De Mol 2022

De Mol 2022

Wat de rede ook moge zijn dat ze haar in het programma gestoken hebben, het lijkt er in de verste verte niet op dat het is om een minderheidsgroep te vertegenwoordigen, terwijl de vorige seizoenen deze figuren die deel uitmaken van een minderheidsgroep vaak juist populair in beeld waren.

Ik denk niet noodzakelijk dat je bij het selecteren al kan weten dat dit (al die domheid irritant gedrag en deze haat) zou gaan gebeuren.

Maar bij het knippen en monteren kan je dat wel zien gebeuren, daar bepalen zij voor een zeer groot stuk hoe veel men gaat focussen op haar en dus ook wat de reactie van het kijkerspubliek gaat zijn. Vb. dat cursief gedrukt Mericilus zo vaak herhalen was dat echt nodig. Bij die duikproef zolang focussen dat zij met een hoop drama dit niet kan, is dat nodig? De makers lijken in de montage echt niet de moeite te doen om de haat in de perken te houden. Dit begrijp ik dus niet, als je een programma als temptation island monteert OK, maar de mol?

Terwijl het moment dat iemand een zware spierscheur oploopt en keihard op de grond faceplant, met het gevolg dat ze het spel zelfs moet verlaten: daar werd nog geen 5 seconden schermtijd aan besteed in aflevering 1.

Tenzij zij de mol is en dit allemaal geacteerd is natuurlijk, dan zou het een briljante zet van de makers zijn want dan gaat iedereen haar achteraf toch fantastisch vinden!
Dus je bent tegen het manipuleren van de beelden om een verhaal te maken, zoals dat met de aftelklok.
Maar je wilt dat ze de beelden wat meer manipuleren om een ànder verhaal te maken, zodat Manu niet zo "dom" in beeld komt? Want als zij met die duikproef dat met een hoop drama niet kan, dan is dat toch wat er gebeurd is? Maar dat mogen ze dan niet filmen, omdat... ? Ze moeten het maar verzwijgen.

Maar als ze dan iets verzwijgen volgens jou, is het een probleem. Want dat met die "zware spierscheur" (er is herhaaldelijk gezegd dat het een klein scheurtje was en niet ernstig) wordt verzwegen, dat ze getroost is achteraf en het spel even heeft stilgelegen, laten ze misschien niet zien. En dan is het een probleem omdat ze er te weinig aandacht aan besteden. Wel grappig, want het is met voorsprong het meest herhaalde fragment van de hele reeks al. Nog geen 5 seconden schermtijd is dan wel een beetje crazy :D

Jens (die niet wist dat hij aan de mol ging meedoen) heeft dus ook zo’n workshop acteren met Frank Focketeyn gedaan?
Duidelijk niet, anders wist hij dat hij ging meedoen, hè?

Voor zoveel programma's gevraagd worden op een jaar. Ik zou hier toch wat achterdocht bij hebben.
Ik heb het hier al eens gezegd, maar op basis van de info die wij op dit moment krijgen/hebben gekregen geloof ik er niet veel van.

Kan best zijn dat ze in de slotaflevering bepaalde zaken duidelijker verklaren waardoor ik mijn mening moet herzien, maar op dit moment vind ik alles op zen minst een beetje ongeloofwaardig.

Tenzij zij de mol is en dit allemaal geacteerd is natuurlijk, dan zou het een briljante zet van de makers zijn want dan gaat iedereen haar achteraf toch fantastisch vinden!

Nee, echt niet.
Net als vorig jaar: als Philip de mol zou geweest zijn, zou ik het verre van fantastisch hebben gevonden.

Maar ik vind ook dat in de laatste 2-3 seizoenen de kandidatenselectie niet meer hetzelfde was als ervoor.
Ik voel gewoon weinig sympathie voor de kandidaten. En voor sommigen zelfs eerder antipathie.
Dat ligt ook deels aan het feit dat de makers precies moeite hebben met het programma 'op niveau' te houden. Pipi drinken, hihi, dragqueens, haha, mericulus mericulus mericulus, wil jij een avontuurtje met mij, hihihi :sarcastic:

Nee, echt niet.
Net als vorig jaar: als Philip de mol zou geweest zijn, zou ik het verre van fantastisch hebben gevonden.

Maar ik vind ook dat in de laatste 2-3 seizoenen de kandidatenselectie niet meer hetzelfde was als ervoor.
Ik voel gewoon weinig sympathie voor de kandidaten. En voor sommigen zelfs eerder antipathie.
Dat ligt ook deels aan het feit dat de makers precies moeite hebben met het programma 'op niveau' te houden. Pipi drinken, hihi, dragqueens, haha, mericulus mericulus mericulus, wil jij een avontuurtje met mij, hihihi :sarcastic:

Elk programma wil zo zijn dommigheden, zeker met social media waar er memes worden gemaakt van elke zin dat er gezegd wordt..

persoonlijk had ik niets tegen haar verspreking maar eerder "kind het staat op het bord, LEES" en de urine stoorde mij ook niet maar vroeg mij gewoon af wat de meerwaarde ervan was. 'k Snap dat dit te maken had met het thema rond de ruimte maar ze hadden iets anders kunnen verzinnen als ze toch geen echte urine hebben gebruikt 🙃

Maar ik kan het naast mij leggen en tegen de volgende aflevering ben ik het al vergeten 🤗

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ondertussen al tunnelvisie vrees ik want er zijn veel zaken die naar Sven wijzen voor mij. Al wil ik Uma ook nog niet volledig uitsluiten.
Jammer voor Nele dat het zo moet lopen maar ik ben wel blij dat ze eruit ligt.

Jullie willen altijd 10 intellectuele, competitive atleten in dit programma, maar dat is de Mol nooit geweest en zal het ook nooit worden. Het gevoel geven dat iedereen mee kan doen aan De Mol, of je nu slim, dom, atletisch of een couch potato, jong of oud bent is de essentie van het programma.
Dit toch vooral. Ik begrijp persoonlijk ook niet waarom iemand zonder conditie en met hoogtevrees zich wil inschrijven voor een programma waar er elk jaar fysieke proeven in zitten en minstens 1 proef op grote hoogtes maar ze worden uiteindelijk wel elk jaar ook geselecteerd. Blijkbaar zijn er gewoon altijd mensen die het hoegenaamd niet erg vinden om zich belachelijk te maken op primetime tv om mee te kunnen doen aan De Mol. En gelijk hebben ze uiteindelijk he, want ik zit er dan wel commentaar op te geven maar zij zitten daar wel :)

Uma lijkt in ieder geval heel hard op de achtergrond gemonteerd te worden. Heeft die al iets (openlijk) verdacht gedaan?
De vrijstelling nemen in de eerste aflevering. Maar dat deed ze als tweede persoon in de rij dus dat zou wat te opvallend zijn misschien. En deze aflevering wanneer Yens vertrekt om te gaan antwoorden houdt ze hem tegen om haar te begeleiden terwijl zij alletwee dezelfde dingen ongeveer kenden. Dus het was logischer om de andere achterblijver haar te laten begeleiden om meer diverse kennis aanwezig te hebben.

Kan zijn dat ik me het verkeerd herinner. Maar ja, mensen die zo prominent in beeld komen met zulke kemels zoals Manu met haar Spaans en 607 keer proberen om te duiken... Dat lijkt me gewoon de productie die een dom kalf met veel dankbaarheid naar voor mag duwen. Hetzelfde met Nele.

Uma lijkt qua gezicht nogal fel op Lennart, misschien is dat een tip. :unsure:

Emanuelle heeft het minste geld opgebracht en dat blijkt bijna elk jaar de mol te zijn. Maar nog even 2 afleveringen afwachten om die theorie te bevestigen :coolbrows:

Het valt me op dat er hier nogal gehaat wordt op het karakter en competentie van kandidaten. Ik vind dat nogal raar. Ja, manu is duidelijk niet de meest competente kandidaat, maar is dat erg? Ik vind de diversiteit van de karakters wel plezant.
Het lijkt wel alsof om geliefd te worden op beyondgaming kandidaten sowieso jong, competent, compleet altruïstisch moeten zijn, met gevoel voor humor, en als het kan met een grappig accentje.

Ik verstond iets niet dus Emmanuelle kan dus blijkbaar iets of wat spaans ?
De opdracht is Spaans leren , ze gaat toch in het ander groepje en niemand die daar iets van maakt in de groep ?

Ik verstond iets niet dus Emmanuelle kan dus blijkbaar iets of wat spaans ?
De opdracht is Spaans leren , ze gaat toch in het ander groepje en niemand die daar iets van maakt in de groep ?
Tijdens de bts aflevering, mocht het blijken dat zij de mol is: "Dus, ze gaan Spaans moeten leren, gij kunt Spaans, zorg dat ge absoluut niet in dat groepje geraakt he!"
Maar idd, dat was ook weer zoiets :wallbash: En dan meteen giechelen toen Anke vertelde welke zin ze had lopen zeggen tegen de helft van dat dorp, vooraleer de vertaling was gegeven (toch, of herinner ik me dat verkeerd?) :unsure:

Ben ik de enige die het steeds minder kan boeien? Die opdrachten worden steeds langer uitgerokken en met meer "moving parts" gemaakt, maar boeiender? Nope, niet echt. Het grootste euvel voor mij is echter dat de groep aan kandidaten me geen zak kan schelen en het ook volledig nutteloos is te speuren naar een mol als nagenoeg iedereen speelt dat hij wel eens de mol zou kunnen zijn. Nu lijkt het soms alsof je kijkt naar een bende lompe kiekens zonder kop die zich aan Chiro-spelletjes met een groter budget wagen.

Terug
Bovenaan