De Mol 2022

De Mol 2022

Ik denk dat dit echt het einde is van "de mol". En ik vind het een schande dat ze dit nog durven uitzenden ook. Ik heb het nog een kans gegeven na de mol die opgeeft, maar voor mij is dit echt het punt waar ik afhaak. Ik kijk niet meer. Ook de volgende seizoenen niet, bye.
Daaaaaaaaaaaaaaaaaag

Ook wel erg toevallig dat Yens een bananenpak draagt bij de bananenproef.
nog voor er iets geweten was van de proef hadden de dames al gezegd dat ze in het midden van een bananenplantage hadden geslapen.
Moest ik Yens zijn zou ik dan ook mijn bananenoutfit hebben aangedaan :p

Maar het zou ook wel een grappige toevalligheid zijn als mol.
Nu we weten allemaal dat Yens initieel niet de mol was.
Dus het kan al niet zijn dat dit gepland was.

Moest Phillipe nu een bananenpak mee hebben gehad... :p

Wat mij betreft hadden ze beter aan de start van het seizoen open kaart gespeeld en gecommuniceerd dat er het een en ander misgelopen was en dat ze het niet konden beschouwen als een volwaardig seizoen.
Ze hadden dan alle afleveringen in een keer op GoPlay kunnen zetten ofzo.
Nu vind ik het eigenlijk wat lijken op week na week de kijkers bedotten en info achter houden om toch maar kijkcijfers te kunnen halen. Dit terwijl het opzet van het programma, de mol trachten de vinden en eruit vliegen als je te weinig weet, helemaal niet kan worden toegepast dit jaar.
voor de start van het seizoen op Play:

"Disclaimer: we verliezen al snel een kandidaar met een blessure, de mol geeft halverwege op, en de beste kandidaat breekt haar elleboog, waardoor we bijna de opnames moesten stilzetten. En in de finale rooft de mol de pot leeg, want die konden we niet meer betalen.

Veel kijkplezier!"
Ik zou wel eens de reactie willen zien van een bungee professional die zegt wat daar precies fout is gelopen en hoe dat is kunnen gebeuren, hoe men dit dient te voorkomen. “Gewoon brute pech gehad” is niet iets wat op het safety incident rapport van eender welk bedrijf hoort te staan, zeker niet als dat geleid heeft tot permanent disabilities. Mij zien ze alleszins nooit nog van zo’n klif springen.
Ik snap het bungeesysteem wel niet echt, is het niet veiliger om dat touw aan de voeten vast te maken zoals bij een normale bungee?

"permanent disability" serieus zeg, ze heeft nu nog last van die elleboog, maar bij een meervoudige breuk waarbij vijzen en platen moeten verzet worden (wat mij dan weer lijkt op medische fouten) is dat toch niet abnormaal.

en het was géén bungee, het was "rope jumping", een soort nationale sport ginder.
en als je dat touw aan de voeten vastmaakt, wordt de nodige aanloop nemen (want anders knal je gewoon op de rotsen van de klif) nogal lastig.

Voor mensen die zich enkele paginas terug dus afvroegen waarom Anke op dit moment niet meer actief is bij de politie, deze aflevering geeft dus de jammere verklaring.
dit dus... toont aan dat de grootste klagers blijkbaar maar met een half oog en een half oor volgen.
Yens zei het nog bij het "afscheid", dat hij kon zien dat Anke "bij de politie hàd gewerkt". maw: ze was er al weg vóór de opnames.

Hemeltergend hoe het hier plots vol zit met “connaisseurs” over bungee jumps.

Ik ben er vrij zeker van dat die instructeurs de nodige diploma’s hebben om dit te begeleiden. Dat er zich hier baseren op de enkele zin(nen) die die instructeur zegt op een lauwe manier, toont vooral het HLN-gehalte aan hier.
Zeer teleurstellend.

Ik ben idd ook wel heel benieuwd naar wat het bedrijf van dat rope jumping daarvan zegt. Los van waar de schuld ligt. Heeft Anke iets fout gedaan door dat ding te lang vast te houden? Maar in andere toeristenfilmpjes zie je mensen die dat ding de hele tijd vasthouden en er gaat niks fout? Is het dan net toevallig een soort freak accident? Een fout in het touwensysteem?

Want ja we zitten hier allemaal te speculeren en dingen te zeggen, maar ik zou echt graag weten wat nu de oorzaak was. Hier zullen wel geen rope jumping experts zitten zeker op het forum

Idd, we kunnen hier nu wel allemaal zeggen dat dit seizoen beter nooit op tv was gekomen en dat het het slechtste seizoen ooit is, maar het feit is gewoon dat het merendeel van de kijkers de GDC-good-news-show elke week blijft slikken en dat binnen 2 weken Paleis 12 wss gewoon volzit zonder problemen.

Ik vind ook dat ze hier als productie eens duidelijk mogen zeggen dat het seizoen niet de standaard heeft gehaald die ze als bedrijf willen halen, maar dat zal er jammer genoeg niet komen (het zou hun althans wel sieren).

Voor mensen die zich enkele paginas terug dus afvroegen waarom Anke op dit moment niet meer actief is bij de politie, deze aflevering geeft dus de jammere verklaring.

De reden dat ze op dit moment niet actief is bij de politie is omdat haar jaar loopbaanonderbreking nog niet afgelopen is.
Ze werkt momenteel als creatieve zelfstandige.

nog voor er iets geweten was van de proef hadden de dames al gezegd dat ze in het midden van een bananenplantage hadden geslapen.
Moest ik Yens zijn zou ik dan ook mijn bananenoutfit hebben aangedaan :p

Maar het zou ook wel een grappige toevalligheid zijn als mol.
Nu we weten allemaal dat Yens initieel niet de mol was.
Dus het kan al niet zijn dat dit gepland was.

Moest Phillipe nu een bananenpak mee hebben gehad... :p
Paar jaar geleden was er toch ook een dude die steeds t-shirt droeg die proefgerelateerd was (seizoen met Pieter als mol hoe heette die ook alweer) die ging er na 3 afleveringen uit dus kan zeker toeval zijn

Ik ben idd ook wel heel benieuwd naar wat het bedrijf van dat rope jumping daarvan zegt. Los van waar de schuld ligt. Heeft Anke iets fout gedaan door dat ding te lang vast te houden? Maar in andere toeristenfilmpjes zie je mensen die dat ding de hele tijd vasthouden en er gaat niks fout? Is het dan net toevallig een soort freak accident? Een fout in het touwensysteem?

Want ja we zitten hier allemaal te speculeren en dingen te zeggen, maar ik zou echt graag weten wat nu de oorzaak was. Hier zullen wel geen rope jumping experts zitten zeker op het forum
Ik heb het niet heel goed gezien om eerlijk te zijn maar ik vond wel dat Anke daar op een nogal rare manier af sprongt zo met haar hoofd half vooruit... ik heb een flauw vermoeden dat dat ook niet de standaard afsprong is waarbij ik dus toch vrees dat dit een soort "alle sterren op een rijtje" soort accident is waar een hele reeks afzonderlijke 1% odds leiden tot een freak accident. :unsure:

Het feit dat Anke net voor ze springt nog eens vraagt of ze dat touw gewoon moet weggooien, toont wel aan dat ze zich onzeker voelde over wat ze moest doen... Uiteraard weten we niet wat die instructeurs precies gezegd hebben, maar 'hou dat touw nooit ofte nimmer vast' zal daar hopelijk wel tussen gezeten hebben?

Ik las op een ander forum dat er dit seizoen nog geen enkele eliminatie is geweest waarbij iedereen gelijke kansen had...
1: Vrijstelling
2: Dubbele eliminatie (één iemand had soort van vrijstelling)
3: Blessure
4: Mentale gezondheid
5: Pasvragen
6: Blessure

Best opmerkelijk wel. Ik kijk alleen nog uit nieuwsgierigheid naar de opdrachten, want het 'spel aspect' is zo goed als dood dit seizoen.

Het feit dat Anke net voor ze springt nog eens vraagt of ze dat touw gewoon moet weggooien, toont wel aan dat ze zich onzeker voelde over wat ze moest doen... Uiteraard weten we niet wat die instructeurs precies gezegd hebben, maar 'hou dat touw nooit ofte nimmer vast' zal daar hopelijk wel tussen gezeten hebben?

Ik las op een ander forum dat er dit seizoen nog geen enkele eliminatie is geweest waarbij iedereen gelijke kansen had...
1: Vrijstelling
2: Dubbele eliminatie (één iemand had soort van vrijstelling)
3: Blessure
4: Mentale gezondheid
5: Pasvragen
6: Blessure

Best opmerkelijk wel. Ik kijk alleen nog uit nieuwsgierigheid naar de opdrachten, want het 'spel aspect' is zo goed als dood dit seizoen.
Ik ben wel benieuwd naar wie er in 2 zou uit gaan indien het niet dubbel was geweest en in 3 want daar heeft iedereen buiten Nele wel een test ingevuld

Trouwens echt niet de eerste keer dat er blessures zijn in De Mol he.

(Mexico - denk wel dat ze effectief nog een eliminatie heeft mee gedaan, dus niet echt vertrokken omwille van haar blessure... maar denk wel dat ze sowieso zou gestopt zijn)

En hier, de mol zelf, ook chance gehad dat ze niet is moeten stoppen:
De-Mol-Alina-1.jpg

(gewoon domweg haar enkel omgeslagen - kan iedereen overkomen dus)

Ik heb het niet heel goed gezien om eerlijk te zijn maar ik vond wel dat Anke daar op een nogal rare manier af sprongt zo met haar hoofd half vooruit... ik heb een flauw vermoeden dat dat ook niet de standaard afsprong is waarbij ik dus toch vrees dat dit een soort "alle sterren op een rijtje" soort accident is waar een hele reeks afzonderlijke 1% odds leiden tot een freak accident. :unsure:
Het zou mss wel kunnen dat ze door de stress en zenuwen onbewust mss aan bungee springen dacht en gevoelsmatig dan met haar hoofd vooruit begon te springen. Heb nog nooit zoiets gedaan, maar als ik denk aan bungee springen, dan denk ik hoofd vooruit. Als ze dat dan halverwege beseft en dus maar half vooruit springt, zou dat wel tot de rare situatie kunnen geleid hebben.

Paar jaar geleden was er toch ook een dude die steeds t-shirt droeg die proefgerelateerd was (seizoen met Pieter als mol hoe heette die ook alweer) die ging er na 3 afleveringen uit dus kan zeker toeval zijn
Doet me denken aan een ander seizoen van De Mol, ik vermoed het vierde met Gilles als mol, die bij de eleminatie altijd dezelfde kleur t-shirt droeg als de afvaller zijn/haar molboekje.

Doet me denken aan een ander seizoen van De Mol, ik vermoed het vierde met Gilles als mol, die bij de eleminatie altijd dezelfde kleur t-shirt droeg als de afvaller zijn/haar molboekje.

Dat komt oorspronkelijk van het 3e seizoen, waarin de mol Marc verschillende petjes aanhad tijdens het seizoen. Met een bepaalde tekst op, en daar zat een verborgen tip in.
En seizoen 4 denk ik ook? Mol Gilles die t-shirts aandeed in de kleur van het het molboekje van de afvaller...

Terug
Bovenaan