De nieuwbouw-topic!

Een goed gedimensioneerde regenput is minstens 1x per jaar leeg. Want altijd dat "oud" water dat erin blijft staan is niet zo gezond blijkbaar. Ik mik toch ook om in augustus een lege put te hebben, sproei het gazon tot hij leeg is.
Je krijgt die nooit leeg he (tenzij met dompelpomp).

Zolang er voldoende overloop is doorheen het jaar is het goed dacht ik

Heb je ze al geleverd gekregen? Maakt het een verschil? Wij zijn op zoek naar iets gelijkaardig. Bedankt!
Ik zou denken dat dat niet goed werkt, omdat ik verwacht dat die zuignappen gaan loslaten tgv de zon die erop brandt.

Daarnaast lijkt de montagewijze ervan mij redelijk irritant. Dan leken versies met een magnetische hechting een beter idee. Allez als je aluminium profielen hebt of zo.

Ik zou denken dat dat niet goed werkt, omdat ik verwacht dat die zuignappen gaan loslaten tgv de zon die erop brandt.

Daarnaast lijkt de montagewijze ervan mij redelijk irritant. Dan leken versies met een magnetische hechting een beter idee. Allez als je aluminium profielen hebt of zo.

Sinds wanneer is alu magnetisch?

Ik vermoed dat daar wel rekening mee gehouden is. Anders zouden ze toch wel veel klachten krijgen?
Van een kennis heb ik toch gehoord dat ze daarmee content waren vorig zomer.
Heb ze gisteren gekregen dus ze hangen nog niet op. Ik zal later in de week iets laten weten!
Top! Ben benieuwd naar jouw ervaring.

Ik vermoed dat daar wel rekening mee gehouden is. Anders zouden ze toch wel veel klachten krijgen?
Van een kennis heb ik toch gehoord dat ze daarmee content waren vorig zomer.

Top! Ben benieuwd naar jouw ervaring.
Lijkt me inderdaad straf dat een product gemaakt voor in de vlakke zon te hangen zou lossen van de zon 😅. Het is ook niet een gewone zuignap maar een 2-delig systeem.

Alleszins supermakkelijk te monteren. Op 5 minuten hangt het op.
Laatste 2 dagen 26 graden op de zolderkamers dus benieuwd wat het morgen zal zijn.

79A01DB5-58F3-4FB9-AA1B-21A8B132B385.jpeg

20FE18DC-A918-4E03-A0C3-1FFBF1CAA113.jpeg

Lijkt me inderdaad straf dat een product gemaakt voor in de vlakke zon te hangen zou lossen van de zon 😅. Het is ook niet een gewone zuignap maar een 2-delig systeem.

Laatste 2 dagen 26 graden op de zolderkamers dus benieuwd wat het morgen zal zijn.

Bekijk bijlage 20081
Bekijk bijlage 20082
FWIW hebben we net een testexemplaartje besteld. Hier zijn een paar ramen waar we geen ingebouwde screens hebben voor verscheidene redenen.

Er zijn ook andere aanbieders van dit systeem, maar die vallen wat duurder uit. Zo is er bvb intershades.nl, die hebben ook andere montagesystemen maar dan moet je precies iets in het profiel zelf schroeven, daarna kan je de screen op een paar verschillende manieren vastmaken. Maar deze zijn niet in het zwart verkrijgbaar en zijn dus wel wat duurder (zelfs voor de zuignappen versie).

Bekijk bijlage 20081
Bekijk bijlage 20082
Ziet er proper uit voor een zuignappen systeem. Is dat de maximale sunblock of optimaal zicht?

Bekijk bijlage 20081
Bekijk bijlage 20082
Ziet er al zeer goed uit. Echt benieuwd naar het temperatuurverschil op de kamers!

Je krijgt die nooit leeg he (tenzij met dompelpomp).

Zolang er voldoende overloop is doorheen het jaar is het goed dacht ik

Voldoende overloop is denk ik ook goed genoeg voor de waterkwaliteit. Maar om de zoveel jaar laat ik mijn regenwaterputten toch eens leegzuigen en reinigen (liefst net na de zomer natuurlijk)

Het is niet omdat de screen gemaakt wordt om in de vlakke zon te hangen, die zuignap daar ook voor gemaakt is. Je zou niet voor de eerste keer van een kale reis terugkomen ;).

Daarnaast had ik moeten zeggen dat ik rekening hield met het feit dat je voor sommige locaties vaste ramen hebt of kan hebben. Waardoor je die niet gewoon even naar binnen kan draaien om die er dan tegen te plakken. En dat je die er dus langs buiten moet gaan opzetten.

Maar als dat niet lost, lijkt dat mogelijks nog wel mee te vallen.
Ik ben curieus hoe goed/slecht het effectief presteert.

Bekijk bijlage 20081
Bekijk bijlage 20082
En werken deze goed? Lijkt me een interessant systeem om hier in huis te gebruiken voor enkel ramen.

Ziet er proper uit voor een zuignappen systeem. Is dat de maximale sunblock of optimaal zicht?
Ziet er al zeer goed uit. Echt benieuwd naar het temperatuurverschil op de kamers!
En werken deze goed? Lijkt me een interessant systeem om hier in huis te gebruiken voor enkel ramen.
Ben hier ook wel in geinteresseerd, om op een raam van een buitendeur te hangen.

Hopelijk heb ik iedereen 😝

Gisteren was het wat bewolkt dus gaf het misschien wat vertekend beeld maar vandaag is het toch al zonnig heel de dag. De zon staat sinds 13u vlak op die ramen.
Normaal zit het nu rond 26 graden, waar het nu 23 graden is. (Sensor van de airco)

Tegen de avond warmen de kamers wel nog wat meer op omdat op de eerste verdiep, aan de trap naar de zolder, een raam is zonder gordijn of screen en de zon staat daar op vanaf 18u ongeveer. Daar warmt het dus op en stijgt dat volgens mij weer naar de zolder.

Je voelt een enorm verschil als je gewoon in de kamers komt, er komt geen warmte meer van die raam.

Ga er hier nog 3 bestellen. 1 voor die raam onderaan de trap naar de zolder, 1 voor mijn bureau (met men domme kop daar geen airco laten zetten) en 1 voor de badkamer (in de zomer laat ik die gordijn 100% van de tijd toe maar warmt nog altijd enorm op. Zo hoop ik dan dat met het hele huis wat koeler te houden de zolder nog wat koeler te krijgen.

Hopelijk heb ik iedereen 😝

Gisteren was het wat bewolkt dus gaf het misschien wat vertekend beeld maar vandaag is het toch al zonnig heel de dag. De zon staat sinds 13u vlak op die ramen.
Normaal zit het nu rond 26 graden, waar het nu 23 graden is. (Sensor van de airco)

Tegen de avond warmen de kamers wel nog wat meer op omdat op de eerste verdiep, aan de trap naar de zolder, een raam is zonder gordijn of screen en de zon staat daar op vanaf 18u ongeveer. Daar warmt het dus op en stijgt dat volgens mij weer naar de zolder.

Je voelt een enorm verschil als je gewoon in de kamers komt, er komt geen warmte meer van die raam.

Ga er hier nog 3 bestellen. 1 voor die raam onderaan de trap naar de zolder, 1 voor mijn bureau (met men domme kop daar geen airco laten zetten) en 1 voor de badkamer (in de zomer laat ik die gordijn 100% van de tijd toe maar warmt nog altijd enorm op. Zo hoop ik dan dat met het hele huis wat koeler te houden de zolder nog wat koeler te krijgen.
Klinkt goed, ben ook benieuwd of het goed blijft hangen de hele zomer met die zuignappen.

Hier is het nog een aangename 22 graden binnen! Boven al iets warmer, maar nog geen airco's opgezet.

Gisteren en vandaag eens aan het testen.

Leefruimte:
Gisteren ochtend was het bij ons 20,4°C, tegen 18:00 was het 21°C.
Dan eens de koeling voor de eerste keer aangezet, actieve vloerkoeling om eens te testen. Ingesteld op 20°C. Gekoeld tot 02:00 dan stopte het omdat het gekoeld was tot 20°C

Ik heb 4 temperatuurmetingen in de ruimte, dus ben zeker. 😃 Zit Max 0,2 graden verschil op.

Nu is het momenteel 20,4°C graden in de leefruimte. In onze slaapkamer is de temperatuur met 0,5°C gedaald, sinds wij zijn opgestaan. Omdat de koele vloer de warmte onttrekt vermoed ik.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan