De Mol 2022

De Mol 2022

Mijn maag keert als ik de commentaren hier lees op Phillipe en de productie.
Een hoop internethelden de het blijkbaar allemaal beter weten en 0 inlevingsvermogen hebben.

Het feit dat dit niet werd verstopt achter slim gemaskeer of monteertrukjes vind ik net een verademing.

Met momenten is het hier precies de commentaar sectie van HLN

Allemaal wel goed en wel, maar uiteindelijk was dit wel maar het geval voor twee weken en is dit een spelprogramma waar je je vrijwillig voor ingeschreven bent. Oké, de casting en productie hebben uiteraard de grootste schuld in. Als je gevraagd wordt om de mol te zijn, is het moeilijk om dat dan af te slaan. En het is inderdaad geen makkelijke rol om te spelen. Het komt op TV. Heel Vlaanderen kijkt naar je, en deze keuze maken is héél moeilijk, want je krijgt sowieso ontzettend veel kritiek op je, zowel als productieteam en als mol zelf. Of het de beste keuze was op dat moment zullen ze zelf wel aanvoelen, maar daar was het kwaad wel al geschied. Enig probleem is dat je eigenlijk vrij goed van tevoren inschat wat je kan en wat niet. Vooral als je inderdaad zoveel keuze hebt.

Maar ik vind "mentaal welzijn" dan toch fors overdreven. Ik heb zelf mijn mentale problemen, en ik heb veel gezien in een psychiatrie. Ik vind niet dat je dat kan vergelijken. Als dat het beeld is dat mensen hebben van "een mentale ziekte", dan begrijp ik totaal waarom mensen zo onrespectvol zijn naar die mensen toe of naar mij toe. En dan begrijp je niet wat dat is. Dan begrijp je niet wat lijden inhoudt, want dat nemen ze hier in de mond. Er zijn zoveel gezinnen in Oekraine die niet eens weten of ze morgen nog zullen leven of ze een huis zullen hebben. Dat noem ik lijden, niet dit. En om het in een feel-good message te gaan spinnen, is belachelijk toe naar veel mensen toe naar wie dat dat niet gedaan wordt, en in de steek worden gelaten door exact dezelfde wereld die het hier mag gaan uitleggen.
Proficiat, mentaal welzijn een beetje gatekeepen. En tegelijk klagen over in de steek gelaten worden.

Hahahahahaha
“Proberen”
Nog iets helemaal anders als doen hè vriend
Bedankt om nog eens te onderschrijven dat je niet snapt wat ik bedoel.
Is overigens maar 1 plek per seizoen om de Mol te zijn. Doen gaat moeilijk worden.

Ook geen nood aan het "vriend" gedoe, sterke comment van iemand die andere mensen HLN niveau verwijt trouwens.

Amai wat voor topic is me dat hier.

Maar ik vind "mentaal welzijn" dan toch fors overdreven. Ik heb zelf mijn mentale problemen, en ik heb veel gezien in een psychiatrie. Ik vind niet dat je dat kan vergelijken. Als dat het beeld is dat mensen hebben van "een mentale ziekte", dan begrijp ik totaal waarom mensen zo onrespectvol zijn naar die mensen toe of naar mij toe. En dan begrijp je niet wat dat is. Dan begrijp je niet wat lijden inhoudt, want dat nemen ze hier in de mond. Er zijn zoveel gezinnen in Oekraine die niet eens weten of ze morgen nog zullen leven of ze een huis zullen hebben. Dat noem ik lijden, niet dit. En om het in een feel-good message te gaan spinnen, is belachelijk toe naar veel mensen toe naar wie dat dat niet gedaan wordt, en in de steek worden gelaten door exact dezelfde wereld die het hier mag gaan uitleggen.
Als medepsychiatrisch patiënt: nee. Je gaat niet doen alsof andermans leed minder is dan dat van jou. Je gaat niet mensen vergelijken met situaties in Oekraïne. Jij gaat niet bepalen wat wel en niet onder mentaal welzijn valt. De dingen die vanavond op televisie getoond werden zijn nodig.

Je laatste twee zinnen snap ik, dat is een frustratie die ik ook heb (dat 'een dipje', een depressie, een burn-out ondertussen goed aanvaard zijn - hoewel als ik hier lees... - terwijl zwaardere psychiatrische ziektebeelden nog steeds taboe zijn), maar de rest van je betoog slaat echt nergens op, dat gaat te ver.

Ik mis enkel de dillemma's en vrijstellingen ten nadelen van de groepspot. Voor de rest gewoon een prima seizoen, niets mis mee.

Lennert vorig jaar vergelijken met Philippe is een optie. Maar Lennart was dan ook wel de meest waanzinnige mol die het programma gekend heeft. Dus niet onlogisch dat Philippe er dan slecht uitkomt.

Hopelijk gaat het nu beter met Philippe. Zal nu wel weer lastig worden de komende week, maar ach. Dat zal wel weer passeren.

Hahahahahaha
“Proberen”
Nog iets helemaal anders als doen hè vriend
Er hebben het er al veel gedaan ondertussen ze en die lagen het jaar voordien ook in de zetel net als de kandidaten voor volgend seizoen ☠️ en niemand heeft het opgegeven. Het zal Philippe ook zijn eerste keer niet zijn dat hij de makkelijke weg kiest of moeilijk om kan gaan met zo'n dingen. Als ge ziet hoe er meerdere keren gezegd is geweest dat hij goed bezig is en niemand iets merkt maar toch aan zijn eigen twijfelt, dat is niet iets dat ge op paar dagen te weten zijt gekomen.

Er waren andere manieren om er mee om te gaan maar dit is zwak en onrespectvol naar iedereen die er alle moeite en budget hebben ingestoken.

Over vrijstellingen en pasvragen gesproken, hoeveel van beide hebben we gehad? Als ik me niet vergist, nog geen pasvragen en slechts 1 vrijstelling in de eerste aflevering. Vorige seizoenen zwaaiden ze met pasvragen en vrijstellingen, nu zijn ze er erg spaarzaam mee precies.

Over vrijstellingen en pasvragen gesproken, hoeveel van beide hebben we gehad? Als ik me niet vergist, nog geen pasvragen en slechts 1 vrijstelling in de eerste aflevering. Vorige seizoenen zwaaiden ze met pasvragen en vrijstellingen, nu zijn ze er erg spaarzaam mee precies.
Twee vrijstellingen om het programma te verlaten ☠️

Het gaat idd moeilijk worden om er nu nog een boeiend programma van te maken , we kennen de kandidaten nu al , die zijn al niet zo superinteressant . De opdrachten en spel zullen toch echt wel omhoog moeten gaan kwa niveau nu . Anders wordt dit het flopseizoen .

Het zwakste seizoen ooit met de saaiste groep mensen ooit om nog maar over de mol te zwijgen:rofl: wat een major fail:rofl::rofl:
Die heeft zich dus echt in zijn slaap versproken, schitterend.

En zoals ik na aflevering 1 reeds gezegd heb ging de mol sowieso in de 1e opdracht in de auto of bij de taart gezeten hebben .

Een hoop internethelden de het blijkbaar allemaal beter weten en 0 inlevingsvermogen hebben.

Het feit dat dit niet werd verstopt achter slim gemaskeer of monteertrukjes vind ik net een verademing.

Met momenten is het hier precies de commentaar sectie van HLN
Aja dus de productie heeft het dan goed gedaan vind jij? Als die kerel 2 zinnen zegt zie je al hoe onzeker die is. Daar moet je zelfs geen psycholoog voor zijn om dat in te zien.

Ze hadden het dan beter verstopt om hun programma toch nog een beetje aanzien te blijven geven. Nu is het gewoon 1 grote klucht.

En commentaren zoals "vanuit je zetel is het makkelijk praten" zijn ook zo´n dooddoeners he. Denk dat er heel veel het wel zouden willen proberen.
Discussies over topsport zijn ook niet meer nodig "want doe het zelf maar eens" :sarcastic:
Het is geen dooddoener, maar een feit.

Hoeveel procent van de grote monden hier zou slagen om te mogen meedoen aan De Mol, laat staan als Mol geselecteerd worden, omdat ze de testen doorstaan? Ik denk bitter weinig.

Ik heb gewoon een hekel aan mensen die anderen zwak noemen, zonder maar een greintje besef te hebben van het werk / voorbereiding en de psychologische impact.

ik vraag mij eigenlijk af: wat als Nele de Mol was, en er effectief de brui aan moest geven met die blessure?
allez, ik krijg rapper dan verwacht een antwoord op mijn vraag...

Wa ne plooier... als ge de samenvatting ziet, het zit één keer tegen in zijn leven, en hij zakt ineen en moet opgeven.

Op Philippe wat mij betreft weinig commentaar (tenzij toch echt een gebrek aan zelfinschatting ik weet van mezelf dat ik een verschrikkelijke mol zou zijn dus zelfs als ze het me zouden vragen zeg ik nee).

Maar de casting is toch echt zeldzaam slecht gebeurd? Als je ziet dat een mol halfweg het programma zo diep zit dat hij geen andere optie ziet dan het programma verlaten? Als dat niet mag gezegd worden dan kan het concept kritiek beter in zijn geheel afgeschaft worden.

Groetjes een internetheld

Het is geen dooddoener, maar een feit.

Hoeveel procent van de grote monden hier zou slagen om te mogen meedoen aan De Mol, laat staan als Mol geselecteerd worden, omdat ze de testen doorstaan? Ik denk bitter weinig.

Ik heb gewoon een hekel aan mensen die anderen zwak noemen, zonder maar een greintje besef te hebben van het werk / voorbereiding en de psychologische impact.
De laatste seizoenen vind ik dat de mol vooral kandidaten selecteerd op basis van een bepaald profiel die ze nodig hebben om tv te kunnen maken dan op basis van wat ze kunnen/slim zijn.

Alleja ik ken Jens en het is nu niet dat die kerel bijster slim is of andere specialiteiten heeft buiten sfeer maken in een bende en dat het een harde werker is. Maar dan ben je er vet mee want zoals je dan ziet ligt hij er dan ook direct uit.

Terug
Bovenaan