Dat is wel heel lang vind ik; Dus als je dan nog van bod tot finale plannen er bij telt ben je bijna 5/6 jaar bezig? Kan toch niet?
De dag voor onze zoon geboren is hebben we alles ingediend online en de zoon is afgelopen maart 4 jaar geworden.
De buren hebben tot 2 keer protest aangetekend, telkens op de laatste dag.
Voor de provincie uiteindelijk gewonnen en beginnen bouwen = 1e vertraging
Wegens vertraging op de goedkeuring is aannemer niet kunnen starten op afgesproken tijd en heeft hij een andere werf 'moeten' starten = 2e vertraging
Dan problemen met zeer veel water bij het uitgraven van de kelder, het grondwater kwam sneller in de put dan de pompen het weg kregen = 3e vertraging
Ruwbouwaannemer die de werken niet op afgesproken tijd klaar kreeg = 4e vertraging
Ramen die vertraging hadden door corona/oorlog = 5e vertraging
Aannemer van electriciteit en sanitair die precies 7 werken tegelijkertijd aanneemt en dus vertraging had, waardoor de rest ook telkens opschuift = 6e vertraging
Ik denk dat we er zo bijna zijn, ik hoop dat ze nu hun afspraken wel nakomen, inbouw meubels, afwerking sanitair en ekecrriciteit + keuringen + aansluitingen en schilderen zodat we er in september in kunnen want eind september moeten we uit ons huis.
Hopelijk staat het huis ons dan nog aan en gaan we er graag wonen, in de afgelopen tijd teveel kunnen nadenken over dingen die we beter anders gedaan hadden en na al de zever die we al gehad hebben is de interesse in de nieuwbouw en het uitkijken naar de verhuis ver onder nul.
Edit: grond hadden we al 2 jaar, maar we hadden zeer op ons gemak een architect gekozen en de plannen opgemaakt, hier zat geen haast achter van onze kant uit.