Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja idd dat geluid, ik heb dat opgelost door dat pompje dus effectief aan een koordje op te hangen. Dat bengelt nu dus op de zolder maar is dus wel geruisloos geworden daardoorDie maken een licht hoorbaar, doch irritant geluid en als ze kapot gaan zit je mogelijk met een vochtprobleem in de muur.

Om hier even op terug te komen, prijs gekregen voor rolluiken en screens.Binnen een goeie 2 weken moeten we naar de ramenmaker en daar gaan we ook de keuze moeten maken of we al dan niet screens/rolluiken plaatsen aan de zuidkant.
Woonkamer/keuken: 2 ramen van 1m x 2,25m, 4,5m² in totaal
Master bedroom: 2 ramen van 1m x 1,45m, 2,9m² in totaal
Badkamer: 1 raam van 1m x 1,45m, 1,45m² in totaal
Heeft iemand een idee wat de impact zou zijn op temperatuur en kosten? Gevoelsmatig zou ik denken dat het niet noodzakelijk is om de investering te doen op het vlak van warmte, bij mijn ouders was er een veelvoud aan glas op de zuidkant en het kon wel warm worden in de zomer, maar niet overdreven. Anderzijds was dat huis ook wel wat ouder, er was dus wat meer tocht.
Rolluiken kunnen dan weer wel handig zijn om ook te zorgen voor privacy, aangezien de zuidkant de straatkant is, dan moeten we niet noodzakelijk investeren in gordijnen.
Gohja, voordeel van screens is dan wel weer dat je wel nog gewoon licht binnen hebt en met rolluiken het stikdonker is. Wat dan wel weer een voordeel is voor de slaapkamers, want daar heb je verder niets van verduistering nodig.Om hier even op terug te komen, prijs gekregen voor rolluiken en screens.
Rolluiken €3400 en screens €7800. De keuze is zo wel snel gemaakt.
2 grote schuiframen aan de noordkant zullen wel voor voldoende licht zorgen op het moment dat het noodzakelijk is om de rolluiken te sluiten.Gohja, voordeel van screens is dan wel weer dat je wel nog gewoon licht binnen hebt en met rolluiken het stikdonker is. Wat dan wel weer een voordeel is voor de slaapkamers, want daar heb je verder niets van verduistering nodig.
Gohja, voordeel van screens is dan wel weer dat je wel nog gewoon licht binnen hebt en met rolluiken het stikdonker is. Wat dan wel weer een voordeel is voor de slaapkamers, want daar heb je verder niets van verduistering nodig.
Ja beetje lichtinval, maar nog altijd niet om naar buiten te kijken.Maar allez. Een rolluik kan je gewoon gespleten laten openstaan zodat er lichtinval is.

Er zijn blijkbaar een aantal pompen die een gekeurd automatisch omschakelsysteem hebben, maar die zijn duur. Hier is gewoon iets extra voorzien om te kunnen switchen moest het nodig zijn...Nieuwbouw sinds oktober, en de regenwaterput is al leeg. Gevolg: geen water voor te sproeien, maar ook niet voor de wc's. Zijn de put nu maar terug aan het opvullen met drinkwater. Wat zijn hier permanentere oplossingen voor? Ik had begrepen dat je geen omschakelsysteem meer mag gebruiken?
Bedankt! Wat voor iets “extra”?Ja beetje lichtinval, maar nog altijd niet om naar buiten te kijken.
Bij mijn ouders thuis ook altijd rolluiken gehad, dus ik ben er wel bekend mee
Er zijn blijkbaar een aantal pompen die een gekeurd automatisch omschakelsysteem hebben, maar die zijn duur. Hier is gewoon iets extra voorzien om te kunnen switchen moest het nodig zijn...
Dag mag wel, maar het systeem moet een fysische scheiding hebben tussen het regen- en drinkwatersysteem. Intern heeft dat een reservoir waar drinkwater in kan lopen, en een overloop die lager zit, zodat je nooit terugstroming kan hebben in het drinkwatersysteem.Nieuwbouw sinds oktober, en de regenwaterput is al leeg. Gevolg: geen water voor te sproeien, maar ook niet voor de wc's. Zijn de put nu maar terug aan het opvullen met drinkwater. Wat zijn hier permanentere oplossingen voor? Ik had begrepen dat je geen omschakelsysteem meer mag gebruiken?
Bovenaan zien je nog net de filters van de regenwaterpomp. Indien die leeg is koppelen we dat tussenstuk aan op het kraantje rechts waardoor er wel 'gewoon' water naar WC etc. kan. Onze sanitair man had het zelf zo voorgesteld.Bedankt! Wat voor iets “extra”?
Thanks! Ik zal gewoon eens mijn sanitairman bellen en kijken wat de opties zijn. Het manueel bijvullen is toch niets iets wat ik te vaak wil doenBovenaan zien je nog net de filters van de regenwaterpomp. Indien die leeg is koppelen we dat tussenstuk aan op het kraantje rechts waardoor er wel 'gewoon' water naar WC etc. kan. Onze sanitair man had het zelf zo voorgesteld.

Nieuwbouw sinds oktober, en de regenwaterput is al leeg. Gevolg: geen water voor te sproeien, maar ook niet voor de wc's. Zijn de put nu maar terug aan het opvullen met drinkwater. Wat zijn hier permanentere oplossingen voor? Ik had begrepen dat je geen omschakelsysteem meer mag gebruiken?
Nieuwbouw sinds oktober, en de regenwaterput is al leeg. Gevolg: geen water voor te sproeien, maar ook niet voor de wc's. Zijn de put nu maar terug aan het opvullen met drinkwater. Wat zijn hier permanentere oplossingen voor? Ik had begrepen dat je geen omschakelsysteem meer mag gebruiken?
10.000. Wij hebben inderdaad erg veel gesproeid omdat er nieuw gras is gezaaid op erg zanderige grond. En ik werk thuis dus dat zijn veel toiletbezoekenHoeveel liter is je put? Dit is toch al snel dan, want tot 3 weken geleden regende het elke dag.
. Dat zal het wel verklaren. En die ene keer dat ik vergeten was de kraan af te sluiten voor de dag lol.