De Mol 2022

De Mol 2022

Belachelijk, Manu had gewoon weer een gigantisch voordeel. Als ze slim was had ze iedereen afgeschoten als ze nie de mol was. Pure win situatie voor haar. En dan dat gedoe met die kokers, tja... spijtig dat ze er niet uit is. Minstens even irritant als de winnares van vorig jaar.

Belachelijk, Manu had gewoon weer een gigantisch voordeel. Als ze slim was had ze iedereen afgeschoten als ze nie de mol was. Pure win situatie voor haar. En dan dat gedoe met die kokers, tja... spijtig dat ze er niet uit is. Minstens even irritant als de winnares van vorig jaar.
Manu heeft er het maximale uit gehaald in die proef als niet mol ????

Puur geluk imo. En dat zou ik van alle kandidaten zeggen.

Slimste is gewoon mensen afknallen. Als je al een mooi stapeltje pasvragen hebt voor jezelf kan je bij de hogere bedragen misschien een gokje wagen om iemand door te laten.

Bart was een supertof kandidaat. Maar iedereen is ook al vergeten dat hij ook enkele keren puur door dom geluk de eliminatie had overleefd. Ook hij zou daar niet als Hannibal staan om te zeggen wat er in je hoofd afspeelt.

Je snapt het niet, geen probleem hoor. Maar nu had ze puur geluk dat ze er het maximum heeft uitgehaald, door iedereen af te schieten had ze niks te verliezen behalve wat geld uit de pot. Het is al jaren zo dat kandidaten alles doen om die pasvragen te bemachtigen en nu stond daar voor haar praktisch niks tegenover.

Je snapt het niet, geen probleem hoor. Maar nu had ze puur geluk dat ze er het maximum heeft uitgehaald, door iedereen af te schieten had ze niks te verliezen behalve wat geld uit de pot. Het is al jaren zo dat kandidaten alles doen om die pasvragen te bemachtigen en nu stond daar voor haar praktisch niks tegenover.
Ik snap het zeker. De meeste zouden gewoon de eerste 2(of iedereen) afschieten en dan zien hoeveel pasvragen ze hebben.
Hóe ge het draait of keert, Manu heeft daar (wrslk met immens veel geluk) het maximale uit gehaald.
Met iedereen afschieten was in dit geval de uitkomst minder geweest.

Emanuelle omdat ik zou denken dat de mol, indien mogelijk, informatie krijgt van wie wat in zijn kist heeft steken
Volgens mij werkt het zo niet. De mol wordt gebrieft en krijgt mogelijkheden om te saboteren, maar wordt tijdens de opdrachten niet in die mate geholpen. Wel bijvoorbeeld "doe maar rustig, ge hebt nog tijd", maar niet dat soort informatie.

(Ik heb niet alle seizoenen gezien dus verbeter mij indien nodig, maar 'k zou het wel flauw vinden als dat wel zo is.)

Volgens mij werkt het zo niet. De mol wordt gebrieft en krijgt mogelijkheden om te saboteren, maar wordt tijdens de opdrachten niet in die mate geholpen. Wel bijvoorbeeld "doe maar rustig, ge hebt nog tijd", maar niet dat soort informatie.

(Ik heb niet alle seizoenen gezien dus verbeter mij indien nodig, maar 'k zou het wel flauw vinden als dat wel zo is.)

De mol krijgt tijdens het spel soms wel specifieke informatie, hoor.

Vorig jaar met Lennart: domino blokjes zetten, en dan per duo in een andere kamer iets laten 3d printen (ofwel geld, ofwel pasvragen). GDC gaf door aan Lennart wie wat gekozen had m.b.v. de volgorde waarin hij de namen zei (alfabetisch of niet).

Toen dat jaar met Pieter als mol was er ook zoiets met geldkoffertjes. GDC kon een bepaalde zin op meerdere manieren zeggen, en afhankelijk van hoe hij het zei wist Pieter wie de koffer met het meeste geld had.

Maar bon, nu in deze proef zou het niet evident geweest zijn om info door te spelen aan Manu. Dan moet iemand bij die hutjes checken of er pasvragen of geld meegenomen is, en dat dan op een of andere manier (walkie talkie ofzo) doorgeven aan iemand die bij Manu staat, die dan subtiel teken moet doen.
Maar kijk, dat is hypothetisch, want Manu is echt niet de mol.

Pas nu kunnen kijken. Heel goeie aflevering terug, van genoten. Moet het nog even laten bezinken vooraleer ik een verdachte kan aanduiden.

De haat naar Manu is wel weer ongelofelijk overdreven. Die probeert heel duidelijk haarzelf verdacht te maken door zelf te saboteren, wat de andere kandidaten dan ook weer duidelijk door hebben. Maar verder lijkt zij me het spel gewoon goed te spelen. Die pipo's hier die doen alsof ze er al drie afleveringen op puur geluk door gaat, op wat baseren jullie je? Buiten op het feit dat jullie een afkeer voor haar hebben? Hebben ze al ergens laten weten wie van de kandidaten de OG mol op het spoor waren? Manu verklaarde dat zij fout zat, maar zat de rest wel al op Philip? Dat leek me toch van niet ...

Laatst bewerkt:
tbh, als Manu dezelfde mensenkennis van bij die proef doorzet naar het beantwoorden van vragen, maakt ze gewoon een goeie kans om te winnen.

volgens mij speelt die soms gewoon een rol van domme kip, maar moogt ge die niet onderschatten.

Ze heeft toch wel mooi 5 op 5 gescoord én geld in de pot gehaald en voor zichzelf 5 pasvragen gescoord. De kans dat dat op puur geluk gebeurt is 1 op 32. Had iemand anders het gedaan dan viel iedereen over elkaar om te zeggen dat het prachtig gelezen was. Nu is het geluk, lol.

Anke gaat sowieso de mol niet zijn.
Zij heeft als enige die sluipschutters afgeschoten waardoor de groep telkens verder konden gaan zonder tijd te verliezen. Als mol wil je dat er weinigtijd overblijft zodat de laatste 2000 euro ongelooflijk is en/of dat men bij Manu geen tijd heeft voor dialoog. Als mol ga je ook geen 50% gok nemen om 2000 euro binnen te halen, dat die je met bv met 500 of 1000 euro. Yens?
Waarom niet?

De tijd maakte bijna niet uit voor de proef en het was vooral een kans om vertrouwen te winnen. Op het laatste had ze ook een goede kans om een mooi bedrag uit de pot te halen maar Manu hapte niet toe. Ze had nog 5 minuten over en ze wandelt gewoon op trigger happy Manu af terwijl die laatste zojuist nadrukkelijk wantrouwen uitte. Ze was ook totaal niet bijster gehaast om mensen te rushen toen die duidelijk pasvragen probeerden te pakken.

Geen reden om haar uit te sluiten imo.

Het programma heeft alvast een boost gekregen. Twee heel fijne afleveringen achter elkaar. Geslaagde opdrachten ook!

Al die haat op Manu ... Ongeloofelijk eingelijk. De groep is gewoon gatachterlijk om die pas vragen te nemen, maar Manu is duidelijk het probleem. Ik zou zonder TWIJFEL Uma & Sven neerschieten. Anke kon er gewoon door for all i care... Ge hebt toch al 5 pasvragen.

Had ze het geld ? Goed!
Had ze een pasvraag? Ook goed, kheb er toch al VIJF (door de dwazen v.d. groep)

Al bij al, toffe aflevering voor een keer.

Van mij mag ze nog meer gezeik over haar krijgen, maar niet zoveel als Philippe voor het jubileum van de mol te verpesten..

Over Philippe gesproken, wat zijn de gevolgen voor de kijkcijfers? Als die al bekend zijn

Zeer goed gespeeld inderdaad van Manu die proef. Het lezen van de kandidaten vond ik overigens niet moeilijk. Louter op basis van de getoonde beelden had ik zelf ook 5/5 qua geld/pasvragen.

Heel leuke aflevering, vooral dan het psychologisch steekspel.

De mol? Lastig. Yens of Anke.

Veel weerstand van die schutters in de torens hadden ze wel niet hé. Ze hadden toch allemaal nog een schone tijd over toen ze bij Manu aankwamen.

Wel content dat den boomsnoeier eruit is. Ik kon die niet af.

Terug
Bovenaan