Ik weet niet in welke jaren ze godsdienst geven, maar ik heb jaren met godsdienstlessen gehad waar eigenlijk geen enkele referentie naar godsdienst nog inzat. Ja, het zat bij mij ook wel ver die profeten. ik ben ook geen christelijk persoon. Ik kwam alleen op Mattheüs en de rest zat ook te ver, maar volgens mij geeft zij les godsdienst in een school waarbij het vak godsdienst weinig te maken heeft met godsdienst en dus vele zaken niet in een leerplan zitten, waaronder wie de vier evangeliën heeft geschreven. Maar die nuances enzovoort krijg je allemaal ook niet mee als je naar zo een show krijgt, en waarom ook. Het maakt haar verdachter vanuit het perspectief van de tv makers. Sowieso het is niet omdat je het antwoord op die éne vrij eenvoudig lijkende vraag niet weet dat je daarom geen goede leerkracht kan zijn. Wij kregen letterlijk les over het thema liefde en seksualiteit in een jaar over godsdienst (of één volledig durend semester/trimester van een jaar), en tbh zoveel te beter want daar ben je als tiener veel meer mee dan een beetje verhaaltjes en mythes en legendes over 2000 jaar geleden na te vertellen en droge informatie van de bijbel te gaan quoten. Dan kan je even goed over Seth, Osiris en Horus beginnen want dat heeft evenveel waarde.
Ook van die boomknuffelaar, die werkt met bomen in BE, niet met bomen in Californië natuurlijk.