De Mol 2022

De Mol 2022

Veel weerstand van die schutters in de torens hadden ze wel niet hé. Ze hadden toch allemaal nog een schone tijd over toen ze bij Manu aankwamen.

Omdat Anke ze allemaal afknalde (of zo leek het toch), zonder haar wil ik het nog wel eens zien hoe vlot ze de bunkers konden bereiken (zeker die laatste met drie schutters paraat). Sowieso vind ik dat je daar niet heer erg veel over kan zeggen op basis van enkele minuten gemonteerde beelden.

Die redenering over Anke kan je ook perfect omdraaien hè. Haar niet verdacht willen maken door er zo vol voor te gaan. Je weet toch dat er kandidaten voor pasvragen gaan waardoor je sowieso al minder geld kan winnen. Enfin, het zou heel naïef zijn om te denken dat iedereen voor het geld gaat. Daarnaast zou ik het juist verdachter vinden als zij geen enkele schutter zou afknallen. Met haar ervaring als rechercheur hoort ze met een wapen overweg te kunnen.

Ik denk trouwens dat je als kandidaat gisteren eerder voor pasvragen gaat, omdat je totaal vanaf 0 begint. Als Mol zou ik dan juist eerder voor het geld proberen gaan om u niet verdacht te maken. Anke en Yens zijn dus mijn verdachten op dit moment. Op het einde heeft Anke trouwens weinig moeite gedaan om Manu proberen te overtuigen dat ze het geld meehad.

Sven lijkt mij al zéker niet de mol. Ik zie niet in waarom je als mol op dat moment gaat liegen over wat de opdracht is.

Die eerste proef was ook gewoon gedoemd om te mislukken. De handlanger van de mol kreeg op deze manier gewoon vrij spel. Ik weet niet hoeveel info de kandidaten juist hadden op dat moment, maar ik had die partners in duo's laten vertrekken.
Ge ziet wel dat Anke training heeft gekregen bij leger/politie. Hoe ze die zittende positie aanneemt met haar geweer in de aanslag, hoe ze in't begin een formatie voorstelt, geweer altijd op hoogte, ... Top.

Dit was gewoon goed gespeeld van Manu en ik gun het haar van harte na alle zeik die ze iedere week over zich heen krijgt.
Inderdaad, echt onbegrijpelijk wat je hier en bij uitbreiding op sociale media moet lezen. Bij sommigen is dat dan ook nog eens gevoed door de manifeste minachting van Yens jegens Manu en dienst omgeving. Ik denk niet dat die zich al ene keer positief heeft kunnen uitlaten over haar sinds hun tête à tête.

Van mij mag ze nog meer gezeik over haar krijgen, maar niet zoveel als Philippe voor het jubileum van de mol te verpesten..

Over Philippe gesproken, wat zijn de gevolgen voor de kijkcijfers? Als die al bekend zijn
wow zeg, you must be fun at parties
niemand verdient gezeik voor een tv programma

Als die acteerprestaties bij Focketyn een referentie zijn, is er geen, nada, 0% kans dat Anke de mol is. Manu ook niet. het lijkt me dat Manu in de eerste opdracht door haar partner serieus was aangestoken om te gaan mollen om zichzelf wat verdachter te maken, wat niet echt haar stijl was daarvoor. Ik denk niet dat het echt gelukt is, gezien de vertrouwenstest, maar kom. Trouwens, enorm sterk van haar dat ze alles juist had in de tweede proef. Waarschijnlijk heeft die echt wel goeie mensenkennis. Alleen, als ze in de finale overblijft is het gewoon superduidelijk voor de andere niet-mol wie de mol gaat zijn.

ik hoop echt dat ze de finale haalt, al is het maar om alle azijnpissers te ergeren.
GO TEAM MANU!

Laatst bewerkt:
Het zou grappig zijn moest Manu de mol zijn en dus eigenlijk 5x fout geschoten heeft :ROFLMAO: .

In elk seizoen van de mol is er wel iemand die hier shit over zich heen krijgt. Het hoort erbij :thumb:

Als die acteerprestaties bij Focketyn een referentie zijn, is er geen, nada, 0% kans dat Anke de mol is.
Ik baseer me toch liever op de proef in de aflevering zelf -> als kandidaat met zo weinig info over de mol (slechts 2 proeven) en de kans op 2 pasvragen moet je eigenlijk altijd voor die pasvragen gaan.
Je bent maar met 5 meer dus de kans dat je moet vertrekken als jij geen pasvragen hebt en de anderen wel is gewoon heel groot.

blijven er dus 2 over -> Yens en Anke, en Yens legt uit dat hij het Manu niet gunt om pasvragen te hebben wat redelijk overtuigend klonk en ook wel aannemelijk is (dan moet zijn aversie tegen haar echt wel immens zijn, maar soit), dus blijft over Anke.

Ik kan me ook wel voorstellen dat redactie haar gebrieft heeft en gevraagd om goed raak te schieten op die torenschutters om zo zeker te zijn dat elke kandidaat bij Manu zou geraken met een koffertje -> da's betere TV dan enkele die het niet halen wegens buiten tijd...

Zij komt dan ook nog eens met veel geld bij Manu en doet zo goed als geen poging om haar te overtuigen om haar door te laten... dus eigenlijk hopend om te worden beschoten en zo als mol dus geld uit de pot te halen

Die pipo's hier die doen alsof ze er al drie afleveringen op puur geluk door gaat, op wat baseren jullie je?
Iedereen die er nog in zat was er 2 keer door op puur geluk (Nele en Phillipe) dus dat is idd bullshit.
Nu haalt ze die pasvragen op waardoor ze hier ook door is maar dat is echt part of the game en dus niet gewoon sjans. En laat ons eerlijk zijn, zo moeilijk om die 5 andere deelnemers te lezen was het nu ook niet he? Sven en Uma lag er vingerdik op, Yens was echt oprecht in zijn "ik gun het u niet" en Anke trok het zich ook veel te weinig aan om afgeschoten te worden om pasvragen bij te hebben. En wij moeten ons qua persoonlijkheid baseren op een uurtje gemonteerde tv per week, Manu leeft al 3 weken samen met die mensen.

Als ze natuurlijk nog geen idee heeft en de rest wel kan het volgende aflevering wel eens voorbij zijn voor haar.

Topaflevering in elk geval! 2 heel leuke proeven om te volgen met een mooie mix van een realistische kans op geld, ruimte voor sabotage én psychologische spelletjes ivm die pasvragen.
Enige minpunt vond ik wel de gemiste kans om in een hotel waar Agatha Christie kwam logeren geen murder-dinner te doen :)

Momenteel zou ik gokken op Yens trouwens. Zowel bij de kokers als bij het schieten lijkt die een poging gedaan te hebben om geld uit de pot te halen en met zijn hele uitleg aan de rest vd groep ivm de pasvragen overtuigt hij Anke misschien om nog voor het geld te gaan dat zo ook had kunnen verdwijnen uit de pot. Hij is er zelfs mee verantwoordelijk voor dat Sven wordt afgeknald.
Toen Phillipe nog de mol was, haalde Yens trouwens veel geld op maar leek hij mij minder gedreven dan nu.

Sven heeft blijkbaar alleen gestaan tijdens de glijbanenproef toen Manu en haar vent die aparte opdracht deden en de rest op de glijbaan was voor een 5 letterwoord.

Sven heeft toen dus hoogstwaarschijnlijk die koker van 500 euro van de opdracht van Yens verwisseld.

Stel nu dat die Emanuelle een actrice is en ze zou toch de mol zijn. Dan gaat het hier stil zijn op dit topic!
dat zou toch geweten zijn door gans haar familie/vrienden en dan weten ze meteen wie de mol is

edit:
@nokeyboard: dan heb je nog maar 9 mensen. 2 bij de proef, 6 aan de glijbaan en dan Sven aan de kokers. Waar zijn de andere 3 deelnemers gebleven?

dat zou toch geweten zijn door gans haar familie/vrienden en dan weten ze meteen wie de mol is

edit:
@nokeyboard: dan heb je nog maar 9 mensen. 2 bij de proef, 6 aan de glijbaan en dan Sven aan de kokers. Waar zijn de andere 3 deelnemers gebleven?
Die stonden ook boven op de glijbaan te koekeleren.

Sven bij de kokers,zijn broer die bij de glijbaan aan het tellen was, 5 op de glijbaan. De overige 3 staan bovenaan de glijbaan gewoon te kijken.
Er staan dus 4 mensen bovenaan de glijbaan.

Laatst bewerkt:
Vond het ook raar dat er slechts wat tijd van hun teller afging toen ze werden neergeknald. Gewoon doorspurten zoals Uma deed was beste tactiek. Want eigenlijk hadden ze telkens best veel tijd over.

Ging spannender geweest zijn mochten ze telkens terug moeten starten aan startpunt ofzo

Erger me ook wel aan Manu, maar ze kan er zelf ook niet aan doen dat ze miscast is (tenzij ze de mol zou zijn maar kan niet geloven dat ze na Philippe dat risico nemen).

Stoorde me wel dat ze, obv het 'vertrouwen' in haar, eigenlijk een vrijstelling kreeg voor de volgende ronde zonder iets te moeten doen

Terug
Bovenaan