De Mol 2022

De Mol 2022

Enerzijds logisch dat hij opstapte , hij had geen vat meer op de groep , er is nu al enorm veel geld binnengehaald (bijna evenveel als vorig seizoen)

Anderszijds waren er toch redelijk wat proeven waar je niet kon mollen , bij de fietsopdracht kon hij eigenlijk niet mollen of het was iemand van zijn fiets gooien of zelf niet toekomen.

Maar er was bvb. Ook de balonnen opdracht en daar zorgt Philippe dat de opdracht lukt en laat hij de opdracht niet mislukken door Nele haar geklungel
Ik zag in de preview voor volgende aflevering wel al iets met het woord "bankroet".

Zou me niet verbazen dat ze plots een hoop geld gaan verliezen door zo een trucje.

Enerzijds logisch dat hij opstapte , hij had geen vat meer op de groep , er is nu al enorm veel geld binnengehaald (bijna evenveel als vorig seizoen)

Anderszijds waren er toch redelijk wat proeven waar je niet kon mollen , bij de fietsopdracht kon hij eigenlijk niet mollen of het was iemand van zijn fiets gooien of zelf niet toekomen.
In die stukken waar ze zijn stem vervormden zeiden ze duidelijk dat hij een punaise meehad om iemand zijn banden plat te steken. In een volgend stuk zeide ze dat ook dat hem niet gelukt was. Hij had dus wel de kans en ook bij de kassei liet hij nog relatief snel los. Kansen genoeg op de fiets dus.

In de dragqueen proef zat hij wel echt op de moeilijkste plaats. De muziek had hij veel meer kunnen doen foutgaan en zeker als drag had hij er veel meer uit kunnen halen.

Vorige aflevering: op de maanproef zat hij bij zwakke schakel manu en kreeg nooit vat op de rest. En ook bij de duikproef zat hij op de minst molbare positie.

Afleveringen daarvoor vond ik hem dan wel een sterke mol: de eieren, was hij het niet die vanzelf van de balk viel?

Philippe had zich meer moete opdringen denk ik bij bepaalde groepsverdelingen of zelf meer initiatief nemen. Bij het duiken al zeker en als drag had hij veel meer kunnen vergallen.

Mits voorbereiding:
- conditie opbouwen op voorhand
- zorgen dat je tot de derde meet moet gaan
- zorgen dat ge met Yens mee rijdt om hem ‘uit de wind te houden’
- zoveel mogelijk Yens afremmen, aantal keren uzelf parkeren waardoor Jens ook voet aan de grond moet zetten

Verder uw eigen meer profileren als goede kandidaat zodat je makkelijker in de goede rollen valt. Hij heeft telkens 0,0 bijgedragen aan de keuze van posities en iedereen passeerde hem vrij makkelijk.

In die stukken waar ze zijn stem vervormden zeiden ze duidelijk dat hij een punaise meehad om iemand zijn banden plat te steken. In een volgend stuk zeide ze dat ook dat hem niet gelukt was. Hij had dus wel de kans en ook bij de kassei liet hij nog relatief snel los. Kansen genoeg op de fiets dus.

In de dragqueen proef zat hij wel echt op de moeilijkste plaats. De muziek had hij veel meer kunnen doen foutgaan en zeker als drag had hij er veel meer uit kunnen halen.

Vorige aflevering: op de maanproef zat hij bij zwakke schakel manu en kreeg nooit vat op de rest. En ook bij de duikproef zat hij op de minst molbare positie.

Afleveringen daarvoor vond ik hem dan wel een sterke mol: de eieren, was hij het niet die vanzelf van de balk viel?

Philippe had zich meer moete opdringen denk ik bij bepaalde groepsverdelingen of zelf meer initiatief nemen. Bij het duiken al zeker en als drag had hij veel meer kunnen vergallen.
Ik denk dat door hem te verspreken tegen Bert (in zijn slaap) in aflevering 1, dat hij dacht dat alle ogen op hem waren gericht daardoor en zich niet meer durfde opdringen om niet meer verdacht te lijken.

Uiteindelijk moet je als mol, zelfs al heeft iemand je volledig door of heb je je versproken bij één iemand, dat van je kunnen afzetten. Het is niet dat Bert dat tegen iedereen zou zeggen als hij 100% zeker was, want dat is info dat je voor jezelf houdt om easy de finale te halen. Bijna elk seizoen is er wel iemand die de mol van bij het begin doorheeft en zo makkelijk de finale haalt (ik denk dat dit bij het seizoen van mol Elisabeth het meeste was).

Ik lees momenteel ook veel reacties op internet waarin mensen zeggen dat Philippe ne 'keigoede' was want ze hadden hem niet door... ja tuurlijk had je hem niet door, want na aflevering 1 heeft hij niks meer gedaan! Het staat hierboven vol voorbeelden waar hij zonder problemen kon mollen. Een mol ie niet molt is geen mol hé, dan kijken we beter naar de Verraders.
Het lukt blijkbaar diezelfde mensen ook niet om de problemen rond Philippe los te koppelen van de problemen door de productie. Het is niet omdat anno 2022 mentale problemen veel meer begrip hebben, en we hierdoor terecht de schuld niet bij Philippe leggen, dat we hierdoor niet mogen zeggen dat de productie toch een serieus fout heeft gemaakt met de toewijzing van de rol van de mol.

Al die krantenkoppen die dit falen durven wegzetten als 'primeur' en 'spectaculaire stunt' helpen hier natuurlijk ook niet aan. Zijn er in dit land dan geen deftige journalisten die dit programma eens met de grond gelijk kunnen maken zonder Phillippe als zondebok af te schilderen?

hij heeft toch lang genoeg alleen gereden? kon gewoon afgestapt zijn, denk ik, en op tijd weer opgestapt om niet opgemerkt te worden door het busje.
of zich gewoon langs de kant op zijn rug gelegd hebben. hij was moe genoeg om dat geloofwaardig te maken, tbf.

maar, als mol zou ik, wetende dat ik nauwelijks conditie heb om de 1ste meet te halen, gewoon vrijwillig voor de derde gegaan zijn. helft van het te winnen bedrag wég.
ik denk dat hij er op dat moment al mentaal door zat. want hij wou gewoon wél die muziekproef doen, maar had de spirit al niet meer om dat op te eisen

die eieren, dat was nog wel grappig gemold, in feite :D
maar het was Sven die van de balk viel.
dit dus. is eigenlijk nooit voor zichzelf opgekomen, en zat dus zelden op plaatsen waar hij goed kon mollen

Allez, heel het programma en productieteam moet met de grond gelijk gemaakt worden omdat hun mol iets in zijn slaap heeft verklapt, in een kramp schiet en niet meer durft slapen.. :wtf:

Mja, die dragqueen proef, dat ging ook nergens over.
Kan me trouwens voorstellen dat je dat als homo eigenlijk helemaal niet wilt doen. Yens zijn gezicht daarbij sprak ook boekdelen: totaal geen zin hierin. De kandidaten met de muziek: wat hebben die daar eigenlijk zo lang moeten doen terwijl de dragqueens aan het oefenen waren en de anderen aan het knutselen waren? 3 liedjes uitbeelden, dat duurt 5 minuten en klaar.
En dan werd dat beoordeeld door een 'jury', dus volledig subjectief. Als die laatste een 7 i.p.v. een 8 geeft, was de opdracht zogezegd gefaald...

Mogelijks de slechtste proef in de geschiedenis van het programma.

Nee, dat was Sven denk ik?
Eieren was wel een goeie, maar dat zag er echt 'natuurlijk' uit (alsof het door de wind kwam).

Allez, heel het programma en productieteam moet met de grond gelijk gemaakt worden omdat hun mol iets in zijn slaap heeft verklapt, in een kramp schiet en niet meer durft slapen.. :wtf:

Je hebt gelijk, voor die 3 zaken is met de grond gelijk maken, vrij ongepast.

Laten we daarentegen ze overgieten met pek en veren!

Ja. Als ge duidelijke red flags negeert waardoor 4 van de 7 afleveringen nutteloos worden (de laatste aflevering/ontknoping is meestal al nutteloos) dan kan er toch gesproken worden over een falen. Zeker als er dan al kandidaten geëlimineerd zijn die op de verkeerde 'mol' zaten terwijl er eig niemand echt een mol was. Mocht hij één aflevering later het zijn afgebold dan kon je dit seizoen letterlijk in de vuilbak smijten.

Daarnaast is het eigenlijk ook een beetje hypocriet dat ze nu volop voor de aandacht naar mentale problemen zijn, maar dat hun hoofdsponser dan wel een biermerk is, incl het aanmoedigen van drinken in de vorige aflevering. Ik denk dat er op zn minst evenveel mensen een drankprobleem hebben als een psychisch probleem.

Kan me trouwens voorstellen dat je dat als homo eigenlijk helemaal niet wilt doen. Yens zijn gezicht daarbij sprak ook boekdelen: totaal geen zin hierin. De kandidaten met de muziek: wat hebben die daar eigenlijk zo lang moeten doen terwijl de dragqueens aan het oefenen waren en de anderen aan het knutselen waren? 3 liedjes uitbeelden, dat duurt 5 minuten en klaar.
En dan werd dat beoordeeld door een 'jury', dus volledig subjectief. Als die laatste een 7 i.p.v. een 8 geeft, was de opdracht zogezegd gefaald...

Nee, dat was Sven denk ik?
Eieren was wel een goeie, maar dat zag er echt 'natuurlijk' uit (alsof het door de wind kwam).

Het is gewoon al jaren bergaf aan het gaan met de opdrachten. Weinig spanning, weinig mindfucks of dilemma's, weinig kansen om iemand de groep te doen belazeren, weinig plottwists etc.

Die koersfiets opdracht, in plaats van een elektrische fiets. Stel als deal eens voor dat hij 1 pasvraag krijgt in ruil voor het verzamelde geld. Dan krijg je betere tv. De opdrachten zijn echt flauw geworden. Het hoogtepunt in recente Mol was met mol Alina toen ze daar moesten achterhalen wie uit het vliegtuig gesprongen was. Dat was goeie tv en een echte mol opdracht.

Ben ik het helemaal mee eens. De opdrachten zijn in het algemeen echt van laag niveau dit jaar vind ik.

Het is gewoon al jaren bergaf aan het gaan met de opdrachten. Weinig spanning, weinig mindfucks of dilemma's, weinig kansen om iemand de groep te doen belazeren, weinig plottwists etc.

Die koersfiets opdracht, in plaats van een elektrische fiets. Stel als deal eens voor dat hij 1 pasvraag krijgt in ruil voor het verzamelde geld. Dan krijg je betere tv. De opdrachten zijn echt flauw geworden. Het hoogtepunt in recente Mol was met mol Alina toen ze daar moesten achterhalen wie uit het vliegtuig gesprongen was. Dat was goeie tv en een echte mol opdracht.

Ja ge hebt van die kandidaten als Bart nodig he (toen met mol Alina), gecombineerd met dat soort opdrachten.

Ik vind dat ze meestal nog wel afkomen met plottwists (nog geen mol in Vietnam, dat bieden op een vrijstelling met Bart nog voor het spel begint). Vorig jaar was ik voor de eerste keer echt wat teleurgesteld op het einde van het seizoen, maar ik dacht: hey, we zitten in een pandemie, chapeau dat ze toch nog een reeks hebben gemaakt, volgend jaar opnieuw beter.

Maar dit seizoen is voorlopig een totale clusterfuck.

Ja. Als ge duidelijke red flags negeert waardoor 4 van de 7 afleveringen nutteloos worden (de laatste aflevering/ontknoping is meestal al nutteloos) dan kan er toch gesproken worden over een falen. Zeker als er dan al kandidaten geëlimineerd zijn die op de verkeerde 'mol' zaten terwijl er eig niemand echt een mol was. Mocht hij één aflevering later het zijn afgebold dan kon je dit seizoen letterlijk in de vuilbak smijten.

Daarnaast is het eigenlijk ook een beetje hypocriet dat ze nu volop voor de aandacht naar mentale problemen zijn, maar dat hun hoofdsponser dan wel een biermerk is, incl het aanmoedigen van drinken in de vorige aflevering. Ik denk dat er op zn minst evenveel mensen een drankprobleem hebben als een psychisch probleem.
Amai, kwestie van spijkers op laag water zoeken. Je moet niet het Heilig Paterke zijn voor je iets mag zeggen over gelijk welk onderwerp, hè. En zeker niet als dat nu even enorm relevant is. Als Philippe was uitgevallen wegens een drankprobleem, zou ik deze opmerking nog kunnen begrijpen. Nu is het toch een beetje alles erbij slepen om het erbij te slepen.

Amai, kwestie van spijkers op laag water zoeken. Je moet niet het Heilig Paterke zijn voor je iets mag zeggen over gelijk welk onderwerp, hè. En zeker niet als dat nu even enorm relevant is. Als Philippe was uitgevallen wegens een drankprobleem, zou ik deze opmerking nog kunnen begrijpen. Nu is het toch een beetje alles erbij slepen om het erbij te slepen.
Drankgebruik en psychische problemen gaan vaak hand-in-hand. Daarnaast wil ik niet zeggen dat ze van de mentale kant van het spel geen topic mogen maken (ben ik juist voorstander van), ik bedoelde eerder dat een alcohol-merk als sponsor nemen voor een familie-programma als dit misschien toch een beetje passé is anno 2022. Daarnaast is er elk seizoen wel een moment waarin GDC impliceert dat je drank nodig hebt om je te amuseren op een avond (bvb. zie vorige aflevering)

Dat Bert of Uma nog mol kunnen worden geloof ik niet. Die liggen bij mekaar in bed en zouden wel eens inside informatie aan mekaar kunnen doorgeven om later samen de pot te delen. Dus die sluit ik uit.

Nog eens een paar keer mijn opgenomen Mol van gisteren herbekeken, tenminste vanaf de aankondiging van Phlippe tem zijn vertrek. Ik heb de indruk dat Gilles daar weent, tenminste hoor ik duidelijke snikken.

En, natuurlijk moet Gilles de Philippe blijven verdedigen als 'dapper' en 'supermol'. Wat zou hij anders moeten zeggen (behalve: niks)? Ja, wij zijn kiekens van de Philippe te kiezen als mol? Die houdt het proper en denkt er het zijn van. Ik zou de gesprekken tussen de productie wel eens hebben willen horen, net nadat Philippe aankondigde dat het niet meer ging.

Gisteren avond uitgesteld gekeken maar al onmiddellijk gespoiled via nieuwssites. Waarom toch??

Iemand dat de mol kijkt zal het wel via tv zien.
Iemand dat de mol niet kijkt kan het toch 0,0 schelen wat er daar gebeurt?

Was echt pist
Idem hier… ik begin pas om 23u te kijken en ik wist het al…
Wat is de relevantie van dit “nieuws” om dit op de voorpagina te zetten, Nieuwsblad?
Dat ze dat dan zetten onder de rubriek “showbizz”, dan moet ik er niet op klikken als ik niet wil.

Ja voor mij was het ook gespoiled door VRT NWS.

Dat Bert of Uma nog mol kunnen worden geloof ik niet. Die liggen bij mekaar in bed en zouden wel eens inside informatie aan mekaar kunnen doorgeven om later samen de pot te delen. Dus die sluit ik uit.

Nog eens een paar keer mijn opgenomen Mol van gisteren herbekeken, tenminste vanaf de aankondiging van Phlippe tem zijn vertrek. Ik heb de indruk dat Gilles daar weent, tenminste hoor ik duidelijke snikken.

En, natuurlijk moet Gilles de Philippe blijven verdedigen als 'dapper' en 'supermol'. Wat zou hij anders moeten zeggen (behalve: niks)? Ja, wij zijn kiekens van de Philippe te kiezen als mol? Die houdt het proper en denkt er het zijn van. Ik zou de gesprekken tussen de productie wel eens hebben willen horen, net nadat Philippe aankondigde dat het niet meer ging.

Dat wie weent? Gilles De Coster? :wtf:

Terug
Bovenaan