De Mol 2021

De Mol 2021

"Those who can, do; those who can't, teach."

- Philip als mol, daar geloof ik niet in (+hij wou het niet zijn, heeft hij zelf gezegd in de selectiegesprekken).

wat de mol nóóit zou zeggen, natuurlijk :unsure: ge leest hier verschillende vreemde theorieën over wat de mol wel of niet zou doen, maar dit is dan een heilig bewijs dat iemand de mol niet is, dat (ze tonen dat) hij zegt dat hij het niet wilt.

met alle respect: als je op voorhand geen mol wilt zijn, waarom doe je dan mee?
- Sven houdt zich vaak veel te afzijdig om de mol te zijn, naar mijn mening.
Alina vorig jaar was ook de minst opvallende

ik heb totaal geen idee wie de mol is, om eerlijk te zijn. het zijn alle 4 kans hebbers, maar Annelotte verdenk ik het minst.

Zowel in de voorlaatste als laatste aflevering hebben de overblijvende 2/3 kandidaten toch meestal wel al door wie de mol is, en daardoor kan de mol op zich wel iets minder mollen.
Als ik mij goed kan herinneren zijn de voorlaatste en laatste aflevering wel traditioneel afleveringen waar nog behoorlijk wat geld wordt binnengehaald

Volgend seizoen : niet 1 mol, niet 2 mollen maar geen enkele mol.
Gewoon niet zeggen en eens zien hoeveel er gemold wordt door de kandidaten.

En dan willekeurig kandidaten naar huis sturen :D

wat de mol nóóit zou zeggen, natuurlijk :unsure: ge leest hier verschillende vreemde theorieën over wat de mol wel of niet zou doen, maar dit is dan een heilig bewijs dat iemand de mol niet is, dat (ze tonen dat) hij zegt dat hij het niet wilt.

met alle respect: als je op voorhand geen mol wilt zijn, waarom doe je dan mee?
Er zijn altijd kandidaten die mee gaan maar de mol niet willen zijn.
- Seizoen in Argentinië: allereerste aflevering zitten ze in 2 auto's, eentje voor degenen die de mol wilden zijn, en eentje voor degenen die het niet wilden zijn
- Seizoen in Vietnam is waarschijnlijk zelfs het enige seizoen waar ze enkel mensen geselecteerd hebben die de mol wel wilden zijn (werd letterlijk gezegd in de reveal aflevering).

Philip zegt tijdens de selectie:
Screenshot-2021-04-26-at-11-19-29.png

Dat is normaal gezien op een moment dat de productie nog geen mol heeft gekozen. Echt, zo iemand vraag je niet om de mol te spelen he.

- Lennart was mijn hoofdverdachte, maar sorry, als de mol gewoon op een briefje moet schrijven "-10.000 euro aub", dan is het ver gekomen met dit programma...
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Stel dat hij na Sven kwam die al 7.600 euro heeft geboden, wat moest hij dan doen als mol? Niets doen? Dat is dan toch ook maar zwak als mol, want waarom ben je dan mol?

Annelotte doet toch ook wel veel goed, OK, ze mist die koordjes, maar dat schilderij met die wereldbol merkt ze wel heel scherp op, waarom zou ze dat doen als mol? Ook het tweede schilderij vindt ze. Dat met die vliegtuigjes lukt haar ook. Met die aantal honden corrigeert ze Philip, die er dan wel niet op in gaat. In die blokhut merkt ze dat tweede scherm, en vindt ze toch 2 afleveringen. Ik snap dat je eens iets goed doet als mol om de verdenking op je af te wenden, maar toch.

Ik denk dat Sven al heel lang door heeft dat Annelotte de mol is. Ik vond dit vooral opvallen met de eet-opdracht. Zij zit als mol op een goeie plek en hij laat haar de 5 pasvragen. Die zijn makkelijker af te staan aan de mol he. Die heeft er toch niets aan.
Ja, en volgens mij was Jasmien Lennart aan het testen in die vliegsimulator.
Alarm gaat af tijdens de landing, Jasmien zegt "gewoon negeren", en Lennart vindt dat ok.

Het zou mij dus niet verbazen als Jasmien alles heeft ingezet op Lennart, en er uit ligt.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Stel dat hij na Sven kwam die al 7.600 euro heeft geboden, wat moest hij dan doen als mol? Niets doen? Dat is dan toch ook maar zwak als mol, want waarom ben je dan mol?

Annelotte doet toch ook wel veel goed, OK, ze mist die koordjes, maar dat schilderij met die wereldbol merkt ze wel heel scherp op, waarom zou ze dat doen als mol? Ook het tweede schilderij vindt ze. Dat met die vliegtuigjes lukt haar ook. Met die aantal honden corrigeert ze Philip, die er dan wel niet op in gaat. In die blokhut merkt ze dat tweede scherm, en vindt ze toch 2 afleveringen. Ik snap dat je eens iets goed doet als mol om de verdenking op je af te wenden, maar toch.
Dat is gewoon te gemakkelijk voor een mol. Schrijf dan direct op "-20.000 euro", voila, groepspot op het einde is 0 euro, meest succesvolle mol allertijden, goed gedaan jongen.

Annelotte heb je gelijk, ze doet precies teveel dingen goed om de mol te kunnen zijn...
Misschien is het dan toch Sven?

Dat is gewoon te gemakkelijk voor een mol. Schrijf dan direct op "-20.000 euro", voila, groepspot op het einde is 0 euro, meest succesvolle mol allertijden, goed gedaan jongen.
Waarom zou een mol da doen? Geen enkele kandidaat zou da doen, dus dan weet ineens iedereen wie de mol is

Ik blijf bij Annelotte, maar ze heeft me wel doen twijfelen met haar boosheid op Lennart, maar als ik dan inderdaad bedenk dat mevrouw even 5000 uit de pot pakt voor pasvragen, zelf geen vrijstelling en zich daar niet schuldig om voelt dan lijkt het mij dus gewoon toneel. Anders ben je hypocriet.

Ik begin Annelotte ook opnieuw te verdenken eerlijk gezegd.

- Philip als mol, daar geloof ik niet in (+hij wou het niet zijn, heeft hij zelf gezegd in de selectiegesprekken).
En Annelotte zei in de selectiegesprekken dat ze slechts 1 keer in haar leven gelogen had, maar dat ze dat absoluut niet kon. Dus zij kan de mol op diezelfde basis ook al niet zijn.

Voila, exact ook de reden waarom ik Annelotte niet verdenk. Af en toe wat zand in de ogen strooien ok, maar sommige acties zou ik toch niet goed begrijpen. Waarom zou ze als mol in godsnaam dat vliegtuigje goed doorheen dat parcours loodsen? Logischer zou zijn dat ze eerst het vertrouwen wint van Philip en Sven, zodat zij iets hebben van 'probeer jij maar', om het vervolgens niet te laten lukken. Het is ook een proef waarin het helemaal niet zou opvallen. En ze zijn er wel meer voorbeelden van haar.

Eigenlijk zat Philip gisteren (wederom) telkens wel in een hele goede positie om te saboteren, zowel bij de 7-verschillen proef als bij het inkijken van de dossiers (als laatste). Maar goed, het zou een vreemde mol blijven :p

Het zou mij dus niet verbazen als Jasmien alles heeft ingezet op Lennart, en er uit ligt.
Ja, dat is ook het eerste wat ik dacht na de aflevering.

Philip zegt tijdens de selectie:
Screenshot-2021-04-26-at-11-19-29.png

Dat is normaal gezien op een moment dat de productie nog geen mol heeft gekozen. Echt, zo iemand vraag je niet om de mol te spelen he.

Maar allez, hoe moeilijk is het om na keuze voor De Mol nog even een stukje selectiegesprek te faken, als ze dat echt willen?

Voila, exact ook de reden waarom ik Annelotte niet verdenk. Af en toe wat zand in de ogen strooien ok, maar sommige acties zou ik toch niet goed begrijpen. Waarom zou ze als mol in godsnaam dat vliegtuigje goed doorheen dat parcours loodsen? Logischer zou zijn dat ze eerst het vertrouwen wint van Philip en Sven, zodat zij iets hebben van 'probeer jij maar', om het vervolgens niet te laten lukken. Het is ook een proef waarin het helemaal niet zou opvallen. En ze zijn er wel meer voorbeelden van haar.

Eigenlijk zat Philip gisteren (wederom) telkens wel in een hele goede positie om te saboteren, zowel bij de 7-verschillen proef als bij het inkijken van de dossiers (als laatste). Maar goed, het zou een vreemde mol blijven :p

Ja, dat is ook het eerste wat ik dacht na de aflevering.
1) Eerst en vooral straf dat ze er zo snel mee weg was. (misschien op voorhand geoefend?)
2) Op zich hadden ze voor die landing blijkbaar niet zoveel aan die handleiding, door het parcours goed te doen zijn ze niet naar de toren gegaan voor hulp bij het landen

Terug
Bovenaan