Deze week toch op 2 vervelende zaken gestoten.
1. Contact voor de voordeur werkte niet meer (ik had voor dat ze kwamen bezetten alles nog uitgemeten van contacten en dat was in orde).
Ik dacht dat de uitlijning niet meer goed was, want ze hadden de voordeur eens bijgesteld bij het plaatsen van de gevelbekleding.
Na test met magneet bleek dat het contact nog steeds niet binnen kwam. Heb ik contact eens uit het profiel gehaald om te bekijken en wat blijkt, iemand heeft die draad doorgeknipt.

Ik vind het een vrij mooi snede van de kabel. Losgerukt is het zeker niet.
Ik vermoed dat het de mannen zijn van de crepi. Bij de voordeur is er een oversteek en bij ons zijn de plafonds van de oversteken gedaan met crepi, deze crepi sluit aan aan het profiel van de voordeur.
Pff van zo'n zaken word ik dus echt ambetant. Als je dat dan nog per ongeluk doet, zou niet snappen hoe maar soit, komt dat dan melden dan kon ik het nog rechtzetten. Ik ben vaak op de bouw en zeg steeds dat ze mij mogen lastig vallen als er iets niet duidelijk is of een probleem. Ze mogen ook elk moment bellen.
2. Gisteren keuring van het water/riool. Onze binneninstallatie is afgekeurd. De afvoer van de waterontharder is niet conform de wetgeving.
Ze zijn er zelfs nog voor terug gekomen een paar weken terug. De afvoer lekte een beetje en had toen mijn twijfel gemeld over hoe ze dit hadden gemaakt. Maar was geen probleem voor hun.
Blijkbaar dus wel. Loodgieter kan dan nog eens terugkomen om dit recht te zetten en de prijs voor herkeuring is dan ook ineens voor hem. Opzich is het nog makkelijk op te lossen. Maar hij heeft nog steken laten vallen waarvan ik denk komaan man.
Dan denk ik toch dat onze loodgieter niets aan ons heeft verdient als ik heel het traject bekijk.
Nochtans een hoog aangeschreven firma hier in de streek. Uiteindelijk zijn ze wel steeds snel hun fouten komen rechtzetten, zonder gezeur en met excuses. Maar ik vind het dan toch straf dat het zaken zijn dat ik moet zien, terwijl hun net de professionals zijn. Moest ik de bouw niet opvolgen dan zou er achteraf veel open gekapt moeten worden.
Zelfde met de keuken daar hebben ze volgens mij ook serieus verlies geleden. (hun eigen schuld uiteraard).
Omdat het eiland te lang is kon er niet gewerkt worden met een werkblad uit 1 stuk. Wij hebben gekozen voor keramisch werkblad met marmer look. Dus wij zitten met een naad, maar dit ging mooi weggewerkt worden. Daar ga je niks van zien en voelen meneer.
Toen ze de bladen uit de vrachtwagen aan het laden waren, zag ik al dat het niet klopte. Had toen ook al gezegd tegen de plaatsers dat ze het blad niet moeten plaatsen, want dat ging er toch terug af moeten. Ze hebben het wel geplaatst, omdat hun baas zei om het toch te doen (na telefonisch contact).
Dus zaten we met dit:
Paar weken later hebben ze het terug mogen komen om het blad eraf te halen, bijgevolg de spoelbak kapot en dus ook een nieuwe spoelbak. Om dat blad deftig met bookmatch te plaatsen.
Wat dus wilt zeggen dat je dit blad dat duizenden euro's kost de vuilbak mag gooien en een nieuwe mag maken in bookmatch.
Toen hebben ze ook de achterwand komen opmeten (is ook uit hetzelfde keramisch blad gemaakt) en ik zag dat de opmeter daar weer verkeerd bezig was (nochtans een andere). Dan moet ik tegen die mens gaan zeggen hoe hij de achterwand moet opmeten. Terwijl dat het zijn job is.
Geeft vertrouwen in aannemers wel een ferme deuk bij ons.
Langs de andere kant hebben we altijd wel een deftig dialoog gehad met de aannemers en zijn de puntjes wel opgelost geraakt.