De Mol 2022

De Mol 2022

Manu had ook zichzelf als voornaamste verdachte maar helaas wist ze meer over zichzelf dan Sven. :unsure:
giphy.gif

Iets wat ik me vanmiddag tijdens het lopen bedacht: Sven was echt wel heel gek aan't "voelen" toen ie geblinddoekt door dat gebouw wandelde. Precies een blinde mol 😏

Uma is de mol, dus stop nu allemaal.

Ik ben nog nooit zeker geweest, maar nu wel.
Na 10 seizoenen heb ik eindelijk door hoe het werkt.

Als ze het niet is, kijk ik nooit meer.

Uma is volgens mij oook de mol. Manu ligt eruit want die verdacht een man en Sven kan op Manu gestemd hebben maar erdoor zijn doordat het toch een vrouw is..

Uma is volgens mij oook de mol. Manu ligt eruit want die verdacht een man en Sven kan op Manu gestemd hebben maar erdoor zijn doordat het toch een vrouw is..
Ik snap niet goed wat een vrouw zijn daarmee te maken heeft? Het is toch geen spelletje wie is het. Die vragen die ze krijgen staan toch totaal los van geslacht en uiterlijk.

Ik snap niet goed wat een vrouw zijn daarmee te maken heeft? Het is toch geen spelletje wie is het. Die vragen die ze krijgen staan toch totaal los van geslacht en uiterlijk.
Ik dacht vroeger wel eens gezien te hebben dat er tijdens een eliminatieproef de vraag "De mol is een man/vrouw?" gesteld werd, maar dat kan natuurlijk éénmalig geweest zijn. Dus het is zeker een mogelijkheid, maar puur giswerk imo.

Ik denk Yens als mol trouwens, maar het zou evengoed Uma kunnen zijn. Sven heeft teveel goede dingen gedaan vind ik, die je als mol totaal niet hoeft te doen (zelfs rekening houdend met het feit dat geld op het einde van een proef terug verloren / niet gewonnen kan zijn). Maar zoals meermaals gezegd, de productie kiest wat je ziet + we kunnen ons slechts op een paar afleveringen baseren, dus het blijft toch gewoon gissen.

Laatst bewerkt:
Ik dacht vroeger wel eens gezien te hebben dat er tijdens deen eliminatieproef de vraag "De mol is een man/vrouw?" gesteld werd, maar dat kan natuurlijk éénmalig geweest zijn. Dus het is zeker een mogelijkheid, maar puur giswerk imo.
Dat is 1 vraag. Dan zou dat al de beslissende vraag geweest zijn.

Het minst waarschijnlijke lijkt mij nog dat de productie vraagt om 'zo maar iets te zeggen om de mensen thuis te trollen' eerlijk gezegd.
Volgens mij overschatten de mensen wel die stukjes waarin de kandidaten zeggen wie ze verdacht vonden. Ik denk dat daar effectief heel veel in geknipt wordt, dat ze bijvoorbeeld van iedereen vragen "heeft die iets verdachts gedaan?" en het zinnetje dat hen dan uitkomt (in combinatie met de montage) laten ze erin. Het zou mij echt niet verbazen als die stukjes opnemen aan het eind van de dag en ze dan echt alle kandidaten overlopen. Soms is het ook van horen zeggen (omdat ze in een andere groep zaten voor de opdracht), dan gaan ze toch ook niet op die persoon stemmen. Volgens mij zeggen die zinnetjes niet veel over wie ze effectief gestemd hebben.

Laatst bewerkt:
Volgens mij overschatten de mensen wel die stukjes waarin de kandidaten zeggen wie ze verdacht vonden. Ik denk dat daar effectief heel veel in geknipt wordt, dat ze bijvoorbeeld van iedereen vragen "heeft die iets verdachts gedaan?" en het zinnetje dat hen dan uitkomt (in combinatie met de montage) laten ze erin. Het zou mij echt niet verbazen als die stukjes opnemen aan het eind van de dag en ze dan echt alle kandidaten overlopen. Soms is het ook van horen zeggen (omdat ze in een andere groep zaten voor de opdracht), dan gaan ze toch ook niet op die persoon stemmen. Volgens mij zeggen die zinnetjes niet veel over wie ze effectief gestemd hebben.
Veel geknipt kan er niet worden in: Ik heb deze keer alles op Manu gezet. Toch?

"Ik heb [eigenlijk een hongerke. Wat eten we] deze keer? [Gisteren was] Alles op. [Wat gaat] Manu [eten? Ah, is't tafel] gezet?"

ziede, er zijn altijd mogelijkheden om te knippen he ;)

Veel geknipt kan er niet worden in: Ik heb deze keer alles op Manu gezet. Toch?

Denk dat @glashelder het eerder had op die standaard stukjes op het einde waar iedereen dingen zegt als "ja wat X daar deed was wel heel opvallend". Dat is uiteraard omdat men hen eerst vraagt: "Wat vond je verdacht aan kandidaat X? En Y?" enz.

Wat Sven zei is redelijk eenduidig, inderdaad. Enige manier om dat te manipuleren is als hij het eigenlijk op een ander tijdstip zou gezegd hebben (bv. in een eerdere eliminatie) maar dat is onwaarschijnlijk...

Of hij heeft 3 zo'n zinnen gezegd, om onnozel te doen. "Ik heb deze keer alles op Uma gezet." "Ik heb deze keer alles op Manu gezet." "Ik heb deze keer alles op Yens gezet."

Gewoon, omdat het kan.

Terug
Bovenaan