De Mol 2023 - Algemeen

Samya trouwens ook beenhard (wanneer Lieselot er nog niet bij is: "we gaan die helemaal niks zeggen, ze heeft er zelf voor gekozen etc.", wanneer Lieselot binnenkomt: als eerste haar knuffelen, zeggen hoeveel stress ze heeft in haar plaats etc.).
Dat zal ook wel de roes van het spel zijn hé. Als je dan nog wat competitief bent, zeg je soms dingen waar je achteraf spijt van hebt of heb je geen idee dat je een nogal fanatieke indruk maakt.

Samya trouwens ook beenhard (wanneer Lieselot er nog niet bij is: "we gaan die helemaal niks zeggen, ze heeft er zelf voor gekozen etc.", wanneer Lieselot binnenkomt: als eerste haar knuffelen, zeggen hoeveel stress ze heeft in haar plaats etc.).
Vond ik idd ook grappig, maar zoals Avondland zegt, de roes van het spel. En de 'afstand' doet er ook wel iets aan. Pas als je die persoon in het echt ziet, besef je onbewust toch van "ah ja da's ook gewoon een persoon zoals wij" en dan wil je die toch niet meer zo buiten sluiten zoals je wel doet wanneer die persoon er niet echt is

Wat ik me nu ook afvraag: die kandidaten zien elkaar voor het eerst in Arizona. Nemen die dan allemaal aparte vluchten naar Arizona of is die eerste blik naar elkaar toe gespeeld?

Nu zal de BV inderdaad geen mol zijn vermoed ik, maar als men dit formnt aanhoud, zal dat wel gebeuren natuurlijk.
Je kan er maar moeillijk vanuit gaan dat de mol NOOIT de bv zou zijn.

Nu zal de BV inderdaad geen mol zijn vermoed ik, maar als men dit formnt aanhoud, zal dat wel gebeuren natuurlijk.
Je kan er maar moeillijk vanuit gaan dat de mol NOOIT de bv zou zijn.
Gilles heeft duidelijk gezegd dat dit de eerste en enige keer is dat ze dat gedaan hebben.
Elk seizoen doen ze wel eens iets speciaals waarbij de mensen meteen iets hebben van "Als ze dit elk jaar maar niet gaan beginnen doen!"
Nee, dat doen ze dus niet.
* Een seizoen met een 11e kandidaat
* Een seizoen waarbij de mol ter plekke gekozen werd
* Een seizoen waarbij 10 "reserve" - kandidaten tegen de 10 originele kandidaten moeten strijden in de hoop een plek te krijgen
* Een seizoen waarbij de slotaflevering een live-show is met publiek
* Een seizoen waarbij een BV kandidaat is

Volgend seizoen zal er dus weer opnieuw een specialleke zijn, maar geen BV.

Ik denk dat we dit seizoen vooral naar erg sterke karakters moeten kijken als mol.
Na het Philip-fiasco van vorig seizoen, gaan ze dit jaar geen enkel risico willen lopen hebben met een mol die niet zo sterk in zijn/haar schoenen staat en mentaal dus eventueel zou kraken tijdens het seizoen. Ik kan dus moeilijk geloven dat ze een type als Leïla gekozen zouden hebben als mol, aangezien die toch erg onzeker overkomt (Tenzij ze dit geweldig goed speelt natuurlijk).

Gilles heeft duidelijk gezegd dat dit de eerste en enige keer is dat ze dat gedaan hebben.
Elk seizoen doen ze wel eens iets speciaals waarbij de mensen meteen iets hebben van "Als ze dit elk jaar maar niet gaan beginnen doen!"
* Een seizoen waarbij 10 "reserve" - kandidaten tegen de 10 originele kandidaten moeten strijden in de hoop een plek te krijgen

Volgend jaar een Kardashian of Teen Mom als deelnemer.

Misschien is volgend seizoen de eerste keer dat ze een specialleke twee keer doen? :unsure:

Kans was uiteraard groot dat zeker die 1e opdracht ging mislukken, met of zonder mol. Maar in de geest van het spel en het programma gaat de mol zichzelf echt niet 2 volle dagen buitenspel zetten.
Ik sluit Toos niet uit, omdat je als mol die oefening perfect kan oefenen, zodat je zeker niet 2 dagen moet missen. En inderdaad, geef die eerste opdracht als teambuilding, en de helft gaat ook falen.

Voor mij voorlopig verdacht:
* Conny: wegens afronden naar boven
* Lancelot: wegens er nog een paar zandlopers bij te tellen, en snel te willen vertrekken waarbij de andere 2 werden achtergelaten
* Toos, Samya, Comfort, Ruben: wegens ideale plek om te mollen bij de 2de proef.

Ja, die Lancelot komt al meteen over als een vervelend arrogant eikeltje :tongue:

En idd, wtf @ die 'Geef mij snel een West-Vlaming aan de lijn...' :lol:

Van mij had Simoni er toch een paar afleveringen in mogen zitten. Vond het helemaal niet storend. Blijft toch leuk dat ze ieder seizoen iets nieuws proberen (ook al pakt het niet altijd goed uit).

Ja, die Lancelot komt al meteen over als een vervelend arrogant eikeltje :tongue:

En idd, wtf @ die 'Geef mij snel een West-Vlaming aan de lijn...' :laugh:

Van mij had Simoni er toch een paar afleveringen in mogen zitten. Vond het helemaal niet storend. Blijft toch leuk dat ze ieder seizoen iets nieuws proberen (ook al pakt het niet altijd goed uit).

Het is natuurlijk al overduidelijk dat het Toos is, spel is gespeeld:

Ja en Matteo zijn nokel gaat elke zaterdag op de koffie bij zijn beste vriend die vroeger nog in het koor van de lokale parochie gezongen heeft. Die koormeester heette Jan VanBergen en was getrouwd met de achterneef van Joske Vermeulen, die dan weer de acherachterachterkleinzoon is van Marie-José Lecompte, ook wel gekend als de mollenjager omdat die in 1850 een beruchte Mol van wel 16 kilo heeft gevangen in de kloostertuin van Rumbeke, waar de broeders ook wel Arizoniërs genoemd werden.

Dus Matteo is de mol!

Oh wait. :tongue:

ik zie daar toch eerder een broodrooster met 4 gleuven, waarvan er maar 2 gebruikt zijn, en de andere 2 dus "achtergelaten", wat een duidelijke hint is naar de 1ste proef waar hetzélfde is gebeurd.

Hoe langer ik er over nadenk hoe onlogischer dat ik het vind.

Je belt expres een BV op om te horen of die interesse heeft. Je laat die het ganse selectieproces doorlopen en neemt die mee. Om dan uiteindelijk het risico te lopen dat die er uit ligt. Je hyped het begin op met een referentie naar Twin Peaks om dan er gewoon niks mee te doen.

Ik hoop dat er nog iets volgt. Een mindfuck oid. Anders is dit toch gewoon vreemd?

Die specials hebben het spel toch nooit wezenlijk veranderd, het is meer buzz op voorhand. Hoewel het deze keer redelijk snel is opgebrand, er viel toch minstens 2 afleveringen te teren op Matteo. Nu zal de passage redelijk snel worden vergeten (maar eigenlijk is dat ook in lijn met de andere speciale beginvoorwaarden vorige seizoenen).

Terug
Bovenaan