 7m diep tot 10m diep klei zit. Een mens zou toch denken dat ze hier op anticiperen of ben ik zot?
Dezelfde aannemer heeft ondertussen ook palen geplaatst om op te bouwen dus je zou denken dat hij wel weet dat het niet de beste grond is...
Is het normaal dat visuele controle pas gebeurt na 4 weken water pompen?En hoe diep gaat uw kelder? Toch geen 7m diep vermoed ik? Dus klei op 7m tot 10m diep doet weinig terzake ivm dit probleem me dunkt.
Een sondering geeft een goed beeld maar het blijft een advies, visuele controle ter plaatse is nog steeds nodig. Die 3 punten waarop men sondeert geven geen beeld van de gehele bouwplaats hé, dus als daar tussen die 3 punten ook klei zit maar minder diep, niemand die dat op voorhand had kunnen weten.
Dus nee, hierop anticiperen is moeilijk. Men stoot daar nu op en komt dus met een voorstel/oplossing, exact wat je moet verwachten van een architect of aannemer.
Het kan idd perfect zo zijn dat men pas na een tijd merkt dat men niet al het water weg krijgt in een bepaalde zone.Is het normaal dat visuele controle pas gebeurt na 4 weken water pompen?
Absoluut fan van de stijl van zo'n woning, maar dit is toch wel enorm kleurloos en leeg hèWij hebben heel bewust van onze trap een eyecatcher gemaakt in de vide door een zwevende trap te kiezen.
Voordelen: schaduwspel bij lichtinval, open ruimtelijk gevoel, looks (dat is persoonlijk natuurlijk).
Nadelen: voorzichtigheid is wel geboden, zeker als je kinderen zou hebben. Houd er ook rekening mee dat je minstens 2 deuren nodig hebt tussen je TV en je bed. Ik kan boven heel de gang afsluiten en de slaapkamer heeft uiteraard ook een deur.
Hieronder een foto. Voor meer info zoals de leverancier en prijzen, graag verder in PM.
![]()
Dat is een foto van het einde van de bouw. Maar die muur ziet er nog steeds zo uit als op de foto. Ik ga geen muur volhangen met foto’s en schilderijen waar ik de trap het accent wil laten zijn natuurlijk.Absoluut fan van de stijl van zo'n woning, maar dit is toch wel enorm kleurloos en leeg hè
Ik heb het niet enkel over die muur hoor, doet me trouwens ook denken aan onze bouw/huis in het beginDat is een foto van het einde van de bouw. Maar die muur ziet er nog steeds zo uit als op de foto. Ik ga geen muur volhangen met foto’s en schilderijen waar ik de trap het accent wil laten zijn natuurlijk.
Het huis is voor het overgrote deel wit-zwart zoals op de foto. Hier en daar zijn enkele rode accenten, maar niet waar de trap is.
no offence trouwens, knap huis, absoluut fan vanTgoh, hier gaat het toch vooral om het interieur en de inkleding? Dat heeft weinig met 'moderne nieuwbouw' te maken.moderne nieuwbouwwoningen ontbreken over het algemeen wel vaker iedere vorm van identiteit. Een beetje te vergelijken met de fermettes van de jaren 90.
Wij hadden ook miserie met water in de bouwput. Uiteindelijk zijn ze op mijn aandringen (zelf kwamen de architecten, bouwaannemer en coördinatiepersoon er precies niet op) met een gleuf voor het oppompen.Ik ben bezig met een nieuwbouw te zetten met kelder.
Ondertussen zijn we al 4 weken bezig met water op pompen. Vandaag telefoon gehad van de architect met de vraag of we de plafond hoogte van de kelder en het eerste verdiep 10cm wouden verlagen.
Dit omdat ze op kleigrond stoten en het water niet van onder de klei krijgen zonder 2de pomp.
Ik dacht dat ik een hardaanval kreeg. 6 maand geleden een sondering laten doen op 3 punten waar 3 keer instaat dat vanaf 7m diep tot 10m diep klei zit. Een mens zou toch denken dat ze hier op anticiperen of ben ik zot?
Dezelfde aannemer heeft ondertussen ook palen geplaatst om op te bouwen dus je zou denken dat hij wel weet dat het niet de beste grond is...
Klopt maar bij nieuwbouw zie je toch al te vaak een saaiere eentonige afwerking van vloeren en muren.Tgoh, hier gaat het toch vooral om het interieur en de inkleding? Dat heeft weinig met 'moderne nieuwbouw' te maken.
Klopt maar bij nieuwbouw zie je toch al te vaak een saaiere eentonige afwerking van vloeren en muren.
smaken verschillen natuurlijk.