yode92
Well-known member
Hier de factuur van onze schilderwerken, 17 EUR/m2:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Materiaalprijs voor voegwerken kan heel hard varieren, als je gewoon zand en gewone cement nodig hebt kost het inderdaad weinig maar als je specifieke gekleurde voegmortel nodig hebt gaat de prijs wel snel omhoog.Heb voor heel mijn huis 450€ incl materiaal betaald (eigenlijk een iPhone SE). Gemakkelijk als uw vader voegwerker is. Was dus eigenlijk een ‘cadeau’ dan dat het verplicht was.
Ondertekend is ondertekend zou ik zeggen. Als het nergens staat dat het onder voorbehoud is althans. Het is niet dat zand/cement zoveel kost dat 1000€ te verantwoorden is.
Materiaalprijs voor voegwerken kan heel hard varieren, als je gewoon zand en gewone cement nodig hebt kost het inderdaad weinig maar als je specifieke gekleurde voegmortel nodig hebt gaat de prijs wel snel omhoog.
Klopt, €1000 is veel. Maar zonder meer details is het moeilijk hierover een oordeel te vellen. Misschien was deze aannemer de goedkoopste omdat hij al 10 jaar dezelfde prijzen hanteert en heeft hij nu beslist om te indexeren.Natuurlijk, maar een meerkost van 1000 euro gaat dat nooit zijn ten gevolgen van inflatie over de laatste paar maanden. Dat is gewoon extra willen cashen in mijn ogen.
Wij hebben nu verf gekocht voor 275m2 bruto vloeroppervlakte te schilderen. En dat is een 3500 euro, voor primer, eindlaag. Zowel voor muur/plafond, als voor plintjes/deuren. Zit dan ook verf materiaal bij (tape/plastiek/bakjes/…)lol
Laten we het voorbeeld van MorG07h pakken:
235 m2 plafond + 650 m2 muur, 1x primer en 2 afwerking
-> muur hoogte +/- 2,6 meter
-> uitgaande van 8 ruimtes met vier hoeken -> =8*4*2.6=83.2 lm verticale hoeken
-> 650/2,6 = 250 lm (overgang plafond/muur)
-> 650/2,6 = 250 lm (plint)
-> 8 deuren
Voorbereiding:
schuren/fijnplamuren +/- 10 m2 per uur -> (235+650)/10 = 88u
schilderen:
- randen & hoeken (40 tot 60 lm/u) -> (80+250+250)/50 * 3 = 34,8u
- schilderen (5 tot 7,5 m2 per u per laag) -> (235+650)/7.5 * 3 = 354u
loon 35 €/u
88 + 34,8 + 354 * 35 = 16688 €
deuren: 8 * 120 = 960 €
verf: +/- 7500 €
Dan zit je dus al zonder beschermingswerken, zonder opruimen op een 25000
Ik vind dat belachelijk veel geld. Wij maken hier regelmatig dergelijke leuningen en ik zou niet weten hoe ik aan die prijs zou komen. Ken je niemand die kan lassen en wat ervaring heeft met metaalbewerking?Ik ken helaas niemand dit hiermee zou kunnen helpen.€ 9.900,-Ik vind dat belachelijk veel geld. Wij maken hier regelmatig dergelijke leuningen en ik zou niet weten hoe ik aan die prijs zou komen. Ken je niemand die kan lassen en wat ervaring heeft met metaalbewerking?
Waarom aluminium? Persoonlijk zou ik dit in ijzer maken, laten galvaniseren en poedercoaten. Dat lijkt me meer geschikt in deze situatie.
De (ijzeren?) constructie op je foto is ook veel eleganter dan degene die je beschrijft, je hier geen kokers boven en onderaan.
Mijn glazen borstwering (5,2m) kost 1970€. Voor jouw lengte zou dat neerkomen op 4546€ (in glas (wel binnen), ik ga ervanuit dat zo'n inox wering met spijlen veel goedkoper is).Offerte opgevraagd voor een balustrade voor buiten. We zouden ze liever hebben in glas, maar gaat duurder zijn, moet vaak gewassen worden,... + kind dat binnenkort kruipt en loopt, dus gekozen voor verticale spijlen (horizontaal kan ze op klimmen)
Nog offertes opgevraagd, maar die laten op zich wachten.
Iemand die recent offerte opvroeg?
Of hier enig zicht op heeft?
Totale lengte : 12000mm + 4800mm Trapleuning
Extra info:
Boven en onderregel alu. koker 50x20x3mm, opgevuld met spijlen alu. 40x10mm met een tussenstand van 110mm. Geheel gepoederlakt in RAL-kleur naar keuze
9900 incl BTW
Goede prijs?
Normaal?
Duur?
![]()
Je mag altijd de gegevens van het bedrijf doorgeven, dan vraag ik daar eens een offerte op.Mijn glazen borstwering (5,2m) kost 1970€. Voor jouw lengte zou dat neerkomen op 4546€ (in glas (wel binnen), ik ga ervanuit dat zo'n inox wering met spijlen veel goedkoper is).
Mijn inox leuning voor die lengte komt op 1080€.
Dus overgezet naar jouw situatie zou dat neerkomen op 5626€ (excl btw) voor een borstwering in glas + leuning.
Uw offerte lijkt mij heel duur.
Nog een andere vergelijking: het hele stalen frame voor mijn carport, ook gepoederlakt en geplaatst, kostte 6000€.
Glas is https://lievenvandorenglas.be/Je mag altijd de gegevens van het bedrijf doorgeven, dan vraag ik daar eens een offerte op.
Mocht het ver zijn, dan moeten ze zelf maar beslissen of het haalbaar is.
De boven -en onderregel zijn gewoon de twee horizontale delen waartussen de spijlen staan.Ik ken helaas niemand dit hiermee zou kunnen helpen.
Waarom aluminium? Omdat het bedrijf dit voorstelde.
Voor mij is een ander materiaal ook zeker in orde. Zolang het maar zwart kan zijn en niet roest.
Het bedrijf voegde deze foto toe op de offerte. Ik ging er ook van uit dat het om dit ontwerp ging.
Ik heb geen idee wat ze willen zeggen met "Boven en onderregel alu. koker" en ook geen idee hoe dat er dan uit ziet.
Maar dus blijkbaar wel een goede beslissing geweest om hier eens te informeren...
Bedankt alvast.
Met 10k kwamen we nog niet toe voor enkel de beneden verdieping. En dan hebben we boven nog niks.Bij ons zijn de airco's sinds maart geïnstalleerd en we hebben er toch al goed kunnen van genieten. Grote ramen op ZO hier, nog geen screens. Eigenlijk een no-brainer als je ziet wat het relatief maar kost om alle kamers hiermee uit te rusten bij een nieuwbouw. Ik spreek hier over 10K op een project van 500K+.
) en geen opwarming meer.