Enkel spijtig dat het amper iets doen voor ons E-peil. Oorspronkelijk was er 4 ingevuld.
Ons E-peil is maar met 1 puntje gedaald. Voor S-peil had het meer effect, deze is 4 punten gedaald.
Ik had toch verwacht dat het E-peil met 3 punten zou dalen.
Nu dat ze al de verslagen ontvangen heeft, heeft ze de eindafgifte volledig kunnen afmaken. Na ons akkoord wordt dit opgestuurd.
We komen nu wel uit op E-peil 0 en EPC op 0kwh/m².
Woning gegevens uit het EPB rapport.
-Beschermd volume: 1392m3
-Verliesoppervlakte: 809m²
-bruto vloeroppervlakte: 424m²
Ik blijf het toch allemaal een theoretisch gerommel vinden met cijfers. Ik snap ook wel dat het allemaal niet zo evident is om bepaalde punten te kunnen bewijzen.
We hebben een lucht/water warmtepomp met actieve koeling (zo is dit ook aangegeven in het rapport).
Voor koeling rekenen ze 2.083Kwh op jaarbasis. We wonen hier nu een zomer en ons gans verbruik over koel periode is 164Kwh. Door de koeling is het hier nooit warmer geweest dan 22,5°C, zomerperiode zat de temperatuur hier tussen 20,5°c-22,5°C.
Zelfde voor verwarming, Daar zouden wij uitkomen op 4.444kwh, ik verwacht dat wij eerder rond de 2.700kwh gaan uitkomen. Maar dat is nog af te wachten. Met 4.444kwh zou ik dubbel zoveel energie nodig hebben tov mijn vorige nieuwbouw.
Hoe dat het warm water wordt bepaald is me een raadsel, want dat is extreem veel. Precies of de lokale voetbal ploeg komt hier elke dag douche.