Mulan
Well-known member
Ik heb bij 2 architecten een afspraak gemaakt, foto's getoond van wat ik wou aan de buitenkant, plannetje en sfeerfoto van de leefruimte van wat ik binnen het huis wou en de vraag of dat realistisch was met mijn budget. De ene vertrok vanuit het plannetje en zei van wel (niets gezegd over afwerking aan de buitenkant wel), de andere haalde gelijk het plan en lastenboek boven van een gelijkaardige woning die hij dat jaar had gezet en maakte me duidelijk dat ik enkele tientallen duizenden euro's tekort kwam.Kan je ‘vrijblijvend’ een architect contacteren om een zicht te krijgen op de prijzen van een open nieuwbouw?
Ene keer zie je reclame van een SOD woning van 600.000 (die niet eens zo groot is) en andere keer hoor je via iemand dat zijn bouw 400.000 kost.
I know, veel hangt af van grootte en afwerkingsgraad etc. Maar zou eens wat voorbeelden willen zien van een gewoon deftige nieuwbouwwoning die geen giga villa is die vol domotica hangt.
Op de duur zie je echt door de bomen het bos niet meer…

Dus ja, je kan perfect een vrijblijvende afspraak plannen bij een architect om een idee te krijgen. Ik heb gewoon op fbpagina's van de gemeente waar ik een grond op het oog had gevraagd welke lokale architect aan te raden was.
. Onze architect werd dus mee betrokken in de discussie rond de extra leidingen. Zij heeft daarop eerst terecht de opmerking gemaakt dat ze niet verder konden zolang ze het dak niet hadden gelegd (leidingen moest dringend deze week opgestart worden want volgende week zouden ze plakken). Blijkbaar was iedereen dat uit het oog verloren, zaterdag zijn ze met man en macht ons dak komen leggen. Op 1 dag is dat geplaatst. Het was een groot team maar je kan u afvragen in welke staat zijn die werken uitgevoerd??
.
. Wij hebben geen enkele wijziging aan dat plan aangebracht. Dat is proberen zonder beter weten in…
. Als alles door elkaar moet kruisen heb je misschien niet genoeg plaats in uw kabelgoot om het deksel er nog op te krijgen
Probleem van onvoldoende breedte om alles binnen te brengen ook direct opgelost.