De Mol 2022

De Mol 2022

Ik denk dat Manu by far de vreselijkste persoon ter wereld moet zijn. Wat was dat bij die paintball proef?! De lagere school bully ofzo? En hoe praat die nu ook 🤣🤣🤣

Was een aflevering waar je wel veel uit kon leren vond ik als kijker.
Ah, ik vond net van niet.

- in het waterpark heeft iedere handlanger wel kokers binnengebracht buiten beeld.

- bij de schietproef kan de mol 2 zaken doen. Ofwel voor geld gaan en anderen aanmoedigen om dit te doen in de hoop dat Manu iedereen afknalt, want dan wordt er mingeld verdiend. Ofwel voor vrijstellingen gaan, want da's geld dat al zeker niet in de pot komt.

Speltechnisch vond ik dit qua opdrachte zo mogelijk de allerbeste aflevering ooit. Je kon als mol op heel veel manieren het verpesten, maar toch kon er door goed spel ook veel geld verdiend worden.

Ik had graag een Bert of een Anke in de positie van Manu gezien gisteren. Dan was de dialoog inderdaad niet zo tenenkrullend geweest, nu deed die alsof ze sherrif was ofzo
Het was haar misschien allemaal opgedragen (niet omdat ze de mol is, maar kandidaten zullen ook wel instructies krijgen hoe ze zich min of meer moeten gedragen, zeker bij een solo-actie) wat ze ongeveer moest zeggen tegen de terugkomers met de koffertjes. Maar ik heb met die sheriff-houding toch goed moeten lachten. Dit was voor Emanuelle echt haar moment-de-gloire.

Dat Bert er uit ligt vind ik eindeloos spijtig. Was voor mij een smaakmaker.

Voor mij maakt Manu zich hier nog meer verdacht. Waarom schiet die niet iedereen gewoon af?
Ik weet niet hoeveel centen er in de pot zaten, maar op een moment van reset in het spel waar je quasi blind naar een mol aan het zoeken bent & er is een historisch hoge pot? Gewoon aan uzelf daar denken.

De redactie weet nu dat ze vertrouwen heeft en heeft dat vertrouwen gewoon bevestigd (na de vreemde waterproef door haar en partner).

Btw Rambo Manu on XTC ofzo? :unsure:

Laatst bewerkt:
ze heeft 5 pasvragen veroverd, en 3000€ binnen gehaald? allez, ik vind dat sterk, tbh. da's gewoon de juiste mensen afknallen om die pasvragen te hebben, en toch nog geld binnen halen. anders was er 3000€ af he. ja, de pot is hoog, maar als ze nu allemaal gaan spelen alsof er geen geld meer nodig is, gaat er hier nog meer geklaagd worden dat het een kut-seizoen is.

en die water-proef vond ik eigenlijk gewoon de minste.
het grootste mollenwerk is gebeurd door die bezoeker: kokers van het bord halen, of die van 10 op 1000 zetten, en omgekeerd. dat je nu als toevallige passant méér kunt mollen dan de eigenlijke mol (voor wie dit de eerste test zou zijn), dat vind ik dan erger dan Lennard die de pot kan leeghalen met een bod op een vrijstelling...

die woorden op de schuifaf, dat zou sowieso al moeilijk te coördineren geweest zijn, hard mollen moet ge daar niet doen

Anke gaat sowieso de mol niet zijn.
Zij heeft als enige die sluipschutters afgeschoten waardoor de groep telkens verder konden gaan zonder tijd te verliezen. Als mol wil je dat er weinigtijd overblijft zodat de laatste 2000 euro ongelooflijk is en/of dat men bij Manu geen tijd heeft voor dialoog. Als mol ga je ook geen 50% gok nemen om 2000 euro binnen te halen, dat die je met bv met 500 of 1000 euro. Yens?

Yens deed ook anders . Voorheen was die zo chill, gisteren niet. Zijn vriendin vindt zoveel kokers? Ook toevallig die gesaboteerde koker die op de grond lag. Ze verdienen 500 euro met de opdracht maar die 500 euro was er op het einde niet bij?(enkel die geopende 500 euro koker van Manu). Die is dus sowieso geswitcht geweest door iemand. Ofwel door de mol/diens partner ofwel is Yens gewoon de mol.
Voor mij is Yens nu toch verdachte nr1.

Laatst bewerkt:
Blijkbaar zijn er hier meerdere mensen die niet begrijpen dat Emanuelle het tegenovergestelde heeft gedaan van wat de mol zou doen bij het paintballen. Ze heeft er eigenhandig voor gezorgd dat enkel mensen met geld door mochten wandelen.
Als de mol voorkennis had, zou die exact het omgekeerde gedaan hebben...

Trouwens, inderdaad ergens wel knap dat ze 5 keer de juiste keuze gemaakt heeft daar. Voor de rest blijft ze geweldig irritant.

Ah, ik vond net van niet.

- in het waterpark heeft iedere handlanger wel kokers binnengebracht buiten beeld.

- bij de schietproef kan de mol 2 zaken doen. Ofwel voor geld gaan en anderen aanmoedigen om dit te doen in de hoop dat Manu iedereen afknalt, want dan wordt er mingeld verdiend. Ofwel voor vrijstellingen gaan, want da's geld dat al zeker niet in de pot komt.

Speltechnisch vond ik dit qua opdrachte zo mogelijk de allerbeste aflevering ooit. Je kon als mol op heel veel manieren het verpesten, maar toch kon er door goed spel ook veel geld verdiend worden.

In ieder geval akkoord met het eerste: als kijker kon je hier niet veel uit opmaken.
Mogelijks willen ze het niet te moeilijk maken voor hun nieuwe mol. In dat waterpark kon de bezoeker bijvoorbeeld doen wat hij of zij wou met die kokers.

Paintball proef psychologisch inderdaad wel interessant. Alleen jammer dat 1 persoon (Emanuelle) er veel meer voordeel uit kon halen dan de rest. Zij kon theoretisch max. 10 pasvragen verdienen met die proef. Al de rest max. 2.

Die eerste proef is juist shit voor u als kijker en ideaal voor de makers.
Zoals die koker die op de grond lag.
De makers kunnen daar zo hard mee monteren zoals ze maar willen.

Ik heb al weken medelijden met Manu haar vent/vriend maar nu ik die gisteren zag... das echt juist dezelfde lol. Op goed gevoel :rofl:
Wel respect voor Manu die heeft dus 5 op 5 goed ingeschat, chapeau.

Anke gaat sowieso de mol niet zijn.
Zij heeft als enige die sluipschutters afgeschoten waardoor de groep telkens verder konden gaan zonder tijd te verliezen. Als mol wil je dat er weinigtijd overblijft zodat de laatste 2000 euro ongelooflijk is en/of dat men bij Manu geen tijd heeft voor dialoog. Als mol ga je ook geen 50% gok nemen om 2000 euro binnen te halen, dat die je met bv met 500 of 1000 euro. Yens?

Yens deed ook anders . Voorheen was die zo chill, gisteren niet. Zijn vriendin vindt zoveel kokers? Ook toevallig die gesaboteerde koker die op de grond lag. Ze verdienen 500 euro met de opdracht maar die 500 euro was er op het einde niet bij?(enkel die geopende 500 euro koker van Manu). Die is dus sowieso geswitcht geweest door iemand. Ofwel door de mol/diens partner ofwel is Yens gewoon de mol.
Voor mij is Yens nu toch verdachte nr1.
Die redenering over Anke kan je ook perfect omdraaien hè. Haar niet verdacht willen maken door er zo vol voor te gaan. Je weet toch dat er kandidaten voor pasvragen gaan waardoor je sowieso al minder geld kan winnen. Enfin, het zou heel naïef zijn om te denken dat iedereen voor het geld gaat. Daarnaast zou ik het juist verdachter vinden als zij geen enkele schutter zou afknallen. Met haar ervaring als rechercheur hoort ze met een wapen overweg te kunnen.

Ik denk trouwens dat je als kandidaat gisteren eerder voor pasvragen gaat, omdat je totaal vanaf 0 begint. Als Mol zou ik dan juist eerder voor het geld proberen gaan om u niet verdacht te maken. Anke en Yens zijn dus mijn verdachten op dit moment. Op het einde heeft Anke trouwens weinig moeite gedaan om Manu proberen te overtuigen dat ze het geld meehad.

Sven lijkt mij al zéker niet de mol. Ik zie niet in waarom je als mol op dat moment gaat liegen over wat de opdracht is.

Die eerste proef was ook gewoon gedoemd om te mislukken. De handlanger van de mol kreeg op deze manier gewoon vrij spel. Ik weet niet hoeveel info de kandidaten juist hadden op dat moment, maar ik had die partners in duo's laten vertrekken.

Die eerste proef was ook gewoon gedoemd om te mislukken. De handlanger van de mol kreeg op deze manier gewoon vrij spel. Ik weet niet hoeveel info de kandidaten juist hadden op dat moment, maar ik had die partners in duo's laten vertrekken.
Dan wordt het zo wat 'de 2de mol in de mol'. Want dan moeten de kandidaten uit het spel dé mol zoeken. En de partners moeten de medemol zoeken. Dat wordt ook moeilijk, temeer daar die mensen er worden ingesmeten en op geen enkele manier gecoacht zijn.

Die redenering over Anke kan je ook perfect omdraaien hè. Haar niet verdacht willen maken door er zo vol voor te gaan. Je weet toch dat er kandidaten voor pasvragen gaan waardoor je sowieso al minder geld kan winnen. Enfin, het zou heel naïef zijn om te denken dat iedereen voor het geld gaat. Daarnaast zou ik het juist verdachter vinden als zij geen enkele schutter zou afknallen. Met haar ervaring als rechercheur hoort ze met een wapen overweg te kunnen.

Ik denk trouwens dat je als kandidaat gisteren eerder voor pasvragen gaat, omdat je totaal vanaf 0 begint. Als Mol zou ik dan juist eerder voor het geld proberen gaan om u niet verdacht te maken. Anke en Yens zijn dus mijn verdachten op dit moment. Op het einde heeft Anke trouwens weinig moeite gedaan om Manu proberen te overtuigen dat ze het geld meehad.

Sven lijkt mij al zéker niet de mol. Ik zie niet in waarom je als mol op dat moment gaat liegen over wat de opdracht is.

Waar zeg ik dat men enkel voor het geld gaat gaan?
Minder tijd is altijd het beste voor de mol, hoe ge het nu draait of keert. Tenzij ge helderziend zijt en ge op voorhand weet dat iedereen een pasvraag gaat pakken.

Blijkbaar zijn er hier meerdere mensen die niet begrijpen dat Emanuelle het tegenovergestelde heeft gedaan van wat de mol zou doen bij het paintballen. Ze heeft er eigenhandig voor gezorgd dat enkel mensen met geld door mochten wandelen.
Als de mol voorkennis had, zou die exact het omgekeerde gedaan hebben...

Trouwens, inderdaad ergens wel knap dat ze 5 keer de juiste keuze gemaakt heeft daar. Voor de rest blijft ze geweldig irritant.

In ieder geval akkoord met het eerste: als kijker kon je hier niet veel uit opmaken.
Mogelijks willen ze het niet te moeilijk maken voor hun nieuwe mol. In dat waterpark kon de bezoeker bijvoorbeeld doen wat hij of zij wou met die kokers.

Paintball proef psychologisch inderdaad wel interessant. Alleen jammer dat 1 persoon (Emanuelle) er veel meer voordeel uit kon halen dan de rest. Zij kon theoretisch max. 10 pasvragen verdienen met die proef. Al de rest max. 2.
Of net wel? (extra) vertrouwen winnen om zeker niet ontdekt te worden in een spel dat eigenlijk terug van nul start, met de moeilijkheid dat de mol 1 van 5 is ipv 10 én iedereen mekaar al redelijk goed kent... wat het als mol een pak gevaarlijker maakt om te saboteren.

En zoals hieboven aangehaald is, als Anke zijnde kan je net hetzelde doen.
Hell, eigenlijk telt dat voor iedereen natuurlijk :D

Waar zeg ik dat men enkel voor het geld gaat gaan?
Minder tijd is altijd het beste voor de mol, hoe ge het nu draait of keert. Tenzij ge helderziend zijt en ge op voorhand weet dat iedereen een pasvraag gaat pakken.
Nergens. Net zoals ik nergens zeg dat jij dat gezegd heb.

Ik zeg dat je als mol wel heel naïef bent als je denkt dat iedereen voor het geld zou gaan, waardoor je dus zelf wél voor het geld kan gaan om u niet verdacht te maken. Toch logisch?

Dat heeft overigens niks met helderziend zijn te maken. Iedereen is terug vanaf 0 begonnen qua kennis en de pot lag al vrij hoog. Dan kan je er gerust van uitgaan dat er bepaalde kandidaten gaan spelen voor een pasvraag. Dat zowel Sven, Uma als Bert voor pasvragen zijn gegaan, kon je toch echt wel voorspellen.

Hoe je het draait of keert, Anke is op haar elan van 'deel 1' verder gaan. Wat dus te verwachten valt van een nieuwbakken mol, want je wil u vooral niet anders profileren. Om haar dan te gaan uitsluiten vind ik op z'n minst gezegd een beetje vreemd.

ze heeft 5 pasvragen veroverd, en 3000€ binnen gehaald? allez, ik vind dat sterk, tbh. da's gewoon de juiste mensen afknallen om die pasvragen te hebben, en toch nog geld binnen halen. anders was er 3000€ af he. ja, de pot is hoog, maar als ze nu allemaal gaan spelen alsof er geen geld meer nodig is, gaat er hier nog meer geklaagd worden dat het een kut-seizoen is.

en die water-proef vond ik eigenlijk gewoon de minste.
het grootste mollenwerk is gebeurd door die bezoeker: kokers van het bord halen, of die van 10 op 1000 zetten, en omgekeerd. dat je nu als toevallige passant méér kunt mollen dan de eigenlijke mol (voor wie dit de eerste test zou zijn), dat vind ik dan erger dan Lennard die de pot kan leeghalen met een bod op een vrijstelling...

die woorden op de schuifaf, dat zou sowieso al moeilijk te coördineren geweest zijn, hard mollen moet ge daar niet doen
Die credits gaan toch volledig naar Yens en Anke en niet naar Manu. Dat kalf wacht nog om ze af te schieten tot ze op 5 meter staan. Uma had al schrik dat Manu haar tegen haar hoofd ging schieten.

Yens moet al van in het begin en zeker niet sinds de duo eliminatie van Manu weten en heeft dat mooi uitgespeeld, die gunde Manu die 2 pasvragen niet en heeft dat ook meteen gezegd.

Manu durfde Anke niet afschieten omdat die net gezegd had dat ze niet zo fars moest doen.

Die credits gaan toch volledig naar Yens en Anke en niet naar Manu. Dat kalf wacht nog om ze af te schieten tot ze op 5 meter staan. Uma had al schrik dat Manu haar tegen haar hoofd ging schieten.
Spelregels, nee? De lopers moesten daar tussen die 2 gele vaten aan dat tafeltje gaan staan om te onderhandelen.
Yens moet al van in het begin en zeker niet sinds de duo eliminatie van Manu weten en heeft dat mooi uitgespeeld, die gunde Manu die 2 pasvragen niet en heeft dat ook meteen gezegd.
Er zijn er nog die dat argument gebruikt hebben. Yens geloofde ze wel. Is dst de verdienste van Yens?
Manu durfde Anke niet afschieten omdat die net gezegd had dat ze niet zo fars moest doen.
Ja, anders ging ze toeken op haar bakkes krijgen of zo?

1. Manu schoot pas als ze al voorbij de tonnen waren. Uma stond al voorbij de helft.

2. Is inderdaad de verdienste van Yens. Diene kerel heeft het helemaal gehad met Manu en zou nooit de pasvragen aan Manu geven. Dat heeft hij ook duidelijk gezegd . Moest hij dat argument niet gebruikt hebben had ze hem afgeschoten

3. Nee Marcel, ik heb nergens over fysiek geweld gesproken. Die mensen leven wel drie weken dicht bij elkaar. Qua sfeer kan dat wel tellen. Zie de autorit bijvoorbeeld.

Manu heeft nu wel al genoeg bewezen dat ze het tactisch inzicht van een goudvis heeft.

Ik vond het een leuke aflevering, maar bij opdracht 1 vond ik het een beetje bullshit dat de kandidaten niet wisten dat eer een mollenduo rondliep tot na het eerste woord. Het spel was hier al volledig op zeep voor het echt begonnen was.

Opdracht twee was heel leuk om naar te kijken. Jammer dat het met Manu was :p
Op Manu's plaats had ik de eerste twee zonder discussie zeker afgeknald. Er zou zelfs geen woord gevallen moeten zijn. Afhankelijk van hoeveel pasvragen ik dan heb kan het spel beginnen. Echt een superhard voordeel voor de persoon die daar staat. (En dat laatste is geen kritiek op de opdracht.)

Edit: volgens mij puur geluk dat ze alles juist heeft dorogelaten / afgeknald. Het is een illusie om te denken dat je mensen zo makkelijk kan aflezen als je in de films ziet. Gewoon logisch nadenken en afknallen die handel :) De pot staat sowieso al vrij hoog. 't Is nu niet dat er zo veel geld uit de pot kon gaan. 5000 max toch? En je weet dat er sowieso kandidaten voor pasvragen zullen gaan.

Terug
Bovenaan