De nieuwbouw-topic!

Kalm mensen, kalm.

@Dexels mag een mening hebben, zo is het in 't berichtje ook duidelijk omschreven.
Ik vind blinde gevels ook niet mooi. Vraag me dan altijd af of ze een raam geschrapt hebben om isolatienormen te halen (terwijl dat meestal natuurlijk niet zo is). Ik ben fan van natuurlijk licht overal, sue me.

Ik verbaas me er telkens weer over wat voor bitsige opmerkingen er plots (en vooral snel) opduiken als het over huizenstijl gaat. En dan bedoel ik niet die van Dexels, want da's gewoon zoals zelf verkondigd "smaken verschillen" en ik snap niet dat je dat als arrogant intepreteert...
 
Laatst bewerkt:
Kan je niet gewoon steenpuin leggen op de plekken waar je later paadjes wil?
Onze grondwerker gaat steenpuin komen leggen op de paadjes/oprit. Is ideaal als latere ondergrond en dan hoef je u niet af te haasten.
Gaan zondag naar Batibouw om wat inspiratie qua tuinaanleg/tuinhuis/oprit/gordijnen op te doen.
Wij hebben steenpuin laten leggen waar verhardingen komen, maar is toch niet ideaal. Komt veel stof, zand en steentjes van in huis. Maar wel veel properder dan gewoon zand als paadje natuurlijk.
 
aangepast.

Ik ben zelf geen voorstander van dit soort blinde gevels en vind het vreemd dat zoiets vergund kan worden.
verder is de woning prima hoor. (smaken verschillen nu eenmaal)
Waarom zou dat niet mogen vergund worden voor u dan? Moet je per se kunnen binnenkijken bij mensen?
 
aangepast.

Ik ben zelf geen voorstander van dit soort blinde gevels en vind het vreemd dat zoiets vergund kan worden.
verder is de woning prima hoor. (smaken verschillen nu eenmaal)
Waarom zou zoiets niet vergund mogen worden?

Edit: zie yode
 
Kalm mensen, kalm.

@Dexels max een mening hebben, zo is het in 't berichtje ook duidelijk omschreven.
Ik vind blinde gevels ook niet mooi. Vraag me dan altijd af of ze een raam geschrapt hebben om isolatienormen te halen (terwijl dat meestal natuurlijk niet zo is). Ik ben fan van natuurlijk licht overal, sue me.

Ik verbaas me er telkens weer over wat voor bitsige opmerkingen er plots (en vooral snel) opduiken als het over huizenstijl gaat. En dan bedoel ik niet die van Dexels, want da's gewoon zoals zelf verkondigd "smaken verschillen" en ik snap niet dat je dat als arrogant intepreteert...
Er is een verschil tussen smaak en 'het zou niet vergund mogen worden'.
 
Omdat een straat met blinde muren gewoon niet aangenaam is, doods. Geen mogelijkheid op sociale controle en gewoon lelijk (imho).
 
Er mag dus enkel zaken vergund worden dat jij mooi vind?
Zolang dat het voldoet aan de voorschriften , doet een mens wat die wilt in mijn ogen.
Zegt hij toch niet? Met mijn ervaringen met stedenbouwkundige diensten lijkt het me ook niet zo super vanzelfsprekend dat je zoiets in de straat mag neerpoten. De dienst stedenbouw is uiteindelijk verantwoordelijk om een oordeel te vellen over of de woning in het geheel van de straat/wijk past, waarbij niet altijd 100% in regels gegoten criteria worden toegepast. Ons plan moest ook aangepast worden omdat de dakkapel 'te dominant' ging zijn in het straatbeeld.

Ik snap evengoed dat een stedenbouwkundige dienst een woning als deze zou afkeuren. Komt wel 'stoer' over als individuele woning die er wat uitschiet, maar als iedereen zo de straat zou volbouwen komt de buurt wel heel kil en ongezellig over. En je kunt natuurlijk niet tegen de ene zeggen dat het wel mag en tegen de volgende niet. Iedereen moet een gelijkwaardige behandeling krijgen.

Dexels zou alleszins geen fan zijn van Tadao Ando.
 
Laatst bewerkt:
Bij ons schieten de werken ook goed op. Buitenschrijnwerk/pleisterwerken en alle sanitaire werken zijn rond. Volgende week wordt de pur gespoten om 2 april met de vloerverwarming te starten.



Tuin is ook al genivelleerd. Hebben van’t weekend de nodige inkopen gedaan. Zodra het weer betert gaan we inzaaien.
Welke gevelsteen hebben jullie gekozen? We zijn zelf op zoek naar een grijze maar nog niet echt ons goesting gevonden. Voorlopig hebben we agora agaatgrijs op de offerte staan maar prijzig is die wel.
 
Ik zie nu pas dat er al aanzienlijk meer reacties waren.
Laat ik mezelf nog eens verduidelijken.

Ik ben zelf geen voorstander van dit soort blinde gevels en vind het vreemd dat zoiets vergund kan worden.
verder is de woning prima hoor. (smaken verschillen nu eenmaal)

Voor de mensen die op hun achterste poten staan, dat is een mening, geen feit. Zover als ik weet mag ik nog altijd een eigen mening hebben. En ik snap dat een blinde muur privacy technisch misschien fijn is, maar er zijn legio manieren om een gevel te 'breken' zodat je geen 'wall of bricks' hebt.
Er is een reden dat veel steden op veel plaatsen muren met grafitti laten opvrolijken.
Er is een reden dat je je op straat veiliger voelt in 'gewone' straat dan in een straat zonder ramen.

/edit
nog wat duidelijker moeten maken want blijkbaar hadden mensen het niet door dat ik het over blinde gevels had.
 
Laatst bewerkt:
Kalm mensen, kalm.

@Dexels max een mening hebben, zo is het in 't berichtje ook duidelijk omschreven.
Ik vind blinde gevels ook niet mooi. Vraag me dan altijd af of ze een raam geschrapt hebben om isolatienormen te halen (terwijl dat meestal natuurlijk niet zo is). Ik ben fan van natuurlijk licht overal, sue me.

Ik verbaas me er telkens weer over wat voor bitsige opmerkingen er plots (en vooral snel) opduiken als het over huizenstijl gaat. En dan bedoel ik niet die van Dexels, want da's gewoon zoals zelf verkondigd "smaken verschillen" en ik snap niet dat je dat als arrogant intepreteert..
"U huis trekt op niks, maar verder goed huis hoor. Smaken verschillen nu eenmaal."
Aan zijn eerste vraag was al duidelijk dat hij het niet mooi vond. Er is geen enkele reden om dan op het antwoord dat hij gekregen heeft op zijn vraag NOG EENS te verkondigen dat hij vindt dat het op niks trekt. Dat is gewoon om commentaar te geven op de andere zijn smaak. "ook al verschillen smaken nu eenmaal"
 
"U huis trekt op niks, maar verder goed huis hoor. Smaken verschillen nu eenmaal."
Aan zijn eerste vraag was al duidelijk dat hij het niet mooi vond. Er is geen enkele reden om dan op het antwoord dat hij gekregen heeft op zijn vraag NOG EENS te verkondigen dat hij vindt dat het op niks trekt. Dat is gewoon om commentaar te geven op de andere zijn smaak. "ook al verschillen smaken nu eenmaal"
volgens mij had ik het alleen over de blinde voorgevel dat niet mijn ding was.
 
Ik zie nu pas dat er al aanzienlijk meer reacties waren.
Laat ik mezelf nog eens verduidelijken.

Ik ben zelf geen voorstander van dit soort blinde gevels en vind het vreemd dat zoiets vergund kan worden.
verder is de woning prima hoor. (smaken verschillen nu eenmaal)

Voor de mensen die op hun achterste poten staan, dat is een mening, geen feit. Zover als ik weet mag ik nog altijd een eigen mening hebben. En ik snap dat een blinde muur privacy technisch misschien fijn is, maar er zijn legio manieren om een gevel te 'breken' zodat je geen 'wall of bricks' hebt.
Er is een reden dat veel steden op veel plaatsen muren met grafitti laten opvrolijken.
Er is een reden dat je je op straat veiliger voelt in 'gewone' straat dan in een straat zonder ramen.

/edit
nog wat duidelijker moeten maken want blijkbaar hadden mensen het niet door dat ik het over blinde gevels had.
Maar het voorbeeld waarop je reageerde is toch onderbroken door de aluminium platen?
 
Welke gevelsteen hebben jullie gekozen? We zijn zelf op zoek naar een grijze maar nog niet echt ons goesting gevonden. Voorlopig hebben we agora agaatgrijs op de offerte staan maar prijzig is die wel.
Is een witte steen, de kleur moet nog tot zijn recht komen met de voegwerken maar je hebt die wel in het grijs:

De Imperium Flavius is dacht ik de grijze versie. Op de website kan je adressen terugvinden van recente realisaties met de betreffende steen. Wij zijn intertijd ook paar woningen gaan bekijken tijdens het keuzeproces.
 
Ik zie nu pas dat er al aanzienlijk meer reacties waren.
Laat ik mezelf nog eens verduidelijken.

Ik ben zelf geen voorstander van dit soort blinde gevels en vind het vreemd dat zoiets vergund kan worden.
verder is de woning prima hoor. (smaken verschillen nu eenmaal)

Voor de mensen die op hun achterste poten staan, dat is een mening, geen feit. Zover als ik weet mag ik nog altijd een eigen mening hebben. En ik snap dat een blinde muur privacy technisch misschien fijn is, maar er zijn legio manieren om een gevel te 'breken' zodat je geen 'wall of bricks' hebt.
Er is een reden dat veel steden op veel plaatsen muren met grafitti laten opvrolijken.
Er is een reden dat je je op straat veiliger voelt in 'gewone' straat dan in een straat zonder ramen.

/edit
nog wat duidelijker moeten maken want blijkbaar hadden mensen het niet door dat ik het over blinde gevels had.
Dat is ieder zijn smaak, wij gruwelen eveneens van Spaanse Haciënda’s en sprookjesachtige torentjes..
Wij willen ook zo weinig mogelijk inkijk langs de straatkant, op de overloop in onze huidige woonst zijn vandaag de gordijnen bijvoorbeeld altijd dicht voor het geval je van de badkamer naar de kleerkast in de slaapkamer trippelt. Iedereen kan vanop straat recht in onze keuken binnenkijken. Wij willen dat niet meer. Tussen ons perceel en onze gebuur komen sowieso schuttingen of een haag om geen inkijk te hebben.

Ik vraag mij eveneens af hoeveel mensen vandaag nog actief ingrijpen als er op straat iets gebeurt. 2 weken terug stond de ambulance bij mijn buren, iets later de begravenisondernemer om het lichaam op te halen. Heb ook pas een dikke week later via via gehoord wat daar gebeurd is en dat is dan nog in een woonwijk..
 
Is een witte steen, de kleur moet nog tot zijn recht komen met de voegwerken maar je hebt die wel in het grijs:

De Imperium Flavius is dacht ik de grijze versie. Op de website kan je adressen terugvinden van recente realisaties met de betreffende steen. Wij zijn intertijd ook paar woningen gaan bekijken tijdens het keuzeproces.
Ah die stond op onze shortlist maar de albius vonden we niet in de buurt om eens live te bekijken, de flavius zie je idd wel heel vaak. Mooie steen en mooi huis!
 
Bij ons schieten de werken ook goed op. Buitenschrijnwerk/pleisterwerken en alle sanitaire werken zijn rond. Volgende week wordt de pur gespoten om 2 april met de vloerverwarming te starten.



Tuin is ook al genivelleerd. Hebben van’t weekend de nodige inkopen gedaan. Zodra het weer betert gaan we inzaaien.
Mooie woning! Genoeg glas op de achtergevel en zijgevels zo te zien.

Wij zijn ook niet echt fan van inkijk. Wij hebben wel ramen in onze voorgevel, maar brede smalle ramen die op hoogte beginnen. We trekken daarmee veel licht binnen, maar er is geen inkijk.
 
Welke gevelsteen hebben jullie gekozen? We zijn zelf op zoek naar een grijze maar nog niet echt ons goesting gevonden. Voorlopig hebben we agora agaatgrijs op de offerte staan maar prijzig is die wel.
Een deftige grijze steen die in de massa is gekleurd, is helaas altijd aan de prijzige kant.
De flavius die wordt gegeven als alternatief is een geschilderde steen, en is goedkoper maar zeer gevoelig voor afbrekende stukjes steen (met als gevolg zichtbaar gele/bruine plekjes).
Anders moet je eens kijken bij MBI?
Die waren qua prijs redelijk.
Ikzelf heb geostylistix dover white langformaat als gevelsteen gebruikt en zeer tevreden van.
 
Is een witte steen, de kleur moet nog tot zijn recht komen met de voegwerken maar je hebt die wel in het grijs:

De Imperium Flavius is dacht ik de grijze versie. Op de website kan je adressen terugvinden van recente realisaties met de betreffende steen. Wij zijn intertijd ook paar woningen gaan bekijken tijdens het keuzeproces.
Bij de albius zie je helaas wel geregeld gevels die groen uitslagen in de winter(in de zomer.trek dit weg).
Ik hoop voor u dat je er geen last van ga hebben.
 
Terug
Bovenaan