De Mol 2021

De Mol 2021

Ze moesten eerst 1 voor 1 naar de kamer gaan om al dan niet in de dossiers te kijken, daarna opnieuw 1 voor 1 naar Gilles gaan.
Die beelden ervoor/daartussen/erna kunnen zo makkelijk gemanipuleerd zijn.

Toch raar dat mensen hier nog steeds niet snappen dat het programma geëdit wordt. Waaruit kan jij afleiden dat Phillippe dit als laatste kreeg?
Als ze 1 voor 1 de woonkamer binnenkomen en Lennert zegt tegen Jasmien 'jij bent blijkbaar wel langer binnen geweest dan ik' dan ga ik er van uit dat ze effectief 1 voor 1 in die volgerde binnen en buiten geweest zijn en dan zouden ze de kandidaten ook moeten laten liegen hebben of toneeltje laten spelen. Dat geloof ik niet.

In tegenstelling tot Bart vorig jaar (1e aflevering) moest Lennaert hier wel degelijk sterk voor acteren moest hij de mol zijn.
Want zo'n frustratie is niet al te makkelijk om neer te zetten tov een groep mensen waar je al enkele weken constant mee op elkaars lip zit.
Qua productie nogal gratuit maar als mol zelf zou het erg sterk gespeeld zijn imo. Sterker dan Phillipe zijn geklungel en Annelotte haar "ik ben afgeleid door Isi" vind ik persoonlijk ma soit.

Omdat de rest al in de salon zat, te praten over die dossiers... Je kan veel doen met editting maar dit lijkt me toch duidelijk?
True, leken zeer oprechte emoties.

En ook terrecht dat hij dat deed en dan de dames zeuren over de 10k.

Hij heeft ze toch netjes op hun plaats gezet met de 2000 en 5000 euro die ze zelf spendeerden aan ocharm pasvragen.

Dit ging begod over een vrijstelling en dus bijna de vrijgeleide tot de finale. Terechte actie imo.

True, leken zeer oprechte emoties.

Zo goed moet je niet acteren he daarvoor, het was gewoon de waarheid wat hij zei. Ongeacht van zijn rol als mol kon hij dus zeer makkelijk deze kaart trekken.

Ik begin die opdrachten met één bottleneck wel wat easy te vinden. Niemand mag in de mapjes kijken, ja ok er zit nog altijd een mol in het spel he. En die krijgt daarna van de productie waarschijnlijk door wie van de andere gekeken heeft en kan zo een heel hoog bod doen en die persoon aanduiden. Voila, 10k uit de pot. Zo is he makkelijk om de groepspot historisch laag te houden.

De finale zou toch met een stuk of 5 mensen mogen zijn. 't Zou leuk zijn te zien dat er dan bepaalde nog volledig verkeerd zitten.

Op Gethez zijn vraag.
Maar elke week leest ge ergens wel van die dingen... terwijl dat dan zelfs duidelijk door Gilles gezegd wordt . Als ge dat al mist, dan wordt het heel moeilijk om de mol te vangen :unsure: (in hoeverre dat als tv kijker uiteraard gaat)
Eerlijk gezegd, De Mol is het enige programma dat ik echt volledig volg en zelf gsm niet opendoe, maar ik heb dit ook gemist ze? Ik dacht zelf da we het nooit gingen weten wie gekeken heeft behalve in de allerlaatste aflevering.

Waarom niet?
Ik heb soms al eens gedacht wat voor acties ik zou doen als mol en zo'n zet zoals Lennart had ik vooraf ook al in gedachten. Alle voorgaande afleveringen nooit meedoen voor pasvragen om dan 1x een 'gefrustreerde kanidaat' actie te doen en 10000€ voor de ogen van alles en iedereen te verbrassen en er nog mee wegkomen ook. Ik blijf bij Lennart in ieder geval.
Dat zou gewoon flauw zijn als ze op die manier de mol zoveel geld uit de pot laten halen, en je weet toch sowieso dat de kandidaten zeer hoge bedragen gaan bieden voor een vrijstelling zo ver in het spel. Daarom vind ik Annelotte hier weer opvallen, amper 2k bieden voor een vrijstelling zo dicht bij de finale?

Ook als je kijkt naar vorige seizoenen en in de mol NL was het bij zo'n opdrachten tot nu toe nooit de mol die met het hoogste bod kwam.

Eerlijk gezegd, De Mol is het enige programma dat ik echt volledig volg en zelf gsm niet opendoe, maar ik heb dit ook gemist ze? Ik dacht zelf da we het nooit gingen weten wie gekeken heeft behalve in de allerlaatste aflevering.
Toegegeven, dit was wel op het einde van het programma nadat al een hoop zijn weggezapt.

Wat doet die Philip eigenlijk van werk? Want die gast kan dus echt totaal niks.
"Those who can, do; those who can't, teach."

Het enige dat me nu nog wat doet twijfelen bij Annelotte is dat Jasmien mogelijk heeft ingezet op een mol en ze wel heer Annelotte in het vizier had leek me.
Ik begin Annelotte ook opnieuw te verdenken eerlijk gezegd. Ze wordt altijd in beeld gebracht als iemand die hard haar best doet.
Maar ze is niet consistent daarin, bv. bij dat 'diner' met de bom waar ze plots geweldig overtuigend discussieert met Sven om toch maar de pasvragen te hebben (en geen geld). Bij de domino Lennart proberen te overhalen om voor een pasvraag te kiezen. En nu zo verontwaardigd zijn wanneer iemand in de dossiers kijkt voor 4000 euro.

- Philip als mol, daar geloof ik niet in (+hij wou het niet zijn, heeft hij zelf gezegd in de selectiegesprekken).
- Sven houdt zich vaak veel te afzijdig om de mol te zijn, naar mijn mening.
- Lennart was mijn hoofdverdachte, maar sorry, als de mol gewoon op een briefje moet schrijven "-10.000 euro aub", dan is het ver gekomen met dit programma...
- By process of elimination schiet Annelotte nog over...

Volgens follow the money heeft ze wel al veel geld binnengehaald, maar misschien was dat altijd o.w.v. iemand anders met wie ze een opdracht deed? Bv. carpool karaoke, daar kwam Jasmien meestal af met de goede antwoorden... Alleen met die hondenwandeling, wanneer ze op het einde Philip nog probeert te corrigeren met het aantal teefjes/reutjes, dat is iets dat een mol niet zou doen...

Als ze 1 voor 1 de woonkamer binnenkomen en Lennert zegt tegen Jasmien 'jij bent blijkbaar wel langer binnen geweest dan ik' dan ga ik er van uit dat ze effectief 1 voor 1 in die volgerde binnen en buiten geweest zijn en dan zouden ze de kandidaten ook moeten laten liegen hebben of toneeltje laten spelen. Dat geloof ik niet.
Inderdaad. Maar wanneer ze op het einde een bedrag moeten bieden door het op te schrijven, daar kan ik me wel voorstellen dat ze de mol niet als eerste bij GDC zetten. Daar zien we als kijker ook geen volgorde ofzo, dus het kan goed zijn dat zelfs de kandidaten niet wisten in welke volgorde ze mochten bieden...

Dat zou gewoon flauw zijn als ze op die manier de mol zoveel geld uit de pot laten halen, en je weet toch sowieso dat de kandidaten zeer hoge bedragen gaan bieden voor een vrijstelling zo ver in het spel. Daarom vind ik Annelotte hier weer opvallen, amper 2k bieden voor een vrijstelling zo dicht bij de finale?

Ook als je kijkt naar vorige seizoenen en in de mol NL was het bij zo'n opdrachten tot nu toe nooit de mol die met het hoogste bod kwam.

Er waren wel 2 belangrijke voorwaarden aan verbonden. Als kandidaat kon je eigenlijk gerust de mol saboteren.
Ten eersten : je mocht zelf niet gekeken hebben en dus de hoogste bod doen.
Ten tweede : en heel belangrijk : persoon waar je filmpje van zag MOEST in de mappen hebben gekeken.

Vooral de laatste kon je gemakkelijk de mol saboteren en het geld in de pot houden.

Annelotte lijkt ook gewoon heel erg zenuwachtig op sommige momenten, valt mij alleszinds heel hard op. Ook sterke emoties die heel oprecht lijken. Net als Lennart. Dus ik neig eerder naar Sven omdat die toch overal wat in de middenmoot zit en Philip toch al het meeste geld heeft binnengehaald volgens de FTM theorie (op de voet gevolgd door Annelotte)

Het enige dat me nu nog wat doet twijfelen bij Annelotte is dat Jasmien mogelijk heeft ingezet op een mol en ze wel heer Annelotte in het vizier had leek me.
Ik denk dat Jasmien vollebak op Philip heeft ingezet aangezien hij ook gekeken heeft. Misschien dacht ze dat ge enkel egoïstisch moet zijn om dat te doen of de mol zijn.

Ik ben blij dat de pot laag is,dan kunnen de kandidaten en de makers eens een keer nadenken over het spel.

Waarom de makers? 't Is toch de bedoeling dat ze zo weinig mogelijk geld moeten uitgeven? Op zich is dit al een geslaagd seizoen want de mol, waar het om draait, is aan't winnen.

Die ene tip op da forum, is denk ik wel doorslaggevend. Het zou heel toevallig moeten zijn dat dit niet zo is, maar ik betwijfel het.

Annelotte lijkt ook gewoon heel erg zenuwachtig op sommige momenten, valt mij alleszinds heel hard op. Ook sterke emoties die heel oprecht lijken. Net als Lennart. Dus ik neig eerder naar Sven omdat die toch overal wat in de middenmoot zit en Philip toch al het meeste geld heeft binnengehaald volgens de FTM theorie (op de voet gevolgd door Annelotte)
Ik denk dat Sven al heel lang door heeft dat Annelotte de mol is. Ik vond dit vooral opvallen met de eet-opdracht. Zij zit als mol op een goeie plek en hij laat haar de 5 pasvragen. Die zijn makkelijker af te staan aan de mol he. Die heeft er toch niets aan.

Er waren wel 2 belangrijke voorwaarden aan verbonden. Als kandidaat kon je eigenlijk gerust de mol saboteren.
Ten eersten : je mocht zelf niet gekeken hebben en dus de hoogste bod doen.
Ten tweede : en heel belangrijk : persoon waar je filmpje van zag MOEST in de mappen hebben gekeken.

Vooral de laatste kon je gemakkelijk de mol saboteren en het geld in de pot houden.
Gemakkelijk? Met deze kandidaten? Er zit geen enkele kandidaat tussen waarvoor je je handen in het vuur zou kunnen steken, behalve dan misschien voor Lennard, al de rest heeft al bewezen dat ze niet te vertrouwen zijn.

Terug
Bovenaan