De nieuwbouw-topic!

Gewoon Voice over Wifi activeren in je telefoon instellingen. Meeste providers ondersteunen dat.
De telefoon moet het ook ondersteunen, net als de provider. Ik heb een collega die een Sony smartphone wou maar Orange laat geen “bellen via wifi” toe met Sony maar wel met iPhone.

Ik woon zelf in een nieuwbouw waar geen gsm signaal door komt. Gelukkig heb ik een gsm versterker geplaatst. Dat helpt een beetje maar zowel ik als mijn vriendin gebruiken “bellen via wifi”. Beide iPhones maar ik heb Proximus en zij heeft Orange.

Iemand toevallig ervaring met afbraak van woning? Op internet lees ik rond de €5000, maar kan het moeilijk inschatten. Betreft bungalow van 100m2 en aanpalend bijgebouw van nog eens 100m2 (is vooral in snelbouw en cellenbeton). Is die €5000 ietwat representatief?
Zou zelf ook wat willen afbreken natuurlijk, ga ervan uit dat afbraak bedrijf niet zomaar alles mee neemt?

Bijkomende vraag: huidige grond ligt in een put (onder straatniveau). Zou eens bij de architect moeten horen hoe het plan zit, we hebben immers landmeter laten opmeten.
Want weet niet of we de grond zomaar mogen ophogen?

Hier hadden we met oud abonnement bij Orange niets verbinding binnen.
Telenet genomen en 5g op slaapkamer en 4g in rest van het huis, raar maar waar zelfs in de kelder.
Wifi wordt nog aangesloten, was een dikke maand wachten op de gemeente om de kabel onder het straat te mogen trekken.

Gewoon Voice over Wifi activeren in je telefoon instellingen. Meeste providers ondersteunen dat.
Sorry, maar de kwaliteit is doorgaans vrij brak, zeker als je aan het bewegen zijt en je mesh wifi ding switcht net van AP.
Eigenlijk heb ik daar geen goede ervaringen mee, op een resem toestellen.

Deze ochtend voor de eerste keer de vloerverwarming opgezet. Het werkt overal waar er tegels zijn. Het gedeelte van de laminaat (slaapkamer) bleef koud. Wat zou de reden kunnen zijn

Deze ochtend voor de eerste keer de vloerverwarming opgezet. Het werkt overal waar er tegels zijn. Het gedeelte van de laminaat (slaapkamer) bleef koud. Wat zou de reden kunnen zijn
Dat ze uw kringen in de slaapkamers gewoon hebben uitgezet/uitgelaten?

Analoog aan de slechte telefonie-ontvangst in woningen: Hoe zit het met DAB+?
Ben aan het overwegen een mobiele radio te kopen voor in huis/tuin, en vraag me af hoe dat zit in moderne geïsoleerde woningen.

Hangt natuurlijk af van regio tot regio (afhankelijk waar de zendmasten juist staan) maar ik ga er van uit dat het gemiddeld gezien gelijkaardig is aan FM ontvangst. Die frequenties liggen ook min of meer rond hetzelfde spectrum. (+- 100 MHz voor FM, +- 200 MHz voor DAB+)

Onze stucadoor was alleszins geregeld aan het vloeken dat zijn werfradio echt slechte ontvangst had. De vloerder zijn werfradio deed het dan weer wel gewoon perfect. :laugh: Wel geen idee of het DAB of nog FM was.

Nieuwbouw hier, en absoluut geen GSM ontvangst. FM ontvangst ook niet. DAB+ wel...een beetje... Mijn advies voor mensen met een nieuwbouw: koop een bluetooth speaker en stream internet radio.

Radio ontvangst zal altijd beter lukken dan gsm. Maar een kooi van faraday is een kooi van faraday en veel zal er niet doorkomen.
Wij hebben hier een Denon versterker die gewoon internet radio kan streamen. Dat is de zuiverste oplossing. Nu is dat wel een vaste oplossing, maar anders een deftige mobiele speaker die je met wifi kan verbinden.

Zelfs een alexa kan, maar het geluid daaruit is nogal flets natuurlijk. Maar bvb sonos heeft goede modellen, en er zijn vast andere merken.

Analoog aan de slechte telefonie-ontvangst in woningen: Hoe zit het met DAB+?
Ben aan het overwegen een mobiele radio te kopen voor in huis/tuin, en vraag me af hoe dat zit in moderne geïsoleerde woningen.
Hier gaat dat gewoon door, maar er is dan ook geïsoleerd met houtwol ipv afgeplakte pur platen die naadloos aansluiten op alu chassis.

Hier hangt het van de provider af.

Veel van de aannemers hadden ook geen ontvangst en moesten naar buiten gaan om iets te uploaden. Mijn vriendin die bij mobile vikings zat, had ook last. Bellen was bij niemand een probleem.

Ik zit bij Orange en niets van last. Mijn vriendin is dan ook naar Orange gegaan en sindsdien ook geen last meer. Maar als we thuis zijn zitten we uiteraard op ons thuisnetwerk en nooit op mobiel netwerk.

Orange zal hier een goede dekking hebben.

FM heb ik geen idee, want dat gebruiken wij niet. Wist niet dat mensen dat nog gebruikte thuis, nu dat alles op netwerk kan. :unsure:

Iemand toevallig ervaring met afbraak van woning? Op internet lees ik rond de €5000, maar kan het moeilijk inschatten. Betreft bungalow van 100m2 en aanpalend bijgebouw van nog eens 100m2 (is vooral in snelbouw en cellenbeton). Is die €5000 ietwat representatief?
Zou zelf ook wat willen afbreken natuurlijk, ga ervan uit dat afbraak bedrijf niet zomaar alles mee neemt?

Bijkomende vraag: huidige grond ligt in een put (onder straatniveau). Zou eens bij de architect moeten horen hoe het plan zit, we hebben immers landmeter laten opmeten.
Want weet niet of we de grond zomaar mogen ophogen?
Wij hebben 2 jaar geleden Indd ongeveer 5000 euro betaald, afbraak woonhuis en redelijk grote stalling.
Wij hebben enkel zelf gezorgd dat het asbest verwijderd is, anders betaal je daar veel extra voor. De overheid stelt beschermingspakken en zakken ter beschikking om dit zelf als particulier te verwijderen (indien aanwezig natuurlijk). Ik zou de firma die afbreekt gewoon een aantal remorken zeefgrond laten aanvoeren, zal gratis zijn, want anders moeten ze leeg naar u rijden.

De graafmachine kan die grond dan wat effen trekken als alles afgebroken is.

Succes! (Indien nodig kan ik u via pm wel laten weten welke firma dit deed bij ons, maar is wel enkel oost Vlaanderen denk ik).

Vorige week blowerdoortest en ventilatieprestatie verslag opgemaakt.

We zitten met een traditionele bouw. Naar luchtdichtheid geen specialekes gedaan, enkel steeds gezorgd voor een goede afwerking. Geen speciale tapes, luchtdichte verf, potjes voor elektriciteit,...
Je hoort en leest steeds horror verhalen over de garagepoorten en wij hebben een inpandige garage. Poort is 3,75m breed. Dat was mijn grootste zorg

De zwakke punten waren bij ons
-Garagepoort
-Schachten die niet mee bezet waren (achteraf spijt dat ik deze niet eerst had afgewerkt)
-Toevoeren naar buiten. Geprobeerd om dit zo goed mogelijk dicht te plakken.

Waardes waren.
v50: 1,1 [m3/(h.m²)]
n50: 0,6 [vol/h]

Met n50 van 0,6 zitten we net in de waardes om te voldoen aan een passieve woning op gebied van luchtdichtheid.

Content met de waardes voor deze bouw. Met al de horror verhalen van poorten had ik het veel slechter verwacht. Mijn kijk op een inpandige garage is ook wel aangepast. Er wordt toch veel drama gemaakt voor niks.

Enkel spijtig dat het amper iets doen voor ons E-peil. Oorspronkelijk was er 4 ingevuld.
Ons E-peil is maar met 1 puntje gedaald. Voor S-peil had het meer effect, deze is 4 punten gedaald.
Ik had toch verwacht dat het E-peil met 3 punten zou dalen.

Laatst bewerkt:
-Schachten die niet mee bezet waren (achteraf spijt dat ik deze niet eerst had afgewerkt)
Hier ook een technische schacht tot boven, inderdaad ook niet bezet. Maar dat gaat toch nooit niet zijn? In principe zitten de technieken er al in wanneer er bezet wordt, dus...

Was deze bij jullie dan bv al afgekast? Dit gaan we zowiezo nog wel doen voor de blowerdoor test

Enkel spijtig dat het amper iets doen voor ons E-peil. Oorspronkelijk was er 4 ingevuld.
Ons E-peil is maar met 1 puntje gedaald. Voor S-peil had het meer effect, deze is 4 punten gedaald.
Ik had toch verwacht dat het E-peil met 3 punten zou dalen.
Da's wel echt gek, hier deed dat van 4 naar 3 en 3 naar 2 telkens 1 puntje, en van 2 naar 1 nog twee punten, op een E-peil van een dikke twintig.

Misschien zit je al wat lager om mee te beginnen?

Terug
Bovenaan